Pietariin ei tarvitse enää maksullista viisumia lokakuussa: mikä on tekosyysi olla edelleen menemättä?
Eli netissä haettava ja 4 vuorokauden aikana käsiteltävä ilmainen e-viisumi korvaa maksullisen viisumin (about 80 €). Sillä saa 8 vrk oleskella Venäjällä. Uusi systeemi koskee aluksi vain Pietaria ja ns. Leningradin aluetta Pietarin ympärillä. Mikä on tekosyysi olla enää menemättä Pietariin?
Olga
Kommentit (23)
Ei kiinnosta. Leningradissa olen joskus käynyt.
En halua tukea Venäjää matkustamalla sinne.
Osaako ne puhua siellä Suomea tai englantia? Venäjää en ala opettelemaan. Onko siellä shemaleja?
Olen jo käynyt kerran, en pidä Venäjästä niin paljon, ettäkö haluaisin sinne uudelleen. pelottavaakin siellä.
Voisihan tuota vanhaa suomalaista aluetta käydä katsomassa.
Oldn käynyt kerran eikä se minusta mikään maailman ihmeellisin paikka ollut. Ihan kiva, mutta kerran elämässä riitti. Paikkoja, johon haluaa palata uudestaan, on Lontoo, Edinburgh, Capetown, Wellington.
Vierailija kirjoitti:
Oldn käynyt kerran eikä se minusta mikään maailman ihmeellisin paikka ollut. Ihan kiva, mutta kerran elämässä riitti. Paikkoja, johon haluaa palata uudestaan, on Lontoo, Edinburgh, Capetown, Wellington.
Jos Brittein saarille olisi hinku, niin Skotlantiin ehkä. Muuten on kuppainen paikka.
Pari vuotta sitten kävin viimeksi ja tulee varmaan käytyä useammin, jos tuo toteutuu.
t. Nainen, pääkaupunkiseutu
Opiskelkaa hyvät ihmiset venäjää, se on huomisen kieli. Viisumivapaus on selvä merkki uudesta alusta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelkaa hyvät ihmiset venäjää, se on huomisen kieli. Viisumivapaus on selvä merkki uudesta alusta.
Venäjä on p ersläpimaa ollut jo 1300-luvulta lähtien. Sitä hallitsee rikkaat suvut, jotka t appavat tai m yrkyttävät muutosa haluavat pois maan kamaralta.
Voishan siellä käydä Olgia ja Svetlanoita moikkaamassa xD
Mahtava uutinen. En tiennytkään. Tulen varmasti käymään Pietarissa ensi vuonna.
Olga mitä nähtävyyksiä suosittelisit Pietarissa? Muita kuin talvipalatsi.
Olen käynyt kolme kertaa Pietarissa joten eiköhän se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon venäläisiä.
Mikä vika venäläisissä on?
Liian paljon venäläisiä.