Miksi miehellä on joku pakko olla joko tyranni tai kynnysmatto?
MIstä näin binäärinen jako kahteen miestyyppiin johtuu? Tai ainakin he itse luokittelevat itsensä jommaksi kummaksi ja kokevat etteivät voi olla muuta kuin jompaa kumpaa. Miksi näin ? Ovatko miehet sukupuolensa vankeja?
Kommentit (19)
Toimivat parisuhteet ovat melko lailla tasavertaisia mutta näiden miesten jolta kokemus puuttuu on tätä vaikea sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Toimivat parisuhteet ovat melko lailla tasavertaisia mutta näiden miesten jolta kokemus puuttuu on tätä vaikea sisäistää.
Lisäksi vetovastuu suhteessa siirtyy vuosien varrella sujuvasti kumppanilta toiselle aina sen mukaan, kummalla menee sillä hetkellä paremmin, mutta mistäpä nämä tyypit sen tietäisivät?
Miehet ovat alkukantaisia, taistele tai pakene -periaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurin tulosta se on! Hyviä avainsanoja ovat toksinen maskuliinisuus ja patriarkaatti. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kokemus auttaa,nainen ei ainakaan sano ääneen mitä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurin tulosta se on! Hyviä avainsanoja ovat toksinen maskuliinisuus ja patriarkaatti. Oikeesti.
Sano sitten kun olet itse 70 000 vuotta etsinyt särvintä pöytään jossain savannilla villipetoja vältellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kokemus auttaa,nainen ei ainakaan sano ääneen mitä haluaa?
Kun nainen sanoo ääneen mitä hän haluaa hän saa sellaisen p*skamyrkyn päälleen "nalkuttamisesta" ettei ole tosikaan. Tuollainen suhtautuminen viittaa siihen tyranni-miestyyppiin ja on aika selvä merkki siitä että on aika luovuttaa tämän kanssa ja alkaa katsella uutta.
Koskahan AV-mammat oppisivat, että teidän kokemuksenne miehistä eivät ole mitenkään yleispätevästi kattava otos miehistä. Te saatte ne huonoimmat miehet, kun tasonne ei riitä parempaan.
Taisteleminen tai pakeneminen ovat molemmat edelleen valideja metodeita ratkaista konfliktitilanne. Tosin nykyään niitä käytetään molempia, aina tilanteen mukaan. Yksipuoliselle "taistelen aina" tai "pakenen aina" suhtautumiselle ei ole minkäänlaista perustetta, ei loogista eikä emotionaalista.
Tyranni/kynnysmatto- käyttäytyminen (narsisteilla vuoron perään) voi olla myös perua lapsuuden ihmissuhteista ja alitajuntainen tapa torpata nykyinen ihmissuhde.
Miesten logiikalla jokaisesta kynnysmatosta tulee ennen pitkää johtaja, kunhan vaan odottaa ja lukee tarpeeksi tietynlaista kirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miesten logiikalla jokaisesta kynnysmatosta tulee ennen pitkää johtaja, kunhan vaan odottaa ja lukee tarpeeksi tietynlaista kirjallisuutta.
Näinpä. Mutta kannettu vesi ei kaivossa pysy, kuten sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan AV-mammat oppisivat, että teidän kokemuksenne miehistä eivät ole mitenkään yleispätevästi kattava otos miehistä. Te saatte ne huonoimmat miehet, kun tasonne ei riitä parempaan.
Mulla on monella mittapuulla erinomainen mies, epäitsekäs, hyvä isä, luotettava, mutta hänelläkin on hieman tuota taipumusta, että joko hän päättää kaikesta tai sitten (hieman kiukkuisesti) alistuu täysin ja jättää kaiken minun päätettäväkseni. Olen tajunnut tämän toimintamallin vasta vähitellen 19 v suhteen aikana. Eli yrittää vaikka sanella mitä huomenna tehdään ja jos minä ilmaisen muuta kuin ehdotonta hyväksyntää niin reaktio on "okei! Se oli vain ehdotus, tehdään ihan mitä sinä haluat!". Eli hänellä tuntuu olevan tyuollainen malli, että toisen täytyy joka tapauksessa olla diktaattori, ja toisen alistua. Huoh.
Koska useimmat naiset eivät kykene normaaliin suhteeseen, vaan toisen on oltava kynnysmatto ja toisen tyranni. Jos mies ei ryhdy tyranniksi, jää hän kynnysmatoksi kun tilaa saava nainen ottaa tyrannin roolin hyvinkin nopeasti (tapahtuu jopa kilttien ja tavallisen oloisen naisten kohdalla). Jos taas mies vetää tyrannin pestiä, alistuu nainen kynnysmatoksi alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Koska useimmat naiset eivät kykene normaaliin suhteeseen, vaan toisen on oltava kynnysmatto ja toisen tyranni. Jos mies ei ryhdy tyranniksi, jää hän kynnysmatoksi kun tilaa saava nainen ottaa tyrannin roolin hyvinkin nopeasti (tapahtuu jopa kilttien ja tavallisen oloisen naisten kohdalla). Jos taas mies vetää tyrannin pestiä, alistuu nainen kynnysmatoksi alta aikayksikön.
Kokeilepa omassa parisuhteessasi käytännössä, alistuuko nainen tosiaan kynnysmatoksi. Ihanko todella näin käy. Kynnysmatolla ei nimittäin ole valtaa eikä vaatimuksia, ei edes tarpeita. Montako naista tunnet joille heidän omaan elämäänsä liittyvät asiat ovat yksi hailee? Esim. kotiin, perheeseen, ystäväpiiriin, työhön, parisuhteeseen....itse en ole koskaan tavannut ensimmäistäkään mutta toisaalta olen tavannut vain muutamia satoja naisia elämäni aikana.
En tiedä. Nössykän kanssa menee mielenkiinto mutta en myöskään halua seursutella minkään kontrollifriikin kanssa. Ärsyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa omassa parisuhteessasi käytännössä, alistuuko nainen tosiaan kynnysmatoksi. Ihanko todella näin käy. Kynnysmatolla ei nimittäin ole valtaa eikä vaatimuksia, ei edes tarpeita. Montako naista tunnet joille heidän omaan elämäänsä liittyvät asiat ovat yksi hailee? Esim. kotiin, perheeseen, ystäväpiiriin, työhön, parisuhteeseen....itse en ole koskaan tavannut ensimmäistäkään mutta toisaalta olen tavannut vain muutamia satoja naisia elämäni aikana.
Myöskin se on hupaisaa, että kun mies kuvittelee jonkin kiistanaiheen olevan loppuunkäsitelty, siihen palataan vielä monen monta kertaa. Siihen palataan niin monta kertaa kun nainen haluaa siihen palata.
Siksi miesten "voitot" jäävät useinmiten hyvin lyhytaikaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissä ollut useitakin. Useimmilla siihen liittynyt myös parisuhdeväkivaltaa. Onneksi yleensä ovat tajunneet ennemmin tai myöhemmin lopettaa suhteensa, paria poikkeusta lukuunottamatta.
Minäkin olen ollut huomaavinani, että miehet jakautuvat näihin kahteen ryhmään. Naisen kanssa aidosti tasaveroiseen suhteeseen kykeneviä miehiä, en tiedä onko niitä. Miehillä tuntuu olevan ainainen tarve jonkilaiseen valtataisteluun naisen kanssa, nainen pitää joko alistaa tai itse alistua tahdottomaksi lapatossuksi.