Oluenjuonti autoillessa, lapset kyydissä
Miehelläni on tapana ostaa muutama kylmä olut lähestyessään kesämökkiä ja juo nämä siinä matkalla. Jos olemme kaksin liikkeellä, asia on ihan ok. Promillerajat ei ylity ja viimeiset 20km on hiekkatietä vähällä liikenteellä, julkinen tie kuitenkin. Liikumme usein kahdella autolla ja nyt on käynyt ilmi, että tämä tapa on miehelleni aivan luonteva, vaikka omat ja naapureiden lapset ovat kyydissä. Mun päähän ei mahdu, että samaan aikaan kun pienemmille lapsille perustellaan pelien ikärajoja ja teineille annetaan päihdevalistusta, toimii mieheni täysin rajattomasti ja itsekkäästi. Puhe ei auta ja vaikka pyydän, ettei näin toimisi ja antaisi tällaista esimerkkiä lapsille, ei muuta käytöstään. Minusta on aivan käsittämätöntä, että ajelee autoa, nautiskelee kylmää bisseä ja lapset katsoo vierestä ja ihmettelevät asiaa sitten mulle. Eli jos tulisi puhallusratsia ja alkometri värähtäisi, lapset joutuisivat istumaan autossa pientareella odottamassa uutta puhallusta, mistä kävisi ilmi tottakai, ettei veren promillemäärä ylity.
Mun mielestä autoilu, alkoholi ja lapset eivät kuulu yhteen. Lasten mielestä touhu ei ole hyväksyttävää, mutta mies jatkaa toimintaa. Olenko siis täysin kontrollifriikki nipottaja?
Kommentit (2)
Hienoa että mökkeilette ja vietätte aikaa lasten kanssa.
Homot öyhöttäjät vie lapsiaan marssimaan ja aivopesee lapsiaan johonkin elämälle vieraaseen kulttuuriin.
Mies on mies ja pari kaljaa , mitä siitä!
Hyi hitto, mikä juntti alkkis.