Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen tinkaajan kanssa?

Vierailija
21.07.2019 |

Fb-kirppiksellä on tinkaaja. Kun käyttää esinettä harvoin, se on syy tingata hintaa halvemmaksi.
Voi jestas.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hauska syy :)

Kiitos päivän nauruista.

Sanot, että hinta, on se, jonka sanoit. Sinulle ei ole merkitystä sillä, käyttääkö uusi omistaja tavaraa lainkaan, antaako lahjaksi, vai tekeekö siitä silpputaidetta. Ainoa, millä sinulle on merkitystä on raha.

Vierailija
2/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuota syytä en ole koskaan kuullut!

Alensin hintaa jo eli tulin vastaan mutta ei käy sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi pitänyt antaa matosta alennusta, koska ostaja oli yh-äiti. Minä taas olen köyhä opiskelija. :(

Vierailija
4/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ota tai jätä tässä hinta.

Vierailija
5/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 22 kirjoitti:

Sanot ota tai jätä tässä hinta.

Näin on.

Vierailija
6/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskallat, niin voithan sanoa myös, että harvoin käyttäville hinta onkin korkeampi, koska haluat oikeasti, että tavarat menevät käyttöön eikä toisten kaappeja pullistelemaan.

Vierailija
7/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että alensit jo hintaa ja enempää et voi tulla vastaan. Kysy ottaako.

Vierailija
8/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano myös, että ärsyttäville ihmisille tulee kettumaisuuslisä, eli jokainen tinkimisyritys nostaa hintaa 5-10%.

Muista, että tavara on yhä vieläkin sinun ikioma ja sinä päätät sen hinnan juuri niin kuin päätät.

Vierailija
9/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt toinen kerta kun tinkaaja tulee vastaan. Edellinen oli vielä pahempi.

Tinkasi inhottavasti kaupantekohetkellä tavatessamme.

Molemmat ulkomaalaisia.

Vierailija
10/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset osaavat olla niin typeriä ja ikäviä! Tästä syystä en itse myy mitään fb-kirppiksillä. Huutonet on palautesysteeminsä takia aivan loistava myyntikanava. Menneinä vuosina käytin sitä paljon eikä koskaan ollut ongelmia ostajien kanssa. Todella sääli, että se on hiljentynyt kovasti viime vuosina.

Vierailija
11/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yksi lähetteli solvaavia viestejä kun ei päästy yksimielisyyteen myyntikohteen hinnasta ja toimituksesta. Ilmoitin tyypille että pelleily loppu just, ei hän ole oikeasti kauppoja tekemässä enkä aio hukata aikaani. Jotain yritti vielä vängätä, ignoorasin ja estin kokonaan. Ainoa mikä otti pannuun oli se että haaskasin aikaani enemmän kuin kahteen viestiin.

Mielenkiintoinen perustelu hinnanalennukselle ettei käytä kuin harvoin :D täytyykin muistaa jatkossa ;D

Vierailija
12/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuohon muuta kannattaa vastata kuin että "ahaa, no siinä tapauksessa nostalin hintaa kympillä!"

Idiootille idioottivastaus.

Vierailija
13/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs neropatti vaati, että myyn laitteen pyyntihintaa selvästi halvemmalla, koska hän ei kuulemma tarvitse yhtä laitteessa olevaa ominaisuutta. Toivottelin tyypin kauppaan ostoksille jos ei käytetyt kelpaa.

Vierailija
14/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei tää nyt ole huutokauppa

Vierailija
15/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi siis olla siitä että ostaja ei ole tottunut siihen että Suomessa hinta on se mikä on ilmoitettu. Tinkiminen koetaan meillä usein noloksi, muualla se on osa kaupankäyntiä ja hinnoiteltaessa on huomioitu se että siinä on tinkaamisvaraa. Haluaako tuon sitten selittää jokaiselle vastaantulevalle tinkaajalle kun helpommalla pääsee kun vain ilmoittaa että se on joko tuo hinta tai sitten ei tule kauppoja. 

(Itse en jaksa vääntää vieraiden kanssa vapaa-ajalla joten lahjoitan ennemmin hyväntekeväisyyskirpputorille.)

Vierailija
16/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on nyt toinen kerta kun tinkaaja tulee vastaan. Edellinen oli vielä pahempi.

Molemmat ulkomaalaisia.

Ei nyt ihan tähän kuuluva, mutta tuli mieleen kun

myin pari vuotta sitten teini-ikäisen autoni hieman reilulla tonnilla, eli hyvin halvalla. Olisin ajanut autolla vielä, mutta tarvitsin hieman isomman auton kuin tämä oli, joten pistin sen myyntiin. Auton osti nuori pariskunta, josta vain nainen puhui suomea. Puhelimessa he tinkasivat siitä parin sadan alennuksen jo, mutta olin laskenutkin sen mielessäni jo pois hinnasta, eli se oli ok.

Mies koeajoi autoa noin minuutin ja sanoi, että he ottavat sen ja teimme siitä paperit täsmälleen niin kuin pitää tehdä ja kaupat tuli.

