Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidatko vaivojasi mieluummin lääkkeillä kuin ruualla

Vierailija
21.07.2019 |

Jos siis vaiva on hoidettavissa ravinnolla

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Syön sairauteeni tarkoitetun lääkkeen säännöllisesti. Sairauttani, joka on MS-tauti, ei voi ruoalla parantaa (vaikka jotkut väittävät niin).

Sen sijaan pidän terveellistä ravintoa sekä terveellisiä elintapoja ylipäätään, tärkeänä osana terveyttäni, jonka osa MS-tauti on. Ajatuksena on, että on helpompi kantaa pelkkä MS-tauti kuin kantaa sen lisäksi vaikka nivelrikko, kakkostyypin diabetes, rasvamaksa ja verenpainetauti (joita useimmissa tapauksissa pystyy ehkäisemään elintavoilla). Sairastan mieluummin pelkästään MS-tautia!

Täällä toinen mäsä. Ongelma vaan on se, että sairaseläkkeestä ei mitään terveysruokia juuri maksella. Toki elintavat pyrin pitämään muuten kunnossa.

Onkos terveelliset ruuat jotenkin kalliita?

Ainakin kaikki luomutuotteet ovat kalliimpia kuin"normaalit" vastineensa.

Eihän terveelliseen ravintoon tarvita mitään luomu- tai erikoistuotteita.

Vierailija
42/85 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Syön sairauteeni tarkoitetun lääkkeen säännöllisesti. Sairauttani, joka on MS-tauti, ei voi ruoalla parantaa (vaikka jotkut väittävät niin).

Sen sijaan pidän terveellistä ravintoa sekä terveellisiä elintapoja ylipäätään, tärkeänä osana terveyttäni, jonka osa MS-tauti on. Ajatuksena on, että on helpompi kantaa pelkkä MS-tauti kuin kantaa sen lisäksi vaikka nivelrikko, kakkostyypin diabetes, rasvamaksa ja verenpainetauti (joita useimmissa tapauksissa pystyy ehkäisemään elintavoilla). Sairastan mieluummin pelkästään MS-tautia!

Täällä toinen mäsä. Ongelma vaan on se, että sairaseläkkeestä ei mitään terveysruokia juuri maksella. Toki elintavat pyrin pitämään muuten kunnossa.

Onkos terveelliset ruuat jotenkin kalliita?

Ainakin kaikki luomutuotteet ovat kalliimpia kuin"normaalit" vastineensa.

Eihän terveelliseen ravintoon tarvita mitään luomu- tai erikoistuotteita.

Ei tietenkään. Vaan rasvaa, rasvaa ,rasvaa.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on munuaisten vajaatoiminta. Syön lääkkeitä, mutta kiinnitän myös huomiota terveellisiin elämäntapoihin. Munuaisten vajaatoimintaa hoidetaan myös ruokavaliolla taudin edetessä. Minulla alkaa arvot olla nyt sitä luokkaa, että joudun aloittamaan pian fosforirajoitteisen ruokavalion. Fosforia on paljon mm. maidossa ja täysjyväviljassa. Se ei ole mikään huuhaa-dieetti vaan ihan virallinen hoitomuoto (olen tulostanut ohjeita sairaalan ohjepankista), koska munuaiset vaikuttavat mineraaliaineenvaihduntaan. Terveellisillä elämäntavoilla voin yrittää hidastaa taudin etenemistä, mutta ei mikään ruokavalio korvaa ainoaa hoitokeinoa eli dialyysiä ja elinsiirtoa sitten kun niiden aika on.

Vierailija
44/85 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on munuaisten vajaatoiminta. Syön lääkkeitä, mutta kiinnitän myös huomiota terveellisiin elämäntapoihin. Munuaisten vajaatoimintaa hoidetaan myös ruokavaliolla taudin edetessä. Minulla alkaa arvot olla nyt sitä luokkaa, että joudun aloittamaan pian fosforirajoitteisen ruokavalion. Fosforia on paljon mm. maidossa ja täysjyväviljassa. Se ei ole mikään huuhaa-dieetti vaan ihan virallinen hoitomuoto (olen tulostanut ohjeita sairaalan ohjepankista), koska munuaiset vaikuttavat mineraaliaineenvaihduntaan. Terveellisillä elämäntavoilla voin yrittää hidastaa taudin etenemistä, mutta ei mikään ruokavalio korvaa ainoaa hoitokeinoa eli dialyysiä ja elinsiirtoa sitten kun niiden aika on.

