Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako peukutus?

Vierailija
17.07.2019 |

Kirjoitat mielestäsi tosi nasevan kommentin ja saatkin kymmenittäin alapeukkuja, vaikka yläpeukkuja odotit.
Suutututtaako vai käyt vaan itkemään?
Mua joskus suututtaa suorastaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kun kirjoitat jonkun hyvän vastauksen ja sitten tuleekin "hakemaasi sivua ei voida näyttää" 🙄

Tai "kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen", toisinsanoen ei koskaan. Enkä kirjoita asiattomuuksia.

Vierailija
22/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ällistyttää se, että ihan tavallista faktatietoa vastaan alapeukutetaan ja vängätään vastaan. Usein myös ihmettelen, että keskusteluissa on joskus ihan täysipäisiä ihmisiä, mutta he jättävät peukuttamatta järkevät kommentit! Miksi ihmeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per Rectum kirjoitti:

Työterveyslääkäri alapeukutti minua tutkiessaan, onko eturauhasessani liikakasvua.

Lääkäri tutkiessaan peräpukamiani leikkausta varten ja poistuessani huoneesta totesi ” perästä kuuluu”

Vierailija
24/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukutukset ei kiinnosta, mutta välillä täällä kommentoi ihmisiä jotka kuulostavat aivan minulta, on täysin samanlaisia elämänänkokemuksia ja ovat kirjaimellisesti niin paljon minä, että laiskuuttani annan yläpeukun. Hyvä kun joku hoitaa hommat puolestani, täysin samaa mieltä tai kokemus, sille voin yläpeukuttaa.

Minäkin olen joskus lukenut täältä todella hyviä kommentteja ja antanut yläpeukun, huomannut kohta, että keskustelu olikin vanha ja peukuttamani kommentti taisikin olla aikanaan itseni kirjoittama.

Ei ole kyllä tolleen käynyt. Ehkä hieman olen miettinyt dissosiaation mahdollisuutta, mutta olen tullut siihen tulokseen että muistaisin kyllä jos 10 minuuttia sitten olisin ollut täysin sekaisin. Olen kuitenkin perheellinen ja lapseni ei ole huomannut mitään poikkeavaa :D

Vierailija
25/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljoa liikuta, jos joku satunnainen tyyppi ei tykkää mun mielipiteestäni. Jos on paljon alapeukkuja pysähdyn hetkeksi miettimään ilmaisinko itseäni provokatiivisesti tai helposti väärin ymmärrettäväksi vai olenko vain sattumalta niin eri mieltä asiasta monen kanssa. Toisinaan tajuan viestin luettuani, että jotain oleellista on todella jäänyt kirjoittamatta ja viesti voi välittyä sen takia toisin kuin olin kirjoittaessa ajatellut. Korjaamaan tai selittelemään en ala. Ihan turhaa homma olisi.

Vierailija
26/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ällistyttää se, että ihan tavallista faktatietoa vastaan alapeukutetaan ja vängätään vastaan. Usein myös ihmettelen, että keskusteluissa on joskus ihan täysipäisiä ihmisiä, mutta he jättävät peukuttamatta järkevät kommentit! Miksi ihmeessä?

Totesin tossa jo aiemmin, että nämä faktoja vastaan änkyröijät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ovat joko trolleja tai muuten päästään sekaisin.

Vierailija
27/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljoa liikuta, jos joku satunnainen tyyppi ei tykkää mun mielipiteestäni. Jos on paljon alapeukkuja pysähdyn hetkeksi miettimään ilmaisinko itseäni provokatiivisesti tai helposti väärin ymmärrettäväksi vai olenko vain sattumalta niin eri mieltä asiasta monen kanssa. Toisinaan tajuan viestin luettuani, että jotain oleellista on todella jäänyt kirjoittamatta ja viesti voi välittyä sen takia toisin kuin olin kirjoittaessa ajatellut. Korjaamaan tai selittelemään en ala. Ihan turhaa homma olisi.

Sanavalinnolla on tärkeä merkitys kirjoittaessa. Itse olen myös huomannut, että pelkästään sanoja vaihtamalla tai jotain pois jättämällä asia on helpommin ymmärrettävissä oikein.

Vierailija
28/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotteko te noita nuolia peukuiksi vai mistä ihmeen peukutuksesta puhutte?

Vierailija
29/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totesin tossa jo aiemmin, että nämä faktoja vastaan änkyröijät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ovat joko trolleja tai muuten päästään sekaisin.

