Ex esitteli lapselle panonsa
Exä on elänyt eron jälkeen jo vuosia värikästä elämää, ja nyt on esitellyt 8v lapselle vähän pidempiaikaisen on/off-heilansa. Aikaisemmin tajunnut pitää naiset lapselta piilossa. Vähän huolestuttaa, kun 8v poika on tosi herkkä ja kiintyy helposti.
Millaisia kokemuksia teillä on, miten lapset ottavat sen kun elämästä yhtäkkiä katoaakin ihminen? En oleta tämän hoidon jäävän kovin pitkäaikaiseksi.
Itse kun aikoinaan nykyisen mieheni pojalle esittelin (poika silloin 6v), exä riehui mulle että en saa tuoda lapsen elämään väliaikaisia ihmisiä. Näköjään nyt elää kuten opettaa...
Kommentit (37)
Kaikkihan täällä on vaan väliaikaisia.
"Hei Mirkku-Ilmari, tässä on pano"
Minä luen tämän otsikon joka kerta "Ex esitteli lapselle painonsa".
Vaimokin on joskus ollut pelkkä pano.
Vierailija kirjoitti:
Vaimokin on joskus ollut pelkkä pano.
Totta. Kummasti se vaan tahtoo unohtua 😁
Huokaus. En tietenkään nimittele ketään ääneen tai päin naamaa. Nuo hoidot nyt vaan ei ole tyttöystäviä tai seurustelukumppaneita, vaan hoitoja.
Kaipa minä sitten vaan olen kateellinen kotka, jos tätä ”nimittelyä” tarkastellaan. Eipä exä itsekään kovin kauniisti näistä naisista puhu.
Miten olette vastaavassa tilanteessa lapselle puhuneet? En tietenkään aio tuoda esille mahdollisuutta, että tuo nainen häipyisi lapsen elämästä. Täytyy myöntää, etten oikein tiedä miten pojan kanssa tämän asian ottaisi puheeksi, siis uuden ihmisen. Poika on avoin ja puhelias ja kyselee paljon, mutta jotenkin tuntuu että voisi olla hyvä puhua hänen kanssaan tästä uudesta ihmisestä. Kun aikoinaan esittelin mieheni, käytiin kyllä pitkiä keskusteluja, mutta silloin se oli jotenkin helpompaa kun tunsin ihmisen josta puhuin.
Ap
Kyllä 8 vuotiaan kanssa voi jo keskustella.Isällä on tyttöystävä/heila ja äidillä ilmeisesti jo elämänkumppani.Kapdi ymmärtänee ettei ole äitipuoli kyseessä *jos sen siis kertoo.Ennemmin salailut aiheuttaa hämmennystä.
Kyllähän lasten elämään ihmisiä kuuluu, oleellista varmaankin on se, miten heidät esitellään. Esimerkiksi opettajat ja hoitajat voivat tulla hyvinkin läheiseksi ja seuraavana vuonna olla poissa, samoin naapurit jne. Jos mies on henkilön esitellyt ystävänään, niin onko siinä jotain väärää? Tietenkään lapselle ei kannata kertoa, että tässä on nyt uusi äitipuoli joka tulee elämässä olemaan ikuisesti. Myös sillä on suuri merkitys, onko nainen läsnä koko ajan kun lapsi on isällään (asuvat yhdessä?), vai näkevätkö vain satunnaisesti.
Kuinka paljon murehdit lapsen traumatisoitumista, kun esittelet kaukaisen sukulaisen tai oman ystäväsi lapsille ja he eivät myöhemmin mahdollisesti tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. En tietenkään nimittele ketään ääneen tai päin naamaa. Nuo hoidot nyt vaan ei ole tyttöystäviä tai seurustelukumppaneita, vaan hoitoja.