Fosfori on kyllä yksi, joka rasittaa munuaisia, mutta myös eläinperäinen proteiini (liha- ja maitovalmisteista), mikä rasittaa maksaa ja munuaisia. Jos edellämainittujen elimien kanssa on ongelmaa, kannattaa tosiaan harkita eläinperäisen proteiinin vähentämistä ja hankkia tarvitsemansa proteiini kasviproteiineista, jotka ovat elimistölle helpompia käsitellä. 

Ja itse aiheeseen: olen löytänyt useimmille aiemmin kärsimilleni vaivoille (väsymys, aivosumu, lihas/nivelkivut, masennus, ahdistus, toistuvat migreenikohtaukset, niska-hartiaseudun vaivat, ruusufinni yms.) avun kasvisravinnosta ja muista terveellisistä elämäntavoista. En syö nykyään lihaa ollenkaan ja maitotuotteet olen jättänyt vähäisemmäksi ja näillä on ollut uskomaton vaikutus vuoden sisällä omaan jaksamiseen ja vointiin. Joten kyllä, valitsen ennemmin ravinnon ja muut terveelliset elämäntavat yli lääkkeiden, joista olenkin voinut jo luopua näiden terveellisten muutosten myötä (lukuun ottamatta migreeni ja siihen sopivat särkylääkkeet, mutta omat migreenikohtaukseni ovat myös vähentyneet näiden muutosten myötä).  

Vierailija
45/85 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta kiinnostaa Saksassa ravitsemusopin, funktionaalisen lääketieteen ja perinteisen lääketieteen lisenssiaatin sekä molekyylikemian opinnot suorittaneen näkemys, niin jatka lukemista. Olen viettäny hyvin sairaan elämän ennen opintojani. Sekä fyysisiä että psyykkisiä vaivoja. Ratkaisu in AINA ollut ravinto ja lisäravinteet lukuunottamatta Roacuttan-kuuria kystiseen akneen teininä.

Vierailija
46/85 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu, Migreeniin suosittelen 3kk täysin viljatonta ruokavaliota ja piihappogeeliä. Jos migreenin kanssa on oikea olkapää kipeä siellä on tietty hermo puristuksissa ja se säteilee päähän tähän täytyy hakea ulkomailta apua. Niveltulehdukseen, reuma arteriitti, hyppääjänpolvi kaikki ovat kroonisia inflammaatio oireita vähentämällä kehon holistista tulehdusta oireet pikkuhiljaa lievenevät ja jopa katoavat. Nyrjähtänyt nilkka -> mene akupunktioon. Itse hoidan kaikki urheilun aih. revähdykset ja nyrjähdykset akupunktiolla. Voisin kirjoittaa, vaikka kirjan mutta juuri kukaan ei näistä asioista ymmärrä ja suhtautuu vähätellen niihin.

Vierailija
47/85 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki What The Healthin katsoneet tietää että vegaanius parantaa kaiken. Ja julistaa sen riemukasta ilosanomaa kaikille aina ja joka tavalla. Next levelille pääsee juomalla sellerimehua joka aamu.

Vierailija
48/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fosfori on kyllä yksi, joka rasittaa munuaisia, mutta myös eläinperäinen proteiini (liha- ja maitovalmisteista), mikä rasittaa maksaa ja munuaisia. Jos edellämainittujen elimien kanssa on ongelmaa, kannattaa tosiaan harkita eläinperäisen proteiinin vähentämistä ja hankkia tarvitsemansa proteiini kasviproteiineista, jotka ovat elimistölle helpompia käsitellä. 

Ja itse aiheeseen: olen löytänyt useimmille aiemmin kärsimilleni vaivoille (väsymys, aivosumu, lihas/nivelkivut, masennus, ahdistus, toistuvat migreenikohtaukset, niska-hartiaseudun vaivat, ruusufinni yms.) avun kasvisravinnosta ja muista terveellisistä elämäntavoista. En syö nykyään lihaa ollenkaan ja maitotuotteet olen jättänyt vähäisemmäksi ja näillä on ollut uskomaton vaikutus vuoden sisällä omaan jaksamiseen ja vointiin. Joten kyllä, valitsen ennemmin ravinnon ja muut terveelliset elämäntavat yli lääkkeiden, joista olenkin voinut jo luopua näiden terveellisten muutosten myötä (lukuun ottamatta migreeni ja siihen sopivat särkylääkkeet, mutta omat migreenikohtaukseni ovat myös vähentyneet näiden muutosten myötä).  

