Mitä arvostat vuokra-asunnossa?
Kysyn oletuksella, että olet muuttamassa ensimmäiseen omaan opiskeluaikaiseen asuntoosi/ekaan työpaikkaasi.
Olen ostanut pienen kaksion sijoitusasunnoksi läheltä oppilaitoksia. Asunto on todella suloinen pesä, asuisin siellä jopa itse. Asuntoon tulee syksyllä kph remontti taloyhtiön toimesta, ja se tulee ihan vimpan päälle kuntoon. Haluaisin samalla päivittää keittiön.
Keittiö on alun perin keittokomero, joka on avattu baarikeittiöksi olohuoneeseen. Minusta oh jää liian pieneksi, ja ajattelin muokata tilaa 2020-luvulle ja pitkälle siitä eteenpäin.
Mitä kodinkoneita nuori opiskelijapari pitää tärkeinä asunnossaan? Ajattelen itse, että pitää olla jää-pakastinkaappi, kapea tiskari, liesi, todennäköisesti induktiotaso ja erillisuuni. Mikro on kysymysmerkki, pitääkö olla kalusteeseen integroitu, vai oma mikro työtasolle?
Ja tärkein, jos vuokra-asunnossasi on induktiotaso, niin huolehditko sen puhtaudesta? Sen saa todella helposti rivon näköiseksi, jos sitä ei pyyhi käytön jälkeen.
Tärkeintä on tietysti sijainti. Tässä yhtiössä on lisäksi loistava kuntosali, jossa varsin kattavat uudet laitteet.
Taitaa nuorelle parille olla pääasia, että äänieristys on kunnollinen ettei tarvitse naapureiden "elämän ääniä" kuunnella, ja että vuokraemäntä ei jatkuvasti häiritse soittelemalla ja tulemalla käymään. Tuskinpa välittävät niin paljon siitä, millainen liesi on, kunhan kämpässä on jonkinlainen liesi ja muut varusteet jotka asunnossa normaalisti on.