Ex esitteli lapselle panonsa
Exä on elänyt eron jälkeen jo vuosia värikästä elämää, ja nyt on esitellyt 8v lapselle vähän pidempiaikaisen on/off-heilansa. Aikaisemmin tajunnut pitää naiset lapselta piilossa. Vähän huolestuttaa, kun 8v poika on tosi herkkä ja kiintyy helposti.
Millaisia kokemuksia teillä on, miten lapset ottavat sen kun elämästä yhtäkkiä katoaakin ihminen? En oleta tämän hoidon jäävän kovin pitkäaikaiseksi.
Itse kun aikoinaan nykyisen mieheni pojalle esittelin (poika silloin 6v), exä riehui mulle että en saa tuoda lapsen elämään väliaikaisia ihmisiä. Näköjään nyt elää kuten opettaa...
Kommentit (37)
No, kyllähän siitä loppujen lopuksi tuli lapsillekin vitsi millainen äitipuoli tällä kertaa. :D Nyt isällä on jo kuusi muutkin lasta neljälle eri naiselle. Ja tämä on toiminut varoittavana esimerkkinä ja kumpikaan lapsista ei ole niitä lapsia hankkimassa.
Ei kuulu sulle. Olet törkeä nimitellessäsi tuota ihmistä. Hänestä voi tulla tärkeä osa oman lapsesi elämää.
Otettiin se ihan elävänä oppimateriaalina kuinka meidän elämään tulee niitä uusia ihmisiä ja kuinka heitä myös lähtee.
Ja oot ollut miehesi kanssa kaksi vuotta. Ei se mikään ikuisuus ole sekään hei.
Sinä ja sinun miehesi olette jossain erikoisasemassa ettei teidän parisuhde koskaan pääty? :D
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle.
En ole ap, mutta tasan tarkkaan lapsen äidille (ja isälle) kuuluu lapsen asiat ja millaisten ihmisten kanssa aikaansa viettää.
Vierailija kirjoitti:
Otettiin se ihan elävänä oppimateriaalina kuinka meidän elämään tulee niitä uusia ihmisiä ja kuinka heitä myös lähtee.
Tämä. Lapsesi on jo 8 v ettekä ole tälläisistä asioista keskustelleet? Mikään ei ole pysyvää, ei edes sinun nykyinen parisuhteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle.
En ole ap, mutta tasan tarkkaan lapsen äidille (ja isälle) kuuluu lapsen asiat ja millaisten ihmisten kanssa aikaansa viettää.
Ei tasan tarkkaan kuulu. Noissa tilanteissa kuuluu antaa sitä luottoa sille rakkaalle entiselle puolisolle, jonka on valinnut lapselleen isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle.
Eipäs, kun pitää luottaa siihen toisen vanhemman arviointikykyyn millaisia ihmisiä tämä tuo lapsen elämään.
Taitaa jurppia, että exälläsi on uusi kun pitää tolla tavalla vähätellä. Get over it, sulla on jo uus kumppani.
On esitellyt vähän pidempiaikaisen, mutta et usko jäävän kovin pitkaikaiseksi?
Niin, ”vähän pidempiaikainen” tarkoittaa puolta vuotta, johon mahtunut paljon draamaa ja välirikkoja (tiedän tämän, kun exän kanssa on välit kunnossa ja hän kertoo näistä suht avoimesti).
Itse olin seurustellut yli vuoden kun miehen esittelin pojalle, vakaa seurustelusuhde, eikä mitään sekoilua. En koe olevani erityisasemassa, mutta tuota exän menoa ei voi rinnastaa millään mittapuulla normaaliin, vakaaseen suhteeseen. Eikä hän itsekään usko suhteen kestävän!
Hyvä pointti jollain tuo varoittava esimerkki jonka joku mainitsi. Poika vaan on tosi herkkä, siksi olen huolissani.
Ja kyllä mielestäni asia kuuluu minulle. Exä saa mun puolesta tehdä mitä haluaa, mutta jos pojan arkielämään tuodaan uusia ihmisiä, haluan mielelläni tietää missä mennään. Tämä nainen mm. on ilmoittanut ettei koskaan halua tavata minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle.
Ei tasan tarkkaan kuulu. Noissa tilanteissa kuuluu antaa sitä luottoa sille rakkaalle entiselle puolisolle, jonka on valinnut lapselleen isäksi.
Höpö höpö, jos isällä on taipumus säätää milloin minkäkin letukan kanssa, kuten ap:n tilanteessa on.
Kaikki miehet ei valitettavasti ole luottamuksen arvoisia, ja siistä syystä juurikin exiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle.
Eipäs, kun pitää luottaa siihen toisen vanhemman arviointikykyyn millaisia ihmisiä tämä tuo lapsen elämään.
Eiköhän olla opittu tähän päivään mennessä, että kehenkään ei sokeasti luoteta. Varsinkaan, kun kyseessä oma lapsi.
Toimi sinä niin leväperäisesti kuin haluat omien lastesi kanssa kuin haluat, mutta älä oleta ettei jotku muut äidit halua tietää tasan tarkkaan, millaisia ihmisiä heidän elämässään on. Nämä äidit yleensä antavat myös lasten isän tavata uuden miehen, joka tulee lasten elämään.
Hei ap. Mutä kertoo sinusta, kun nimittelet ex-miehesi kumppaneita panoiksi, hoidoiksi ja heiloiksi? Enää puuttuu nimittelyistä naikkonen ja suttura, niin sitten olisikin jo käytetty tämän palstan ex ykkösten vakiohaukkumanimet.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Mutä kertoo sinusta, kun nimittelet ex-miehesi kumppaneita panoiksi, hoidoiksi ja heiloiksi? Enää puuttuu nimittelyistä naikkonen ja suttura, niin sitten olisikin jo käytetty tämän palstan ex ykkösten vakiohaukkumanimet.
No kerro nätti synonyymi hoidolle?
Vierailija kirjoitti:
Niin, ”vähän pidempiaikainen” tarkoittaa puolta vuotta, johon mahtunut paljon draamaa ja välirikkoja (tiedän tämän, kun exän kanssa on välit kunnossa ja hän kertoo näistä suht avoimesti).
Itse olin seurustellut yli vuoden kun miehen esittelin pojalle, vakaa seurustelusuhde, eikä mitään sekoilua. En koe olevani erityisasemassa, mutta tuota exän menoa ei voi rinnastaa millään mittapuulla normaaliin, vakaaseen suhteeseen. Eikä hän itsekään usko suhteen kestävän!Hyvä pointti jollain tuo varoittava esimerkki jonka joku mainitsi. Poika vaan on tosi herkkä, siksi olen huolissani.
Ja kyllä mielestäni asia kuuluu minulle. Exä saa mun puolesta tehdä mitä haluaa, mutta jos pojan arkielämään tuodaan uusia ihmisiä, haluan mielelläni tietää missä mennään. Tämä nainen mm. on ilmoittanut ettei koskaan halua tavata minua.
Ap
Ymmärrän hyvin, jos ei halua tavata kun noin nimittelet. Vai kutsutaanko sinua puolestaan vanhaksi lahnaksi? Ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sulle. Olet törkeä nimitellessäsi tuota ihmistä. Hänestä voi tulla tärkeä osa oman lapsesi elämää.
Totta kai kuuluu, ja äitipuolista ei koskaan tule tärkeitä.
Terv. äitipuoli :)
ok