Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko 26-vuotiaana vastaan vanhempiesi valitseman ja ostaman asunnon?

Vierailija
19.07.2019 |

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/49ca29a1-92d0-4eb2-888a-c1f…

Tulee mieleen että tässä taas klassinen tilanne miten vanhemmat voivat hallita aikuisten lastensa elämää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varaa kieltäytyä?

Vierailija
2/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varaa kieltäytyä?

Miksei olisi?

Vierailija
4/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ottaisin. Olisipa sellaiset vanhemmat, ketkä tuosta vaan ostaisivat asunnon ja vielä hoitaisivat remontoinnin ym.

Tai yleensäkin haluaisivat auttaa millään tavalla.

Vierailija
5/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin, mutta tuossa lehden tapuksessa ei ole mitään järkeä. 300 neliön asunto ei vastaisi mitenkään tarpeitani. Tulisi vain paljon ylimääräisiä kustannuksia - ehkä vanhemmat maksaisivat ne, mutta silti en haluaisi tuollaista itselleni sopimatonta asuntoa.

Vierailija
6/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempani haluaisovat hallita elämääni ostamalla minulle omaksi 300 neliön talon niin siitä vaan, ei haittaisi yhtään!

Vierailija
7/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kuin että on se joillakin helppoa. Vanhemmat maksaa. Vähän kade kyllä . Ei täältä mitään mukaansa saa, mutta helpottaisihan se elämää huimasti kun omat rahat voi käyttää ihan muuhun.

Vierailija
8/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempani haluaisovat hallita elämääni ostamalla minulle omaksi 300 neliön talon niin siitä vaan, ei haittaisi yhtään!

Eikö ihan oikeasti? Että toinen ihminen tulisi kotiisi kutsumatta vaikka yövieraaksi, et saisi päättää millainen asunto on, maksaja suunnittelee remontit yms?

Vierailija
9/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omalla kohdallani ilahtuisi jostain talosta Kouvolassa, mutta tämä tyttö tuntui olevan tyytyväinen. 

Jos haluaa lapselleen ostaa asunnon, niin mieluummin kannattaa se asunto etsiä yhdessä lapsen kanssa. Vaikka vanhemmat sen maksaisivat, niin pitäisihän sen olla lapsen mieltymysten mukainen ja hänen elämäntilanteeseensa sopiva. Tuskin kukaan Helsingissä asuva ja työskentelevä innostuisi valtavasta talosta jossain Kouvolassa.

Vierailija
10/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko yksin eli ei muita jakamassa kuluja? Onko sinulla varaa maksaa noin ison talon kiinteistöverot, lämmityskustannukset yms?

Vierailija
11/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin ottaisin, kuka hullu nyt ei?

Vanhemmat ostavat asunnon; muualla maailmassa "tietenkin omaa lasta tuetaan niin paljon kuin voidaan". Suomessa: "säälittävää, vanhemmat yrittävät hallita elämää", "en ottaisi" (!) Haluaisin kyllä nähdä sen tyypin joka ei ottaisi ilmaista taloa kun sitä tarjotaan.

Vierailija
12/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana olisin kyllä ottanut omilta vanhemmiltani asunnon vastaan. Tiedän etteivät olisi yrittäneet kontrolloida sen avulla.

Vierailija
13/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vastaan vanhempien ostaman 300 neliön asunnon ja laittaisin sen airbnb vuokralle, jolloin se tuottaisi vuokratuloja.

Asuisin sitten itse minulle mieluisassa kaupunginosassa ja sopivan kokoisessa asunnossa.

Vierailija
14/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olisin ottanut vastaan. 

Vierailija
15/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sillä hallitaan aikuisten lasten elämää, että ostetaan asunto?

Me ostimme kaikille lapsillemme kerrostaloasunnot ja teetimme remontin heidän oman makunsa mukaan. Ikinä emme kysymättä menneet heidän kotiinsa. Nyt he ovat jo ostaneet ne itselleen ja yksi jo myi eteenpäinkin erittäin hyvällä voitolla.

Vierailija
16/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olisin ja ottaisin vieläkin nyt nelikymppisenä.

Meillä vaan on aina hoettu ”omillaan tultava toimeen” vaikka vanhemmillani olisi ollut mahdollisuus auttaa.

Vierailija
17/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko koko jutun? Kyllä tuo nainen otti asunnon vastaan, mutta ei aio itse siinä asua vähään aikaan. Mitä vanhempien kontrollointia näet tässä kuviossa?

Omat lapset on jokainen saanut 19v iässä isän ostaman yksiön. Kukaan kolmesta ei kieltäytynyt. Nähtävästi ovat lapsuudesta asti peloteltuja reppanoita, joilla ei ole uskallusta sanoa, että kiitos ei, yksiö Töölössä on kamalinta, mitä minulle voitte tehdä.

Vierailija
18/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenpani tuntevat minut ja ovat aina kuunnelleen minun haaveita ja unelmia ja he varmaisti osaisivat valita talon, joka on se minun juttu.

Vierailija
19/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten ne hallitsee? Talohan laitetaan vuokralle, ja tämä Elina jatkaa asumistaan Lontoossa. 

Vierailija
20/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihan oikeasti? Että toinen ihminen tulisi kotiisi kutsumatta vaikka yövieraaksi, et saisi päättää millainen asunto on, maksaja suunnittelee remontit yms?

Emme tainneet lukea samaa artikkelia.

Silmiini ei osunut kohtaa, jossa olisi mainittu, että vanhemmat tulevat kutsumatta kylään tai että he itsenäisesti suunnittelevat remontit, tuossa artikkelissahan kerrotaan, että äiti ja tytär suunnittelevat yhdessä.