Pari päivää kaupanteon jälkeen naiselta tuli viesti, että auto sammuilee ja että he toivovat minun maksavan puolet korjaushinnasta tai kauppa purkaantuu. Heillä ei ole kuulema varaa maksaa korjausta, ovathan he nuoripari. Laitoin viestiä, että ei käy, auto on teidän. Sieltä tingattiin vielä toisella viestilläkin, mihin en enää reagoinut. Ystäväni oli kuullut, että tällaisia yrityksiä tehdään enemmänkin ja jotkut myyjät menevät halpaan ja kun he lupautuvat maksamaan "puolet/osan korjauskustannuksista", niin kas kas, ostaja onkin kohta nyhtänyt heiltä koko auton hinnan takaisin ja jopa enemmän. Tämä tapa on rantautunut suoraan ulkomailta meillekin ja ostajina on aina ulkomaalainen.

Kyselin asiasta hieman enemmänkin muutamasta paikkaa, mm.Trafilla työskentelevältä naapurilta ja hän sanoi, että nämä jutut ovat yleistyneet paljon ja joillekin on käynyt tylsästi.

Kannattaa siis tehdä kaikki viimeisen päälle oikein, ottaa kuva koeajajan ajokortista ja tietenkin verrata sitä itse tyyppiin jne. Liian ystävällinen ei tarvitse olla.

Vierailija
17/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari teinien vanhaa hyvää pyörää myynnissä ja hinnat oli asetettu alhaisiksi, mutta tinkimisvaraa oli kuitenkin 10-20 e. Esimerkiksi toisen pyörän hinnaksi oli ilmoitettu 140 e. Siitä tuli nopeasti viestejä hoonolla soomella, joissa fillarista tarjottiin 50-75 e. Emme edes vastanneet viesteihin, sillä jo tuo meidän hinta oli monta kymmentä euroa halvempi kuin vastaavat myynnissä olevat.

Fillari sai onnellisen omistajan 10 vuotiasta pojasta ja hinnaksi tuli 120 e. Perhe ei edes yrittänyt tinkiä hinnasta enää paikan päällä ja se olisi ollut tylsää molempien ajan hukkaamista.

Vierailija
18/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupastakin pitäisi saada Ferrari Ladan hinnalla, jos ajelee vaan kauniilla ilmalla.

Vierailija
19/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut kaupankäynnin ulkomaalaistaustaisten kanssa, juurikin tinkimiskulttuurin takia.

Kotimaistenkaan kanssa en hiero kauppoja, jos keskustelu aloitetaan hinnan alentamisella.

Silti tai ehkä juuri näistä syistä kauppa käy järkihintaan kun ei mene aikaa turhanpäiväiseen lätinään.

Vierailija
20/27 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ulkomaalaisia.

Ei nyt ihan tähän kuuluva, mutta tuli mieleen kun

myin pari vuotta sitten teini-ikäisen autoni hieman reilulla tonnilla, eli hyvin halvalla. Olisin ajanut autolla vielä, mutta tarvitsin hieman isomman auton kuin tämä oli, joten pistin sen myyntiin. Auton osti nuori pariskunta, josta vain nainen puhui suomea. Puhelimessa he tinkasivat siitä parin sadan alennuksen jo, mutta olin laskenutkin sen mielessäni jo pois hinnasta, eli se oli ok.

Mies koeajoi autoa noin minuutin ja sanoi, että he ottavat sen ja teimme siitä paperit täsmälleen niin kuin pitää tehdä ja kaupat tuli.

Pari päivää kaupanteon jälkeen naiselta tuli viesti, että auto sammuilee ja että he toivovat minun maksavan puolet korjaushinnasta tai kauppa purkaantuu. Heillä ei ole kuulema varaa maksaa korjausta, ovathan he nuoripari. Laitoin viestiä, että ei käy, auto on teidän. Sieltä tingattiin vielä toisella viestilläkin, mihin en enää reagoinut. Ystäväni oli kuullut, että tällaisia yrityksiä tehdään enemmänkin ja jotkut myyjät menevät halpaan ja kun he lupautuvat maksamaan "puolet/osan korjauskustannuksista", niin kas kas, ostaja onkin kohta nyhtänyt heiltä koko auton hinnan takaisin ja jopa enemmän. Tämä tapa on rantautunut suoraan ulkomailta meillekin ja ostajina on aina ulkomaalainen.

Kyselin asiasta hieman enemmänkin muutamasta paikkaa, mm.Trafilla työskentelevältä naapurilta ja hän sanoi, että nämä jutut ovat yleistyneet paljon ja joillekin on käynyt tylsästi.

Kannattaa siis tehdä kaikki viimeisen päälle oikein, ottaa kuva koeajajan ajokortista ja tietenkin verrata sitä itse tyyppiin jne. Liian ystävällinen ei tarvitse olla.

Miten ajokortista kuvan ottaminen estää sen, ettei ostaja ala vinkumaan muutaman satasen ritsan vioista jälkikäteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi