Luonnevikainen nainen haluaa lapsen yksinkin
Kun ei tule toimeen kenenkään kanssa. Lapsen kanssa tulee aina toimeen kun se ei arvostele eikä kyseenalaista. Lasta on helppo rakastaa mutta ei kykene aikuisten väliseen rakkauteen ja kompromisseihin. Ihmettelen näitä pelkästään lasten kanssa eläviä ihmisiä jotka eivät ole koskaan aikuisten kanssa tulleet toimeen.
Aikuinen ihminen on vaikeusasteella vaikein elää ja kompromisseja pitää osata tehdä eikä olla itsekäs mutta pelkän lapsen tai lasten kanssa voi olla kuinka itsekäs tahansa ja hyppii pillin mukaan.
Elin yksinhuoltajan kanssa ja oman parisuhteeni luominen oli kamalan vaikeeta kun en nähnyt tai saanut kotoa mitään mallia parisuhteeseen. Olin kamalan itsekäs ja vaativa kuin pikkukakara näin jälkeenpäin ajateltuna niin että ihmettelen että mies minua sieti. Suhde kesti kun mies ei antanut periksi ja oli kamalan voimakastahtoinen, piti kuria ja sitten vähän hellittikin niin ettei rääkännyt minua älyttömyyksiin.
Lapsi tai tai lapset eivät kouluta ihmistä niin kuin elämä aikuisen ihmisen kanssa. Lapsille ollaan vain auktoriteetti tai hoivaaja ja lapset rakastaa aina vaikka olisi mikä tahansa paska vanhempi. Vanhempana saa olla ihan oma itsensä paska mutta parisuhteessa ei voi olla tai voi joutua kierrätykseen.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Jaa no eipä ole näköjään tuo elämä miehen kanssa riittänyt sinusta ainakaan selväjärkistä tekemään. Mielummin sitä kyllä toivoo lapsia tasapainoisille ihmisille, vaikka sitten yhden vanhemman perheisiinkiin.
Päin vastoin on tehnyt selväjärkisen ja lasta en ole tarvinnut oman itseni eheytymiseen tai itseni löytämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no eipä ole näköjään tuo elämä miehen kanssa riittänyt sinusta ainakaan selväjärkistä tekemään. Mielummin sitä kyllä toivoo lapsia tasapainoisille ihmisille, vaikka sitten yhden vanhemman perheisiinkiin.
Mikä on tasapainoinen vanhempi jos ei pysty parisuhdetta aikuisen kanssa perustamaan muuta kuin haluaa lapsen.