Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille on uroskoiran kastrointi on niin kamala ajatus?

Vierailija
17.07.2019 |

Ja itse olen myös mies ja en ymmärrä ollenkaan mitä kamalaa siinä on. Helpottaa elämää kun ei kuitenkaan koskaan tule saamaan, ei tule sairauksia ja agressiivisuus vähenee.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira kastroitiin ihan terveydellisistä syistä. En olisi kastroittanut muuten vain, koska siinä on aina kääntöpuolensa, esim. lihominen.

Vierailija
2/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömyyttään meuhkaavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on siinä että kun otetaan pallerot pois niin "miehuus" menee, tai sinne päin ? Heh :D

Vaikka olisi koirasta tai muusta eläimestä kyse.

Vierailija
4/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut 8v ja silti en haluaisi menettää himoani. Aggressiivisuus ja testosteroni on myös jees, koska ei pelota. Vaikka joku isompi kaveri käy päälle niin voi silti koittaa ja kannattanutkin. Muikeeta katsoa ja kuunnella kun iso puu kaatuu.

Vierailija
5/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on siinä että kun otetaan pallerot pois niin "miehuus" menee, tai sinne päin ? Heh :D

No haloo äm m ä jos ei ole testosteronia kehossa niin olo on paska! Kyse ei ole mistään vaan ''palleroista''.

Sulta näkyvät pallerot poistetun, kun olosi on noin paska, ja ilmeisesti ennen murrosikää.

Vierailija
6/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo vaan itsellesi hohhoijaaaa

Vierailija
7/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo äm m ä jos ei ole testosteronia kehossa niin olo on paska! Kyse ei ole mistään vaan ''palleroista''.

Niin kuin ap sanoo,

"Helpottaa elämää kun ei kuitenkaan koskaan tule saamaan, ei tule sairauksia ja agressiivisuus vähenee."

Vierailija
8/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta näkyvät pallerot poistetun, kun olosi on noin paska, ja ilmeisesti ennen murrosikää.

Nonni juuri itse myönsit että palleroiden poistaminen aiheuttaa paskaa oloa. Moni nainen saa tyydytystä kun voi tuhota maskuliinisuutta oli se sitten vaikka eläimen.

Vierailija
9/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin ap sanoo,

"Helpottaa elämää kun ei kuitenkaan koskaan tule saamaan, ei tule sairauksia ja agressiivisuus vähenee."

Koira ei murehdi sitä, että se ei saa.

Sairauksia tulee kastroinnista huolimatta (ja toisaalta testosteronin puute voi myös niitä aiheuttaa.

Kaikki uroskoirat eivät ole aggressiivisia, itse asiassa aika harva on.

Vierailija
10/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin koiralleni ensin kastraatio-implantin, siinä se pikku hiljaa rauhoittui ja mieskin oli aivan äimänä, että mitä on tapahtunut. Kun kerroin asiasta, varasi mies lopulta itse ajan koiran varsinaiseen kastraatioon.

Miksi hevosten kohdalla ruunat on ihan ok, mutta koiria ei muka saisi kastroida?

Vierailija
11/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kastrointi ainakaan kissan aggressiivisuutta vähennä, eikä lopeta mouruamista keväisin.

Vierailija
12/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin koiralleni ensin kastraatio-implantin, siinä se pikku hiljaa rauhoittui ja mieskin oli aivan äimänä, että mitä on tapahtunut. Kun kerroin asiasta, varasi mies lopulta itse ajan koiran varsinaiseen kastraatioon.

Miksi hevosten kohdalla ruunat on ihan ok, mutta koiria ei muka saisi kastroida?

Koska koira on paras ystävä, koska koira on perhettä, koska koira on osa packia eli laumaa. Sun miehes petti oman siipimiehensä tässä tapauksessa siipiolentonsa. Tuo paras ystävä ei koskaan leikkaisi miehesi kiveksiä, koska petos ei kuulu koiran luonteeseen. Tottakai olento rauhoittuu jos otetaan liekki pois sisältä eli testosteroni. Olo on kuin kuolleella.