No, tosiasia on, että ihmisillä on täysin omituisia käsityksiä tieteenalojen perusfaktoja vastaan. Ja he pitävät näitä omituisuuksia totuuksina ja loukkaantuvat, kun heille kerrotaan, että totuudet ovat bullshittiä.

Vierailija
30/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuolettamisestako pitäisi puhua? Minulle tulee siitä ihan eri mielikuvat.

Vierailija
31/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tosiasia on, että ihmisillä on täysin omituisia käsityksiä tieteenalojen perusfaktoja vastaan. Ja he pitävät näitä omituisuuksia totuuksina ja loukkaantuvat, kun heille kerrotaan, että totuudet ovat bullshittiä.

Kyllä, nää on näitä *päästään sekaisin*

ei auta faktatiedot, ovat huuhaassaan vahvoja. Ei näiden päitä käännä edes totuus vasten kasvoja.

Vierailija
32/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin se joskus kyrsii, kun ei ymmärretä oikein, mitä mä tarkoitan!

Tai sitten ymmärretään tasan tarkkaan mitä tarkoitat, mutta alapeukuttaja on eri mieltä. Kyllähän ihmisellä saa olla erilaisia mielipiteitä. Sinun ei ole ainoa totuus.

Vierailija
33/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kun kirjoitat jonkun hyvän vastauksen ja sitten tuleekin "hakemaasi sivua ei voida näyttää" 🙄

Yhtä ärsyttävää on kirjoittaa pitkä vastaus, johon tulee "kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen", eli ei koskaan. Sitten saakin jäädä miettimään, miksi neutraalia kommenttia neutraalissa keskustelussa ei hyväksytty, mutta jonkun toisen kirjoittama kirosanojen värittämä solvaus on mennyt läpi jossain toisessa ketjussa. 

Tätä olen itsekin ihmetellyt...

Joskus tulee semmoinen oksennus kera kirosanojen, että jää pohtimaan, miten on päässyt läpi.

34/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin joskus selittää, kun joku kysyy, mutta olen niin amatööri vielä tässä netin käytössä, että kun otan tuosta joko vastaa tai lainaa jutun, niin se menee useimmiten ihan kokonaan johonkin toiseen ketjuun 😂.

Kyllä tulen joskus ihan surulliseksi, jos mun mielipide saa suurimmaksi osaksi alapeukkuja. Mietin, että olenkohan ihan typerä vai mitä mahtaa olla vikana 😢.

Vierailija
35/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukutukset ei kiinnosta, mutta välillä täällä kommentoi ihmisiä jotka kuulostavat aivan minulta, on täysin samanlaisia elämänänkokemuksia ja ovat kirjaimellisesti niin paljon minä, että laiskuuttani annan yläpeukun. Hyvä kun joku hoitaa hommat puolestani, täysin samaa mieltä tai kokemus, sille voin yläpeukuttaa.

Minäkin olen joskus lukenut täältä todella hyviä kommentteja ja antanut yläpeukun, huomannut kohta, että keskustelu olikin vanha ja peukuttamani kommentti taisikin olla aikanaan itseni kirjoittama.

Ei ole kyllä tolleen käynyt. Ehkä hieman olen miettinyt dissosiaation mahdollisuutta, mutta olen tullut siihen tulokseen että muistaisin kyllä jos 10 minuuttia sitten olisin ollut täysin sekaisin. Olen kuitenkin perheellinen ja lapseni ei ole huomannut mitään poikkeavaa :D

Hän puhuikin vanhoista ketjuista. Kyllä noita välillä nostetaan ja onkin kirjoitettu vuosia takaperin. Tästä syystä itse tarkistan kirjoituksen alkamispäivämäärän.

Vierailija
36/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuolettamisestako pitäisi puhua? Minulle tulee siitä ihan eri mielikuvat.

Tykkäämisestä?

Vierailija
37/37 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea myöntää mutta kyllä se tai ne vaikuttaa ja ne merkisevät, vaikka tiedänkin, että alapeukun tai oisin päin  saamiseen ei tarvitse mitään perustetta. - Osa haluaa antaa "peukkunsa" vain esimerkiksi ärsytääkseen.. Ise olen joskus alapeukuttanu ja kun olen lukenut kirjoiuksen mahd. 2 kerran olisin voinut yä hyvin antaa toisnaan päinvastoin 

Itselläni onnistuu peukutuksen vaihto.

Jos olen peukuttanut alas, painankin ylös niin peukku vaihtuu.