Imetys -mistä tämä jatkuva nälkä tuli yhtäkkiä?!
Olen imettänyt nyt n 3 kk. Ja viime aikoina ruokahalu on lisääntynyt. Oikein ärsyttää! Samoin makeanhimo on mieletön. Mistä tämä nyt tuli? Sanokaa, et tää menee ohi. Muutenkin on jäänyt raskauskiloja joku 9! Ellei ylikin... Rasittavaa.
Kommentit (8)
Otsikosta jo mietin, että vauvalla taitaa olla tiheän imun kausi.
3 kk on yksi suurin tiheän imun kausista. Syöt nyt ja anna mieliteoille periksi. Vauva kuluttaa sun hoikaksi. :)
Mut ku varmaan syön tarpeeksi kuitenkin. Muutenhan painokin laskisi, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Mut ku varmaan syön tarpeeksi kuitenkin. Muutenhan painokin laskisi, eikö vaan?
Tarpeeksi, tai jopa liikaa...
Ap
Mä mietinkin et onko tässä joku "tehoruokailu" menossa. En vaan muista aikaisemmin olleen tällaista. Ei siis ole eka lapsi kyseessä
Ap
Voi olla, että oikeasti sulla on jano. Juo laimeaa mehua paljon joka imetyskerralla. Jos painosi pysyy niin syöt tarpeeksi.
Itse luotin tuohon myyttiin, että imetys lahduttaa ja lihoin runsaasti imetyksen aikana.
Tarkastele kuitenkin, että syöt oikein ja saat tarpeeksi mm vitamiineja ja rautaa, vitamiinilisä ei ole pahitteeksi.
Muista juoda vettä kanssa paljon. Ja yritä syödä säännöllisesti, myös kunnolla proteiinia. Auttaa pitämään nälkää ja saat energiaa itselle ja lapselle. Kyl ne kilot vaunulenkeillä viimeistään karisee. Ihanaa vauva-aikaa sinulle!
Kiitos kommenteista! Tuo on muuten ihan hyvä huomio, että pitäisi juoda enemmän. Aluksi join ihan hirveästi, että saisin maidon
nousemaan ja nyt on vähän jäänyt... Joo, ehkä pitäis olla vähän armollisempi. Onhan tässä aikaa pudotella kiloja ja nyt on tärkeämpääkin keskittymisen kohdetta! :)
Ap
Vauva syö koko ajan aina vaan enemmän ja kuluttaa sun kaloreita.