Vierailija
13/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, että miksi eläinten kastrointi on jokin normi nykyään? Tuollaisesta turhasta väkivallasta pitäisi päästä eroon

Vierailija
14/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se kastraatio aiheuttaa myös paljon haittavaikutuksia, eikä usein edes auta esim käytösongelmiin. Itse en ikinä teettäisi kastraatiota ilman terveydellistä syytä. Eli sairaus jota androgeenit pahentaa, aikuisella iällä esiintyvä tolkuton yliseksuaalisuus niin että ruoka ei maistu ja ulisee yöt kun lähiseudun narttujen kiimahajut kiusaa, tai hyvin häiritsevä selvästi hormonaalinen aggressio (se ei häiritse ettei koira ole mikään kourapuistokoira, sitten ei vaan käydä niissä mutta jos räyhää lenkeilläkin aina eikä koulutus auta niin eri asia).

Itsehän olen eläintenhoitaja ell-asemalla joten kuulen paljon ihmisten kertomuksia kastraatioiden vaikutuksista ja tämän perusteella en itse ikinä teettäisi kevyin perustein. Yleisiä ovat painonnousu, ikuinen nälkä ja siitä seuraava tyytymättömyys kuten vinkuminen, totaalinen energisyyden muuttuminen vanhustasolle niin että koirasta ei enää ole lenkkikaveriksi tai harrastukseen.

Vierailija
15/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja itse olen myös mies"

Ihan varmasti olet juu! Taas joku nainen tekeytyy mieheksi.

Vierailija
16/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tullaan kani leikkaamaan tässä parin kuukauden päästä, kun on puolivuotias.

Pakkotoimitus alkaa muuten terrorisoimaan marsujamme ne mielessä.

Vierailija
17/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon komiampaa jos uroskoiralla on komiat isot pallit jokka heiluu. Ja kuohittu uroskoira on tavallaan pelkkä koiran puolikas. Miksi ylipäätään ottaa uroskoira, jos sen tahtoo kuohita? Ja se saaminenkin lienee usein järjestelykysymys.

Ei kaikki susiuroksetkaan saa luonnossa, mutta ei niitä siltikään kastroiha.

Vierailija
18/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon komiampaa jos uroskoiralla on komiat isot pallit jokka heiluu. Ja kuohittu uroskoira on tavallaan pelkkä koiran puolikas. Miksi ylipäätään ottaa uroskoira, jos sen tahtoo kuohita? Ja se saaminenkin lienee usein järjestelykysymys.

Ei kaikki susiuroksetkaan saa luonnossa, mutta ei niitä siltikään kastroiha.

Viimeinen lause on tärkeä, koska moni perustelee sillä että olisi jotenkin tosi kurjaa tai luonnotonta että on halut ja hormonit mutta ei saa. Koiraeläimillä luonnossa tämä on kuitenkin normaali tilanne, vain alfauros pääsee panemaan ja muut ei.

Vierailija
19/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kastrointi ainakaan kissan aggressiivisuutta vähennä, eikä lopeta mouruamista keväisin.

Ei myöskään koirilla usein auta muuta kuin niillä yksilöillä joista samalla tulee yleisesti velttoja, kuin varjoja entisestä itsestään. Mutta paljon kuulee sitä että kastroitiin että lopettaisi esim liian haukkumisen tai autojen jahtaamisen mutta koira jatkaa näitä kuten ennenkin kastraation jälkeen. Narttujakin voi nylkyttää, mutta yleensä ei sentään kotona oireile juoksunarttuja tai karkaa niiden perään. Eli viimemainittuihin ongelmiin voi auttaa.

20/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilman muuta leikata, koska uroskoirien kivessyöpä on nykyään niin yleistä.

Se on todella tuskallinen kuolema yleensä jo noin kuusivuotiailla uroksilla.

En tiedä johtuuko teollisesta koiranruuasta vaiko lisääntyneistä pakokaasuista, joita raukat

joutuvat hengittelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan