Mikä on suurin ikäero jollain tuntemallasi pariskunnalla?
Ja min ikäisiä nämä pariskunnan osapuolet ovat? Onko lapsia?
Itse tunnen pariskunnan, jolla on 19 vuotta ikäeroa. Mies on 53, nainen 34. Ei ole lapsia.
Kommentit (46)
Ikäero ei tunnu ehkä niin suurelta, kun mies on kuitenkin vielä alle nelikymppinen, esim. jos parikymppinen nainen seurustelee 38-vuotiaan miehen kanssa, jos mies on sellaista nuorekasta tyyppiä. Mutta kun se nainen on nelikymppinen, vielä kuitenkin aika nuori ja työelämässä vielä 25 pitkää vuotta, niin mies jo eläkeläinen... puhumattakaan siitä, että kun nainen pääsee vihdoin eläkkeelle, mies onkin jo päälle kasikymppinen vanhus.
Isäpuoli oli äitiä 19 vuotta vanhempi ukonrahjus.
Isän uusi vaimo oli häntä 17 vuotta nuorempi, tietämätön ja lapsellinen.
Ei IKINÄ itseä huomattavasti vanhempaa puolisoa tai liian nuorta.
Kirjoitin aiemmin 17v ikäerosta. Ihmettelystä suureen ikäeroon en osaa ulkopuolisena sanoa muuta kuin, että suhteen nainen (nuorempi) oli aiemmin naimisissa samanikäisen miehen kanssa. Luonteiltaan täysin erilaisia, epäsopivia toisilleen. Erottuaan löysi sitten +40v tämän itseään vanhemman miehen, joka oli mukava ja ystävällinen, koulutukset/työt sivusivat toisiaan. Sopivat toisilleen huomattavasti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ikäero ei tunnu ehkä niin suurelta, kun mies on kuitenkin vielä alle nelikymppinen, esim. jos parikymppinen nainen seurustelee 38-vuotiaan miehen kanssa, jos mies on sellaista nuorekasta tyyppiä. Mutta kun se nainen on nelikymppinen, vielä kuitenkin aika nuori ja työelämässä vielä 25 pitkää vuotta, niin mies jo eläkeläinen... puhumattakaan siitä, että kun nainen pääsee vihdoin eläkkeelle, mies onkin jo päälle kasikymppinen vanhus.
Ei noin voi ajatella. sama kuin ajattelisi nuorena että tuo 25v akka lihoo ja ryppyityy. Ei järkeä olla sen kanssa. Samanikäisenkin kanssa tulee 70% todennäköisyydellä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin voi ajatella. sama kuin ajattelisi nuorena että tuo 25v akka lihoo ja ryppyityy. Ei järkeä olla sen kanssa. Samanikäisenkin kanssa tulee 70% todennäköisyydellä ero.
Kyllä mä voin ajatella. Rypyt... siis ajatteleeko joku ryppyjä
parisuhteen ongelmana :D
Musta olisi suorastaan raastavan murheellista, jos mieheni olisi nyt 75-vuotias. Onneksi hän on 56!
T. N 55v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaismiehistä vain 72 prosenttia on ylipainoisia.
Kyllä miehet valitsee pääsääntöisesti kauneimman naisen, ellei naisella ole paha luonne vika.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet valitsee pääsääntöisesti kauneimman naisen, ellei naisella ole paha luonne vika.
Ihmisillä on suuria eroja siinä, mitä he pitävät kauniina.
Minä haluaisin kauniskasvoisen miehen, mutta he yleensä seurustelevat kauniskasvoisten miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä tarvi tehdä mitään sukupuolikamppailua. Näin se vain on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin kauniskasvoisen miehen, mutta he yleensä seurustelevat kauniskasvoisten miesten kanssa.
Minä olen kauniskasvoinen mies ja hyväkroppanen. Tosin kalju:D Ja mistä tiedän sen, niin koska saan naista hyvin.
40 vuotta, mies kuoli 90v ja vaimonsa juuri juuri 50. Heillä kolme lasta, suomen vanhin isä kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin aiemmin 17v ikäerosta. Ihmettelystä suureen ikäeroon en osaa ulkopuolisena sanoa muuta kuin, että suhteen nainen (nuorempi) oli aiemmin naimisissa samanikäisen miehen kanssa. Luonteiltaan täysin erilaisia, epäsopivia toisilleen. Erottuaan löysi sitten +40v tämän itseään vanhemman miehen, joka oli mukava ja ystävällinen, koulutukset/työt sivusivat toisiaan. Sopivat toisilleen huomattavasti paremmin.
