Mitä mieltä Laura Lindstedtistä?
Oletko lukenut Lindstedtin kirjoja? Ovatko hyviä?
Entä oletko nähnyt Lindstedtin esiintymässä? Mitä mieltä olet hänestä esiintyjänä?
Itse olin tässä taannoin tilaisuudessa, jossa Lindstedtille oli varattu oma esitysaika. Esityksen aluksi hän mainosti mukanaan olevia myynnissä olevia tuotteita. Sitten hän luki ääneen katkelman jostain kirjastaan, joka on ollut meidän kaikkien luettavissa jo pitkään kirjastoissa ja kaupoissa. Katkelman hän oli valinnut niin, että esitti mahdollisimman seksuaalista tekstiä ja lopetti sen ns. cliffhangeriin, kuulijat eivät saaneet tietää mitä tärkeää päähenkilö kuiskasi toiselle henkilölle. Mutta pillusta ja orgasmeista pääosin oli katkelmassa kyse.
Esityksestä jäi kuva, että Lindstedt pyrki vain rahastamaan ja mainostamaan kirjaansa mahdollisimman helpolla. Mitään uutta juuri siihen tilaisuuteen hän ei tuonut eikä huomioinut juuri sitä tilaisuutta tai yleisöä mitenkään. Kunhan vain luki seksuaalikatkelmansa.
Itse en ainakaan kiinnostunut Lindstedtistä kirjailijana kokemani perusteella, ei huvita tarttua hänen teoksiinsa jos ne ovat tuollaisia mitä katkelma antoi ymmärtää. Seksistäkin voi kirjoittaa paremmin. Mutta mielelläni kuulisin muiden mielipiteitä. Suositelkaa ja perustelkaa, jos olette tykänneet!
Kommentit (5)
Yritän vielä kerran, jos joku olisi lukenut Lindstedtiä. Olen nimittäin kiinnostunut lukemaan sillä perusteella, että hän on voittanut huomattavia palkintoja, mutta toisaalta esiintyminen ja näyte uusimmasta kirjasta ei vakuuttanut.
ap
Hyvä tyyppi, olen ollut kuuntelemassa muutamia kertoja, enkä tunnista kuvauksestasi.
Kerran olen myös jutellut hänen kanssaan ja oli mukava ihminen - ei ollut millään tavalla leuhka, vaikka oli juuri voittanut Finlandia-palkinnon.
Ehkä tuo kuulemasi oli kustantajan määräämä keikka.
Olet lukenut "Sakset". Oli mielenkiintoinen, muttei mitään viihdettä, eikä seksiä vaan vakavaa asiaa. "Oneironia" minulle on suositeltu, mutten ole ehtinyt lukea.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tyyppi, olen ollut kuuntelemassa muutamia kertoja, enkä tunnista kuvauksestasi.
Kerran olen myös jutellut hänen kanssaan ja oli mukava ihminen - ei ollut millään tavalla leuhka, vaikka oli juuri voittanut Finlandia-palkinnon.
Ehkä tuo kuulemasi oli kustantajan määräämä keikka.
Olet lukenut "Sakset". Oli mielenkiintoinen, muttei mitään viihdettä, eikä seksiä vaan vakavaa asiaa. "Oneironia" minulle on suositeltu, mutten ole ehtinyt lukea.
Sorry: Olen lukenut "Sakset".
AV:n kulttuuriosasto nukkuu vielä?