Kansanedustajien oikeus sopeutumisrahaan, mitä mieltä olet ?
Tässä lainaus tämän päivän iltasanomista:
"Sopeutumisrahaa maksetaan eduskuntauran kestosta riippuen 1–3 vuotta. Jos kansanedustaja on täyttänyt 59 vuotta sopeutumisrahan maksamisen päättyessä, hänellä on oikeus jatkaa rahan nostamista 65-vuotiaaksi asti."
Mieletön itse järjestetty etuoikeus heillä näyttää olevan. Katselen asiaa pitkäaikaisen työttömän näkökulmasta. Olen jäänyt työttömäksi määräaikaisesta työstä kun täytin 50. Nyt odottelen, että täytän 61 ja voin hakea varhennettua eläkettä, joka sitten laskee tulevaa työeläkettäni 4.8 % / vuosi ja jos nostan sitä 4 vuoden ajan, niin melko köyhä vanhuus odottaa. Kyllä jonkun pitäisi ajaa myös työttömien oikeuksia, olen tehnyt yli 34 vuoden työuran ja nyt en enää kelpaa työmarkkinoilla iän takia. Meitä on varmaan muitakin joilla on samantapainen " tarina ".
Kommentit (2)
No on tämä sopeutumisraha nyt ainakin merkittävästi oikeudenmukaisesti kuin aiempi sopeutumiseläke, jonka säilyttämisen puolesta mm. Soini äänesti joka ikinen kerta. Nykyäänhän hän nostaa tuota sopeutumisrahaa. 😂
Sehän on viritetty Heille ;työttömyyskorvaus suomeksi. Tosin työttömyys korvaus on pieni ja Työttömyys korvaus on suuri. Mutta eihän entinen kansan kynttilä voi kerätä käpyjä, jakaa lehtiä tai ajaa taksia hei.
Heillä on korkea kulu rakenne. Siksi pitää maksaa paljon enemmän koska eivät tee mitään