Iso lääketabletti koiralle
Vanha koira sai antibioottikuurin (lapinkoira). Tabletti on järkyttävän iso. Millä ihmeellä saan sen annettua sille? Yritin murskata ruuan joukkoon mutta ruokaakin syö närppien. Sitten yritin liottaa veteen ja ruiskulla truutata suuhun. Huoh.
Kommentit (9)
Murskaat ja sekoitat johonkin extraherkkuun, ei koko ruoka-annokseen. Kokeile esim naudan mahaa jos et ole ennen sitä tarjonnut, koirat yleensä tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Käärit kinkkuun ja se meni jo.
Täytyy kokeilla mutta luulen, että sihtaa suustaan sen pois.
Meilla on perinteisesti piilotettu koiran laakkeet maksamakkaranpalaan :) Yksi nielaisu ja seka pala etta laake on masussa.
Laitan kahteen tai neljään osaan ja piilotan esim. kananjauhelihapalleron sisään.
Vierailija kirjoitti:
Murskaat ja sekoitat johonkin extraherkkuun, ei koko ruoka-annokseen. Kokeile esim naudan mahaa jos et ole ennen sitä tarjonnut, koirat yleensä tykkää siitä.
juu, paistoin sille broilerinfilettä ja murskasin joukkoon. Osan ruuasta jätti syömättä. Ehkä vois myös pilkkoa hyvin pieniksi palasiksi ja aina silloin tällöin "tunkea" kurkkuun palan. Tuskin se aamuin illoin anto nyt niin tarkkaa on.
Liota veteen ja sekoita se vesilääkemönjä ruuan sekaan. Näin itse oon saanut joka piskin syömään lääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu, paistoin sille broilerinfilettä ja murskasin joukkoon. Osan ruuasta jätti syömättä. Ehkä vois myös pilkkoa hyvin pieniksi palasiksi ja aina silloin tällöin "tunkea" kurkkuun palan. Tuskin se aamuin illoin anto nyt niin tarkkaa on.
Kyllä se olisi hyvä kerralla saada annettua koko lääkemäärä, eikä ripotella minimaalisia murusia pitkin päivää.
Broilerinfile ei ole sopiva ratkaisu murskatun lääkkeen kanssa. Eihän se edes kiinnity ja piiloudu hyvin siihen fileeseen. Laita jonkun maksamakkaran sisään tms! Uskon että menee alas!
Käärit kinkkuun ja se meni jo.