Kaipa minä sitten vaan olen kateellinen kotka, jos tätä ”nimittelyä” tarkastellaan. Eipä exä itsekään kovin kauniisti näistä naisista puhu.Miten olette vastaavassa tilanteessa lapselle puhuneet? En tietenkään aio tuoda esille mahdollisuutta, että tuo nainen häipyisi lapsen elämästä. Täytyy myöntää, etten oikein tiedä miten pojan kanssa tämän asian ottaisi puheeksi, siis uuden ihmisen. Poika on avoin ja puhelias ja kyselee paljon, mutta jotenkin tuntuu että voisi olla hyvä puhua hänen kanssaan tästä uudesta ihmisestä. Kun aikoinaan esittelin mieheni, käytiin kyllä pitkiä keskusteluja, mutta silloin se oli jotenkin helpompaa kun tunsin ihmisen josta puhuin.
Ap
Hienoa, että myönnät olevasi kateellinen kotka. Senhän kertoo jo tuokin, että nimittelet näin takanapäin. Sinun "huolesi" otettaisiin ehkä hieman vakavammin ja voisit saada asiallisiakin vastauksia ilman tuota ilkeää nimittelyä. Huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Exällä on pano ja sinulla mies.
Olet muuten exäs ex-pano
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Mutä kertoo sinusta, kun nimittelet ex-miehesi kumppaneita panoiksi, hoidoiksi ja heiloiksi? Enää puuttuu nimittelyistä naikkonen ja suttura, niin sitten olisikin jo käytetty tämän palstan ex ykkösten vakiohaukkumanimet.
No kerro nätti synonyymi hoidolle?
Kävisikö tyttöystävä, naisystävä, seurustelukumppani..... Vai haluatko vsin haukkua ja nimitellä?
Tiedätkö, mitä hoito tarkoittaa? Ei ainakaan mitään yllä mainitsemaasi. Kun joku puhuu jonkun hoidosta, yleensä kyse on juurikin siitä, eikä vakavasta parisuhteesta.
Ex-panoilla ei ole mitään sananvaltaa, kuka esitellään lapselle!
Vähän särähtää silmään se että exän naiset on panoja ja hoitoja, sinun miehet on nykyisiä miehiä ja Parisuhteita. Ymmärrän tämän toki jos ilmiselvästi omst suhteesi ovat pidempiaikaisia ja vakaampia kuin exällä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ”vähän pidempiaikainen” tarkoittaa puolta vuotta, johon mahtunut paljon draamaa ja välirikkoja (tiedän tämän, kun exän kanssa on välit kunnossa ja hän kertoo näistä suht avoimesti).
Itse olin seurustellut yli vuoden kun miehen esittelin pojalle, vakaa seurustelusuhde, eikä mitään sekoilua. En koe olevani erityisasemassa, mutta tuota exän menoa ei voi rinnastaa millään mittapuulla normaaliin, vakaaseen suhteeseen. Eikä hän itsekään usko suhteen kestävän!Hyvä pointti jollain tuo varoittava esimerkki jonka joku mainitsi. Poika vaan on tosi herkkä, siksi olen huolissani.
Ja kyllä mielestäni asia kuuluu minulle. Exä saa mun puolesta tehdä mitä haluaa, mutta jos pojan arkielämään tuodaan uusia ihmisiä, haluan mielelläni tietää missä mennään. Tämä nainen mm. on ilmoittanut ettei koskaan halua tavata minua.
Ap
En minäkään tahtoisi nähdä ihmistä joka puhuu minusta exänsä uutena panona.
Vierailija kirjoitti:
Ex-panoilla ei ole mitään sananvaltaa, kuka esitellään lapselle!
Paitsi niillä, joiden lapsi on kyseessä. Muuten kyllä olen sitä mieltä, että isän tässä kuuluisi nämä hoitoonsa ja niiden katoamiset selittää lapselle.
Kävisikö tyttöystävä, naisystävä, seurustelukumppani..... Vai haluatko vsin haukkua ja nimitellä?