Miksei huoltomies koskaan käy iltapäivällä?
Joka ikinen kerta, kun olen tilannut huoltomiehen, hän on tullut aamupäivän aikana. Mitä huoltomiehet hommaavat iltapäivisin? Lähtevätkö jo kolmelta kotiin?
Kommentit (22)
Huoltomiesten työaika on tosiaan yleensä 7-15 ja uskoisin, että hoitavat iltapäivisin mieluiten sellaisia hommia, joihin kuluva aika on helppo arvioida, ettei mene pitkäksi. Eli siis muuta kuin asiakaskäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Huoltomiesten työaika on tosiaan yleensä 7-15 ja uskoisin, että hoitavat iltapäivisin mieluiten sellaisia hommia, joihin kuluva aika on helppo arvioida, ettei mene pitkäksi. Eli siis muuta kuin asiakaskäyntejä.
Mitähän nämä hommat sitten ovat? Esimerkiksi ruohonleikkuun, puskien karsimisen ym. hoitavat aikaisin aamulla. Luulisi, että tuollaisessa työssä on helppo toteuttaa joustavaa työaikaa. Jos tänään venyy, niin huomenna lähtee kotiin aikaisemmin. Enkä nyt siis halua missään nimessä moittia huoltomiehiä. Olen vain pannut merkille heidän taloyhtiöstä huolimatta tulevan aina ennen puoltapäivää, jos ovat tullakseen. (ap.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nämä hommat sitten ovat? Esimerkiksi ruohonleikkuun, puskien karsimisen ym. hoitavat aikaisin aamulla. Luulisi, että tuollaisessa työssä on helppo toteuttaa joustavaa työaikaa. Jos tänään venyy, niin huomenna lähtee kotiin aikaisemmin. Enkä nyt siis halua missään nimessä moittia huoltomiehiä. Olen vain pannut merkille heidän taloyhtiöstä huolimatta tulevan aina ennen puoltapäivää, jos ovat tullakseen. (ap.)
Hoitavat pihahommat aikaisin aamulla, koska normaalit työssäkäyvät ihmiset ovat aamukiireissään kotonaan (tai vielä nukkumassa) eikä sinne haluta mennä sekoittamaan rytmiä. Helpompi mennä silloin paikalle kun siellä ei ole ketään. Ja miksi haluaisit heille joustavan työajan? Niillä työmiehilläkin on perheet, pääsevät todennäköisesti puolisoaan aikaisemmin kotiin niin hakevat lapset tarhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitavat pihahommat aikaisin aamulla, koska normaalit työssäkäyvät ihmiset ovat aamukiireissään kotonaan (tai vielä nukkumassa) eikä sinne haluta mennä sekoittamaan rytmiä. Helpompi mennä silloin paikalle kun siellä ei ole ketään. Ja miksi haluaisit heille joustavan työajan? Niillä työmiehilläkin on perheet, pääsevät todennäköisesti puolisoaan aikaisemmin kotiin niin hakevat lapset tarhasta.
Silloinhan pääsisivät välillä tavallistakin aikaisemmin. Tuskin pitkään venyvät työhommat niin yleisiä ovat.
Ikäväkyllä ne venyvät hommat ovat aika yleisiä. syitä on monia esim. kielimuuri asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä. Ilmoituksessa lukee yhtä ja kun paikalle mennään niin onkin tilanne ihan toinen. Pieni vika onkin oletettua suurempi ja sitten lähdetään varaosia yms hakemaan. Tai paikalle mentäessä asukas ilmoittaakin kymmenestä uudesta viasta mitä ei työmääräyksessä ole. Pihoissa asukkaat huoltomiehen kohdatessaan monesti myös keksivät kaverille pientä extra puuhaa ettei vain hommat loppuisi kesken. Pitää myös muistaa että kiinteistöissä on tarkastuksia jotka pitää hoitaa viikoittain/kuukausitti. Sitten on myös asunto kohtaisten suodattimien vaihdot, palotestit ja muut kivat aikatauluja venyttävät tehtävät joissa tuppaa puolipäivää menemään yhden kiinteistön kohdalla. Kiinteistöjä hoidettavana yhdellä ihmisellä voi olla parisenkymmentäkin etenki loma kautena.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti jopa 6-14
Minun veljeni työskentelevät huoltomiehinä. Voi kuulkaa se työmäärä on miltei mahdoton! Pomo seuraa missä työntekijä liikkuu ja soittaa herkästi perään jne. Työtunnin menevät nopeasti töitä tehden eikä esim lakisäääteisellä kahvilla ehdi kovin pitkään istu.
Sisko
Minä olen huoltomies. Istun aamusts endin äitini tykönä kaffella pari tuntia, siitä siirryn lounaalle teboilille missä vierähtää pari tuntia joten hirveesti en ehdi Sun himaas tulla patsastelee aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huoltomies. Istun aamusts endin äitini tykönä kaffella pari tuntia, siitä siirryn lounaalle teboilille missä vierähtää pari tuntia joten hirveesti en ehdi Sun himaas tulla patsastelee aamusta.
Pyh
Mikä ihmeen ongelma tämä on sinulle? Panettaako sinua vain iltapäivisin? Eikö se ole hyvä että se huoltomies käy panemassa sua aamupäivällä?
munat on pantu kuntoo aamupäiväll.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne jyrrää ja pörrää pihalla niin että koko talo herää, ei vain yksi talous.
Kyllä mun luona on käyny huoltomies monesti iltapäivälläkin.Ei ne joka paikassa ehdi aamusta olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ongelma tämä on sinulle? Panettaako sinua vain iltapäivisin? Eikö se ole hyvä että se huoltomies käy panemassa sua aamupäivällä?
Mä en tiennyt,että niiltä saa tuollasiakin palveluita :D.Mä oon vaan tyytyny ihailemaan ;)
Silloin rouvien miehet tulevat kotiin. Keskellä päivää on helpompi rassata röörejä.
Mä olen aina sanonut, että tulkaa vasta iltapäivällä.
Ellei ole akuuttia, että esim putki halki ja vettä tursuaa joka paikkaan. Silloin en ole heitä pidätellyt. Tai avainreissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt,että niiltä saa tuollasiakin palveluita :D.Mä oon vaan tyytyny ihailemaan ;)
Minun salarakkaani on huoltomies ja kyllä hän käy luonani myös iltapäivisin ❤
Mulla päinvastoin. Tulee aina ruokatuntinsa jälkeen, kun lähtee kierrokselle, kuten itse sanoi. Heillä on yleensä iso alue ja luulen, että tekevät kierroksia osoitteiden mukaan.