Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 25 ja velkaa on nyt (vain?) 822,72 €

Vierailija
20.07.2019 |

Onko tuo sen verran vähän että voi olla iloinen? Toisaalta monet kehuskelevat täydellisellä velattomuudella. Mutta aika monella on enemmänkin. Velat ovat ahdistaneet minua joinakin hetkinä sen verran että velattomuus kuulostaisi kyllä aika kivalta. Aion mennä sitä kohti. Toisille velka sopii, ihmiset on erilaisia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mitä velkaa. Minulla on ollut oikeastaan velkaa koko aikuisikäni, ensin opintolainaa ja sitten asuntovelkoja pari kappaletta. Kyllähän se varmaan ilahduttaa jos olen vielä hengissä kun alkaa olla maksettu, vielä menee vajaat 10 vuotta.

Vierailija
2/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on kahden asunnon verran, 300 000 velkaa, 25 olen. Ei velassa ole mitään pahaa, kunhan sillä on hankittu omaisuutta eikä hassattu kulutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on omaisuutta ja säännöllisiä tuloja? Sillä on jonkin verran enemmän merkitystä. Mulla on 300.000€ velkaa mutta 1.5m€ omaisuutta + palkka joka kuukausi.

Vierailija
4/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole velka eikä mikään työssäkäyvälle.

Vierailija
5/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole juuri mitään, johan luottokorteilla on helposti monella tonneja lainaa. Käytännössä olet ihan velaton.

Vierailija
6/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymyksessä on pankin matalakorkoinen velka, eihän tuo ole mikään ongelma. Maksa vaikka 20 e kuukaudessa.

Jos kysymyksessä on pikavipit, kannattaa maksaa ne mahollisimman pian pois vaikka sydänverellään ennen kuin ne paisuvat nelinkertaisiksi.

Vierailija
7/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap sinua vuoden vanhempi eli 26, eikä minulla ole ollut koskaan velkaa

Vierailija
8/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa ole kuin kahdenlaisia velkaongelmaisia. 1) niitä joilla ei ole mitään tolkkua velän kanssa, ja 2) niitä jotka kammoavat velkaa yli kaiken.

Molemmat ryhmät taitavat olla laskutaidottomia.  Minulla on satoja tuhansia velkaa, muttta vastaavasti tuottavaa omaisuutta reilusti, joiden tuotot hoitavat nuo velat ja ylikin jää.

Vierailija
9/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi velka ahdistaa? Mulla on velkaa 140 000 euroa eikä tunnu mistään. Tililtä lähtee maksut kuukausittain ihan huomaamattomasti. En edes ajattele, että minulla on velkaa. 

Vierailija
10/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 7 tonnia velkaa kolmella luottokortilla ja huonekalujen osamaksussa eikä tunnu missään. Siinä ne lyhennykset pikkuhiljaa pyörii eteenpäin kuukausi kerrallaan, välillä kerkeää vähän tippua ja sitten taas tulee lisää velkaa kun tarvitsee tehdä jotain hankintoja.

Vierailija
11/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei kuulosta paljolta, koska todennäköisesti se on nopeasti pois maksettu.

Ongelma on, jos tuosta velkaantuu vielä paljon lisää ja sellaista tahtia, että takaisinmaksu käy vaikeaksi.

Mistä ja miten pitkässä ajassa tuo velka on muodostunut?

Vierailija
12/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja mulla on opintolainaa 1200 e enkä pidä kiirettä sen takaisinmaksussa. Kuitenkin useampi tonni säästöjä, en vielä ole varma mitä niillä alan rakentamaan, mutta lainaa varmasti otan. En uskalla sijoittaa/hankkia osakkeita ainakaan toistaiseksi, joten varmaan koitan kiinteistösijoittamista kunhan kasvatan ballsit ensin.

Vierailija
13/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24 ja velkaa vajaa 5000e. Opintolainaa, millä rahoitin toisen asteen opinnot.

Olen kateellinen ihmisille joiden perheet pystyivät auttamaan ja sponssaamaan. Minun vanhempani eivät pystyneet. Mietityttää kannattaako opiskella lisää, kun tulee vain velkaa. Työllistyminen kun on nykyään vähän kiikun kaakun.

Vierailija
14/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei yhtään enkä haluakaan. Ahdistaisi liikaa.

Vierailija
15/15 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velka ketään pue.

47 v nyt ja siinä onnellisessa asemassa, että olen velaton. Asuntolaina maksettiin keväällä pois ja autokin on nyt mun oma. Jes!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme