3kk vauva ja nukkuminen
3kk vanha vauvamme käy yöunille klo 19. Syö tiiviisti 3h välein öisin, tämä ei minua niinkään haittaa, mutta herää järjestään joka aamu viimeistään klo 6 yöunilta.
Tiedän, että periaatteessa tämän ikäiseltä ei mitään rytmiä vielä voi oikein vaatia, mutta olisiko vinkkejä miten siirtää yöunille menoa, josko se siirtäisi myös aamu heräämistä edes 7-8.. ja kun herää klo 6, on maksimissaan tunnin tyytyväinen ja sitten alkaa kitinä ja itku, eli on väsynyt, joten sitten mennään ensimmäisille pika torkuille.
Päivisin vauva nukkuu lyhyitä päiväunia x monet. Päiväunien pituus siis 15-45min, ja vaikka viimeiset päiväunet ajoittaisia esim 17-18 välille, on hän silti jo klo 19 niin väsynyt ja kiukkuinen, että yöunille on mentävä.
Kaipailisin nyt vinkkejä ja kokemuksia onnistuneesta yöunien siirrosta.
Kommentit (2)
Meidän pikkuinen on nyt vähän päälle 3kk. Melkein alusta asti on kiltisti nukkunut puolet yöstä ja heräilee aamuyöllä rinnalle. Vauva menee nukkumaan suunnilleen klo 22 ja heräilee siinä kahdeksan-kymmenen aikaan riippuen miltä hänestä tuntuu. Itse en ole rytmistä kauhean huolissani kun ollaan molemmat vanhemmat toistaiseksi kotona joka päivä. Tosin meidän pikkuinen ei mene yksin nukkumaan joten joudutaan mekin lähtemään yöunille kun vauva haluaa.
Oma vinkkini teille olisi antaa vauvan nukkua vielä päikkärit väliin ennen yöunia ja laittaa nukkumaan vaikka yhdeksän aikaan. Ehkä hän nukkuisi vähän pidempään silloin? Toki jos vauva on kamalan väsynyt illalla jo seitsemältä niin onhan se hankalaa.. tsemppiä kuitenkin
hei minulla ei vielä lapsia olemme yrittäneet puolison kanssa mut en saanut raskaaksi puoliso 24vvauva kuume ja on saanut apua siihen toivon et meillä tärppää