Tuo on totta, että liika proteiinikin on rasitus munuaisille. Itsekin olen alkanut syömään enemmän kasvisruokia. Teen ainakin pari kertaa viikossa kasvisruokaa, mutta en ole osannut siirtyä kokonaan kasvisruokaan. Minäkin kärsin jostain noista samoista vaivoista kuin sinä, esim. migreenistä, ahdistuksesta ja iho-ongelmista.

En vastusta lääkkeiden syömistä, mutta on tuntunut pelottavalta alkaa syömään lääkkeitä, kun olen ollut ennen niin terve.

Vierailija
49/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on add, jos hoitaisin ravinnolla, niin voi sitä riemun määrää kun lihoisin muodottomaksi. Lapsena tuli ruualla hoidettua kun lääkkeitä en saanut.

Nimittäin sokeri, nikotiini, ja kofeiini vaikuttavat samoiss osioissa kuin lääkkeet, joten olin toimintakykyinen mutta liikalihava lapsi joka aloitti tupakoinnin liian nuorena.

Sitten voi ihmetellä miksi se ei enää liiku, kun ei saa sokeria tai energiajuomia.

Vierailija
50/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun joku keksii ruuan, joka parantaa migreenin, syön sitä vaikka kuinka paljon.

Pihviä pöytään.

http://meatheals.com/category/migraines/

Vierailija
51/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun joku keksii ruuan, joka parantaa migreenin, syön sitä vaikka kuinka paljon.

Mun migreeni parani jättämällä pois ruuat, joille olen yliherkkä (maito, kananmuna ja gluteeni). Enää ei taida olla edes voimassa sumatriptaaniresepti, kun en ole tarvinnut vuosiin. Pahimmillaan migreeni oli joka viikko ja pahimpina 2-3 x.

Lisäksi magneesiumin, kalsiumin ja suolojen riittävä määrä ja riittävän tasainen verensokeri.

Vierailija
52/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki What The Healthin katsoneet tietää että vegaanius parantaa kaiken. Ja julistaa sen riemukasta ilosanomaa kaikille aina ja joka tavalla. Next levelille pääsee juomalla sellerimehua joka aamu.

Iho kukkii ja hiukset tippuu. Ja nää tyypit kertoo itselleen että se on osa detox-prosessia :D

Vierailija
53/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kyllä miksi ihmiset vielä nykyäänkin väheksyy ruokavalion merkitystä terveydessä. Vrt vaikka siihen, että syöt pelkkää roskaruokaa, onko olosi parempi vai huonompi kuin silloin, kun syöt paljon kasviksia, marjoja ja muutenkin terveellisesti?

Ei se ruokavalio tietenkään vakavia sairauksia paranna, mutta edistää hyvinvointia huomattavasti. Syöpäkasvaintenkin on todettu tutkimuksissa saavan ravintonsa sokerista, en siis tarkoita, että syövån vois välttää ruokavaliolla tai hoitaa sillä, mutta se varmasti on hyvä tuki muun hoidon ohella!

Itellä parani astma maidon lopettamisen myötä(olen tod.näköisesti allerginen, ja astma johtui siitä.), vatsavaivat helpottaa, kun en syö ruista enkä liikaa viljoja muutenkaan. Migreeniä on vähemmän, kun ravinto on mahdollisimman puhdasta ja lisäaineetonta. Viinit, sokerittomat limsat on ainakin pahimmat aiheuttajat.

Vierailija
54/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva vaiva on hoidettavissa ravinnolla.

Suurin osa on hoidettavissa ruualla.

Miten hoidat esimerkiksi ampiaisenpistoa, nielutulehdusta tai rakkulaista munasarjaa ravinnolla? Tai lonkkakulumaa, nyrjähtänyttä nilkkaa tai keuhkoemboliaa?

