Sairaudesta kiusaaminen, ihmiarvon menetys, terapia
Vaikea aihe.
Tulin vuosia roikotetuksi ja henkisesti hyväksikäytetyksi suhteessa. Sairastan vakavasti, kroonisesti. Loppuvaiheessa ihmissuhdetta pilkka ja ilkeily kohdennettiin fyysiseen sairauteeni ja sen tuomiin rajoitteisiin - minulta vietiin ihmisarvo. En meinaa päästä jaloilleni, trauman aiheuttanut ihminen ei ymmärrä tekojensa seurauksia, terapiani venyy.
Muilla kokemuksia, edes läheltä liipaavia.
Kommentit (6)
Jatka terpiaasi. Anna pahan olon tulla. Ihmisissä on todellakin pahuuden ruumiillistumia, toisia tuhoavia, narsistisia yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kosketa mua, mutta:
Millainen ihminen kiusaa sairaudesta?
Sellainen, joka on valmis kiusaamaan ihan mistä tahansa asiasta, jonka tietää olevan toiselle herkkä kohta. Onhan näitä - niin miehissä kuin naisissakin - jotka suhteen loppumetreillä pyrkivät nk iskemään vyön alle ja mitä enemmän toiseen sattuu, sen parempi.
Sama tilanne päällä. Kun pääsis irti koko suhteesta. Ei ole mitään mistä pitää kiinni. Terapia ei enää auta sekin vain samaa hoitajan lätinää oletko syönyt lääkkeet. Ei auta lääkkeet ei viina varmaan vasta hauta niin loppu olen.
Olen pahoillani puolestasi. Ikävää, että olet joutunut kokemaan tuollaista.
Olet nyt kuitenkin vapaa, eikö niin? Nauti siitä joka päivä, ymmärrä vapauden arvo niin pikkuhiljaa alkaa helpottamaan.