Näin minullekin kävi. Ikäeroa 23 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä tarvi tehdä mitään sukupuolikamppailua. Näin se vain on
Ehdottomasti tehdään, koska te pärjäätte paremmin ylipainossa. Hurraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kauniskasvoinen mies ja hyväkroppanen. Tosin kalju:D Ja mistä tiedän sen, niin koska saan naista hyvin.
Juttelin parin nuoren työkaverin kanssa ja kumpikin nainen kertoi, että heidän miehensä kehuvat olevansa hyvännäköisiä.
Näin miesten kuvat ja olen ylpeä siitä, etten purskahtanut nauruun.
Miehillä on hassuja illuusioita ulkonäöstään.
Taitaa olla sukulaistyttö, hän on 24v ja mies 35v, eli 11 vuotta, muuttivat juuri yhteen, ei lapsia kummallakaan. En pidä pahana tätä ikäeroa. Molemmat on niin järkevän oloisia ja jalat maassa-tyyppejä. Tämä mies ehkä jopa vähän jarruttelee tuon sukulaistytön haihatteluja ja pilvilinnoja.
Puhun tytöstä, mutta aikuinen nainenhan hän on. Sitä vaan aina jaksaa vieläkin ihmetellä, kun vasta hän syntyi :).
Ystäväni on 29 ja miehensä tasan 20v vanhempi. Heillä on yksi lapsi, olivat yhtä aikaa raskaana miehen suunnilleen ystäväni ikäisen tyttären kanssa, jolla myös on melkein isänsä ikäinen puoliso.
Kuvio sinänsä oli alkuun huvittava, mutta kyseisellä ystävällä on aina ollut itseään huomattavasti vanhempia miesystäviä (osa varakkaampia ja osa taas ei, rahalla tuskin on osuutta miesmakuun), joten tämäkään ei tullut aikanaan yllätyksenä.
Tämän jälkeen taidan olla itse seuraava, aviomieheni on tasan 10v vanhempi, meillä myös yhteisiä lapsia, varallisuutta ei ollut nimeksikään suhteen alkaessa kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelin parin nuoren työkaverin kanssa ja kumpikin nainen kertoi, että heidän miehensä kehuvat olevansa hyvännäköisiä.
Näin miesten kuvat ja olen ylpeä siitä, etten purskahtanut nauruun.
Miehillä on hassuja illuusioita ulkonäöstään.
Saako miehet naisia? Tuohan sen ratkaisee. En edes ole erikoinen puhemies.
Vierailija kirjoitti:
Suurin ikäero tuttavapiirissä on 5 vuotta suuntaansa. Esim. äitini on isää 3 vuotta vanhempi. Jotenkin tosi vaikeita käsittää tuollaiset yli 10, jopa 20 vuoden ikäerot...huh. Mistä sellaisessa suhteessa oikein keskustellaan kun osapuolet ovat ajatuksiltaan ihan eri planeetoilta? Todella epäuskottavaa myöskin se että 25-vuotias nainen katselisi jotain 50+ pappoja, vaikka olisi kuinka materialistinen ja ukko kuinka rikas. Jotain rajaa nyt sentään noihin juttuihin.
Meillä on ikäeroa 21 vuotta, ja ollaan IHAN samanlaisia, hätkähdettiin oikein tutustuessamme miten voikin jutut ja huumori mennä niin yksiin. Jutellaan kaikesta, harrastetaan yhdessä ja naurua ei arjesta puutu.
Eihän ystävyyskään katso ikäeroja.
En tiedä viittaatko minun kirjoitukseeni, kun sanot tuollaisen ikäeron olevan epäuskottava, mutta vastaan tähän silti.
Isäni on ulkomaalainen, samoin äitipuoleni. Eivät asu Suomessa, ja siellä päin mistä he tulevat, suuri ikäero pariskunnan osapuolten välillä on tavanomaisempaa. Yleensä se on kuitenkin max. 15-20v., eli sinänsä tuo n. 35 vuoden ikäero on silti aika epätavallinen.
Ollaan monta kertaa äitini kanssa naurettu tuolle ikäerolle, enkä minäkään sitä ymmärrä, mitä 50-luvulla syntynyt isäni näkee 90-luvulla syntyneessä naisessa tai toisinpäin. Oli aika shokki minullekin, kuni kuulin asiasta.