Miksi monille naisille häät ovat niin kauhean tärkeä asia?
Siis monille naisille ei niinkään se häiden jälkeinen avioliittoelämä ole ollenkaan niin tärkeää kuka mahdollisimman hulppeat ja näyttävät prinsessahäät. Monet parit päätyvät nykypäivänä vihille melko pian ensitapaamisen jälkeen, todennäköisimmin naisen vaatimuksesta.
Oikeastaan näitä naisia ei tuntuisi sitoutuminen itsessään merkitsevän juuri mitään eikä avioliiton varsinainen funktio liiton osapuolten yhteenkuuluvuuden julistuksena. Monet tällaiset naiset suorastaan ikästyvät tällaisissa liitoissa, ruoho alkaa näyttää vihreämmältä aidan toisella puolen ja usein he purkavat liiton omasta aloitteestaan ennenpitkää.
Onko häät siis monille naisille pikemminkin jonkinlainen oman seksuaalisen vallan näyttämisen tapa? Että kun häillä pystytään julistamaan, että se oma viehätysvoima riittää saamaan riittävän tasokkaan ja investointikykyisen ja -haluisen miehen, niin sillä tavoin pystytään todistamaan omaa valtaa ja pönkittämään omaa egoaan.
Kommentit (2)
En tiedä muista naisista, mutta puhun omasta puolestani.
Minulle häät eivät olleet "kauhean tärkeä asia". Häät pidettiin, mutta ei ollut mitkään prinsessapippalot, vaan ihan normaalit pienimuotoiset häät. Vieraita noin 50. Kihloissa oltiin viisi vuotta ennen naimisiin menoa, joten ei ollut mikään pikainen päätös. Eikä myöskään minun päätökseni, vaan mies otti ensin puheeksi, että mentäisiinkös tästä naimisiinkin jo kohta. Nyt häistä jo kuusi vuotta, toki välillä ikävystyttääkin, mutta ketäpä ei joskus ikävystyttäisi. Ei silti ole kurkittu aidan toiselle puolelle.
Minun ei tarvinnut häillä julistaa kenellekään mitään, oltiinhan sentään oltu jo niin monta vuotta yhdessä, että kyllä kaikki tutut jo tiesivät minun "saaneen" miehen.
Oletko joku nyky pe rvo vai muuten vaan ki pe ä ? Jos ja kun ihmiset rakastuvat toisiinsa, he yleensä haluavat jakaa elämänsä ja menevät vanhanaikaisesti vihille. Heistä tulee aviopari, ihan perinteisesti. Siinä sinetöidään rakkaus ja aletaan elää yhteistä elämää..... Mieti sitä.