Aikuiset tyttäret puhuvat rumasti äidistään.
Äiti yksinhuoltajana hoitanut tyttäret ja tehnyt 2 duunia pärjätäkseen,parhaansa tehnyt ja varmasti väsähtänyt myös,isä ei ottanut mitään yhteyttä enää eron jälkeen.Parhaansa tehnyt,nyt äiti kuullut kuinka rumasti hänestä selän takana puhuvat,äidillä oli iso kriisi aikoinaan ja voi huonosti jolloin tyttäret jo aikuisia,siitäkin ajasta rumasti puhuvat ja nimittelevät hulluksi jne.Tuo ei ole oikein!
Kommentit (23)
Antakaa anteeksi jo vanhemmillenne. Ei monikaan ole ilkeyttään ollut huono vanhempi. Ei vaan ole parempaan kyennyt.
Miettikää, että teidän lapsenne saattavat syyttää teitä itseänne jostain, mitä ette edes ole ymmärtäneet vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa anteeksi jo vanhemmillenne. Ei monikaan ole ilkeyttään ollut huono vanhempi. Ei vaan ole parempaan kyennyt.
Miettikää, että teidän lapsenne saattavat syyttää teitä itseänne jostain, mitä ette edes ole ymmärtäneet vääräksi.
Mun lapsi on 4-vuotias, ja jo ensimmäiseen 2-3-vuotisuhmaan mahtui niin paljon omia virheitä, että ymmärrän ja hyväksyn täysin jos joskus niistä tilille joudun. Minä olen aikuinen ja lapsi on puolustuskyvytön lapsi. Kaikki vanhemmat tekevät virheitä, mutta kunnon vanhemmat pystyvät ne myöntämään ja hyväksyvät sen, etteivät ole lastensa silmissä loputtomiin täydellisiä. Todellakin toivon että minulla on lapsiini aina hyvät välit, mutta jos oma lapsi ei halua pahemmin olla tekemisissä niin kyllä hänellä sille syy varmasti on ja itselläni ei auta kuin mennä sitten peilin eteen ja pyytää anteeksi. Niin suuri valta ja voima on vanhemmalla, että on syytäkin tietää että joskus oma lapsi saattaa sinut vastuuseen laittaa sanoistasi ja teoistasi!
Ja jos joku oikeasti väittää ettei ole mitään sellaista tehnyt, että omalla lapsella olisi syytä olla vihainen, niin silloin valehtelee. Vanhemman ja lapsen suhteeseen mahtuu 18 vuoden aikana monen moista, pahojakin virheitä. Niistä nyt vain on kannettava vastuu, vaikka kuinka on raskaassa elämäntilanteessa ollut. Lapsella ei ole mitään velvollisuutta ylläpitää vanhemman harhaa omasta hyvässä vanhemmuudestaan.
Ennen oli fyysinen rankaisu aika tavalliset ja normaalia. Älä syytä äitiäsi.
Mieheni on usein ollut mulle vihainen, kun en oo antanu kurittaa lapsiamme fyysisesti. Mieheni sai kunnon selkäsaunoja isältään lapsena vyöllä.