Et siis lukenut aloitusta lainkaan. Kaikkia urpoja liikkuu :D:D

Vastasin kommenttiin, jossa luki "Suurin osa on hoidettavissa ruualla." Luettelin 6 aika lailla tavallista vaivaa, joihin toivoin ravintoeksperttien kommentteja avuksi. Jos suurin osa vaivoista on hoidettavissa ruualla, niin miten esim. syöpää hoidetaan ravinnolla?

Vierailija
55/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja epilepsian tehokkain hoitokeino on ketogeeninen ruokavalio, jota käytetään ihan lääkärin määräyksestä. Ei se ruokavaliohoito mitään huuhaata ole! Porukka vaan ei osaa vissiin ajatella muuta, ku näitä voipaketin mättäjiä, kun puhutaan ruokavaliohoidosta. Ite puhun terveellisestä vitamiinipitoisesta ruoasta.

Vierailija
56/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:äki tämän tietää:

"Ravitsemussuosituksia laaditaan niin maailmanlaajuiseen käyttöön kuin kansallisestikin. Ne perustuvat tutkimuksiin eri ravintoaineiden tarpeesta koko elinkaaren aikana. Lisäksi niissä on otettu huomioon laaja tutkimustieto ravintoaineiden vaikutuksesta sairauksien ehkäisyssä ja terveyden edistämisessä."

https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/ravitsemus/ravitsemus-ja-…

Mut ei siinä jatkakaa vaan närästyslääkkeiden jne puputtamista vetäessänne samaan aikaan hilloa purkista.

Vierailija
57/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on keksitty jo. Ei ehkä kuitenkaan joku määrätty ruoka, vaan kokonaisuus.

Kerro heti, mistä tuo kokonaisuus koostuu! t. toinen migreenipotilas

Olisko sulla mahdollisuus ihan itse etsiä tietoa asiasta?  Joo, ei taida kiinnostaa :(

Luuletko etten ole etsinyt? Olen potenut migreeniä yli 20 vuotta ja todellakin etsinyt kaiken tiedon, mitä omin keinoin on saatavilla. Vielä en ole löytänyt ruokaa/ruokavaliota, joka parantaisi migreenin, siksi niin innokkaasti tartuin sinun kertomukseesi sellaisen olemassaolosta. Mutta taisikin vain olla tuulesta temmattu juttu, kun et sitä voi enempää avata. Olen huomannut, että niillä, jotka eivät migreenistä oikeasti tiedä yhtään mitään, on yleensä ne "parhaat" neuvot. 

Elävän veren tutkimuksessa voi löytyä viitteitä migreenin syystä. Lisäksi immunoglobuliiniverikokeella, jonka omatoimipakkauksen eu vaitettavasti kielsi, vaikka on auttanut monia. En tiedä, saisiko sen otettua funktionaalisen lääketieteen labrassa.

Tietysti migreeniin voi vaikuttaa myös hormonit, mutta minulla on kyllä jäänyt pois myös kuukautisten alun migreeni ja kuukautiskivutkin.

Vierailija
58/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja anna kun arvaan. Rasvaa, rasvaa, rasvaa.

Mutta vain hyviä rasvoja, jotka on palstalaisten mukaan voi ja kookosöljy.

Ei, vaan tutkimusten mukaan. Oliiviöljy on myös hyvää.

Huonoja rasvoja ovat teolliset siemenöljyt kuten rypsiöljy.

Vierailija
59/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on skolioosi, migreeni, reuma, nivelrikko, kuulovamma, nuorena tapaturmaisesti hajonnut polvi joka vihoittelee yhä ja astma. Millä ruokavaliolla nää korjaantuu?

Vierailija
60/85 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on add, jos hoitaisin ravinnolla, niin voi sitä riemun määrää kun lihoisin muodottomaksi. Lapsena tuli ruualla hoidettua kun lääkkeitä en saanut.

Nimittäin sokeri, nikotiini, ja kofeiini vaikuttavat samoiss osioissa kuin lääkkeet, joten olin toimintakykyinen mutta liikalihava lapsi joka aloitti tupakoinnin liian nuorena.

Sitten voi ihmetellä miksi se ei enää liiku, kun ei saa sokeria tai energiajuomia.

Ei sitä kyllä sokerilla hoideta, vaan ihan ruualla.  Sille ei sitten mitään voi, jos sinä luulet sokerin auttavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän