Mikä on erikoisin kiinnostuksen kohde, joka jollain edes jotenkin tuntemallasi henkilöllä on?
Ja pidätkö kiinnostuksen kohdetta hyvänä vai huonona ominaisuutena?
Kommentit (15)
Se on minulla itselläni. En halua kertoa mikä se on. Luulen, ettei kenelläkään muulla maailmassa ole täysin samaa kiinnostuksen kohdetta. Netistä olen löytänyt yhden, joka on jollain tavalla kiinnostunut samasta aiheesta, mutta vähemmän ja kapea-alaisemmin.
Eräs tuttu on autistisen kiinnostunut uskonnoista ja kääntänyt jokaisen kiven lukeakseen kaiken niistä. Outoahan se on kun enemmistöä uskonnot eivät kiinnosta tippaakaan. Kuitenkaan tämä tuttu ei ole mikään uskonnollinen eikä usko Jumalaan, mutta ainakin on joku jonkapuoleen voi kääntyä jos tulee jotain kysyttävää vaikka budhalaisuudesta tai vaikkapa islamista.
Olin lapsesta teinivuosiin asti hurjan kiinnostunut autoista ja lentokoneista. Jos olisin ollut poika, asia ei olisi herättänyt minkäänlaisia tunteita ihmisissä.
Itse olen kiinnostunut piirroksista, joita ovat tehneet UFO-kontaktihenkilöt. Jännän näköisiä olentoja ovat kohdanneet (ehkä).
Minua enemmän kummastuttaa nämä henkilöt jotka ei joko osaa olla kiinostunut mistään ja sellaiset onat kiinostuksen kohteet puuttuvat tai sitten ollaan kiinostunut vähän kaikesta ja koko henkilöstä saa todella sekavan ja tasapainottoman kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsesta teinivuosiin asti hurjan kiinnostunut autoista ja lentokoneista. Jos olisin ollut poika, asia ei olisi herättänyt minkäänlaisia tunteita ihmisissä.
Tuntuu että ainoa sallittu kiinnostuksen kohde tytöille/naisille on vauvat ja sisustus. Jos olet kiinnostunut kauneudesta, olet h-ora ja jos "miesmäisistä" asioista kuten tekniikka, olet uhka miehille.
Homeiden kerääminen (serkkuni opiskelukaveri)
Kummallisinta on, että suurimmalla osalla tutuistani ei näytä olevan mitään kiinnostuksen kohteita. Joskus joku sanoo olevansa hirveän kiinnostunut jostain asiasta, mutta kun sitten yritän keskustella hänen kanssaan siitä asiasta, niin huomaan että se ei kiinnosta häntä lainkaan.
Animaatioelokuvat ja animaatiosarjat, varsinkin Disneyn animaatiot. Huvittavaa on että tämä aikuinen ihminen katsoo niitä edelleen, mutta aikuisten sarjat kuten vaikka Game of Thrones tai Greyn Anatomia eivät kiinosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttu on autistisen kiinnostunut uskonnoista ja kääntänyt jokaisen kiven lukeakseen kaiken niistä. Outoahan se on kun enemmistöä uskonnot eivät kiinnosta tippaakaan. Kuitenkaan tämä tuttu ei ole mikään uskonnollinen eikä usko Jumalaan, mutta ainakin on joku jonkapuoleen voi kääntyä jos tulee jotain kysyttävää vaikka budhalaisuudesta tai vaikkapa islamista.
Surkee provo 0/5
Harrastan intohimoisesti sotahistoriaa ja olen teosofi (esoteriikan, ”tuon puoleisen” tiedon tutkija).
Ei ole juurikaan löytynyt samaa harrastavia oman sukupuolen ja ikäpolven edustajia. Sotahistoriaa harrastavat ovat yleensä miehiä ja teosofit yli 70v ikäisiä :)
Veljeni tutkii erilaisia sieniä ja sienirihmastoja.
Yksi kavereista harrastaa ihmisten sosiaalisen- ja kulttuurillisenkäyttäytymisen tutkimista ja jopa lukee aiheen kirjoja. Hän kuitenkin aina keskustelussa aina painottaa ettei ole mikään asiantuntija tai tieteenammattilainen vaan pelkkä vaivainen amatööriharrastelija. Ja varsinkin silloin jos hän huomaa tehneensä virheen, niin puolustautuu tällä fraasilla ja vetoaa aina siihen ettei kukaan ole täydellinen vaikkei kukaan vaatisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on minulla itselläni. En halua kertoa mikä se on. Luulen, ettei kenelläkään muulla maailmassa ole täysin samaa kiinnostuksen kohdetta. Netistä olen löytänyt yhden, joka on jollain tavalla kiinnostunut samasta aiheesta, mutta vähemmän ja kapea-alaisemmin.
Onnittelut, kirjoitit juuri yhden AV-palstan turhimmista kommenteista ikinä.
"Kerron nyt teille asiasta, josta en halua kertoa"
Junavideoiden kuvaaminen. Ihan höpsöä mielestäni.