Pitääkö minun ottaa jälkiehkäisypilleri?
Olen 40-vuotias kolmen lapsen äiti ja olen aina haaveillut suuresta perheestä. Nuorin lapsi on jo melkein kymmenen, ja olin jo ajatellut, etten saa enempää lapsia. Meillä on miehen kanssa ollut monta hankalaa vuotta, mutta nyt elämä on tasaantunut ja kaikki sujuu paremmin kuin hyvin. On helpottavaa, kun lapset ovat jo isoja. Kuitenkin minä olen koko ajan unelmoinut vielä yhdestä lapsesta.
Olimme miehen kanssa yhdynnässä eilen ilman ehkäisyä. Yleensä käytämme kondomia, koska pillerit eivät sovi minulle, ja lisäksi on mielestäni miehen tehtävä huolehtia ehkäisystä, koska hän ei halua enempää lapsia. Tällä kertaa kondomin käytöstä ei ollut mitään puhetta.
Myöhemmin mies sitten sanoi, että minun kannattaisi hakea jälkiehkäisypilleri, koska hän ei kestäisi enää uutta lasta ja meidän suhde voisi kiristyä todella paljon, jos tulisin raskaaksi.
Nyt en tiedä mitä tehdä. Tämä on ehdottomasti viimeinen hetki, jolloin raskaus on minulle mahdollinen, mutta mies sanoi erittäin selvästi, ettei halua enää lisää lapsia. Kuitenkaan hän ei käyttänyt kondomia ja tietää, että hormonit eivät todellakaan sovi minulle.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (18)
En usko, että meidän avioliittomme loppuisi vielä yhteen lapseen. Se olisi jo loppunut, jos niikseen olisi.
ap
Ota neljä niin pääset eroon aikaisemmistakin.
Jotenki kovin helppoa taas miehellä. Ei halua lasta,mutta ei halua käyttää kondomiakaan. Itse kyllä varmaankin hakisin jälkiehkäisyn kuitenkin. Itseä ahdistaisi jos tulisinkin raskaaksi,silloin kuin parisuhteen molemmat osapuolet eivät ole samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että meidän avioliittomme loppuisi vielä yhteen lapseen. Se olisi jo loppunut, jos niikseen olisi.
ap
Eli miehen mielipiteellä ei ole väliä? Jos olisi kävisit tämän keskustelun hänen kanssaan, etkä täällä.
Menköön mies leikkauttamaan piuhansa jos ei halua lisää lapsia. Itse en ottaisi jälkiehkäisyä tuossa tilanteessa.
Lisään vielä, että olen ehdottanut miehelle, että hän kävisi vasektomiassa. Vastaus oli ehdoton ei.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli miehen mielipiteellä ei ole väliä? Jos olisi kävisit tämän keskustelun hänen kanssaan, etkä täällä.
Kyllä miehen mielipiteellä on väliä, mutta olen sitä mieltä, että myös hänellä on vastuunsa asiassa. Miksi minun pitää kantaa vastuu ja seuraukset hänenkin puolestaan vastoin omaa tahtoani?
ap
En ottaisi jälkiehkäisyä. Mies teki päätöksensä harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, nyt se sitten saattaa johtaa vauvaan ja se on voi voi. Kantakoon vastuunsa.
Mun mielestä suhteessa on tärkeää päästä yhteis-ymmärrykseen, sopia asiat, ja kunnioittaa toista. Jos noihin 3 asiaan joistakin ei kykene, suhde on todella huonossa kunnossa oleva. Varsinkin jos aikaisemmin jossain vaiheessa on juuri ollut muutaman vuoden ajan tai kk ajan kiristystä suhteen ja ihmisten välillä, niin siinä kohtaa on itsekkin ymmärrettävä tilanne. Joko tosiaan pidät sen lapsen, suhde menee miten menee, ja lopulta ajaudutte eroon. Tai sitten teet sen jälkiehkäisyn, ja kunnioitat miestäsi. Olette kuitenkin suhteessa, ja toisen kunnioittaminen ja mielipiteiden kunnioittaminen on suositeltavaa ja tärkeää. Myös se luottamus, joka lisää sitä että oystytte enemmän keskustelemaan asioista. Ihan sama liittyikö asia johonkin vähäpätöiseen, vaan tosi rankkaan asiaan. Tiedän, että jälkiehkäisyb teko varmaan tuntuu siltä ettet halua tejdä. Ajattele kuitenkin sitä luottamusta, ja lapsiasi jos tulisi ero yhden jälkiehkäisyn takia jota et tehnyt. En mäkäön helposti tekisi aborttia tai jälkiehkäisyä, mutta parempi nyt kuin myöhään ja vielä kun et kadu sitä.
Käske sen miehen hakea se pilleri, jos se haluaa, että sen otat.
Miksi ihmeessä haluaisit vielä yhden lapsen tuollaisen vastuuttoman luuserin kanssa?
Mies ei tahdo enempää lapsia, mies menee vasektomiaan. Näin ainakin minun tuttavapiirissäni on tehty. En katselisi hetkeäkään miestä joka EI mene vasektomiaan jos ei tahdo lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluaisit vielä yhden lapsen tuollaisen vastuuttoman luuserin kanssa?
Mies ei tahdo enempää lapsia, mies menee vasektomiaan. Näin ainakin minun tuttavapiirissäni on tehty. En katselisi hetkeäkään miestä joka EI mene vasektomiaan jos ei tahdo lapsia.
Niin ja itse hakisin jälkiehkäisyn ja panisin samalla reissulla avioeron vireille.
Toisaalta, miksi annoit miehen panna paljaalla?
Vierailija kirjoitti:
Olisinko minä mielestäsi vastuuntuntoinen, jos eroaisin lasteni isästä siksi, ettei hän halua vasektomiaan?
ap
Voisiko joku mies kommentoida?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
No eiköhän muut miehet pidä sua ihan vain hulluna ämmänä, joka on valmis rikkomaan perheensä ja parisuhteensa vain saadakseen vielä yhden sinappikoneen pariksi vuodeksi, sitten se "vauva" onkin jo niin iso, että alat haaveilemaan seuraavasta. Jospa nyt vain nauttisit perheestäsi ja miehestäsi nyt. Sulla on jo lapsia ja viimeinkin hekin ovat jo isompia ja sulla on enemmän resursseja muuhunkin kuin synnytyskoneena ja meijerinä toimimiseen. Heräänainen ja mene nyt sinne apteekkiin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No eiköhän muut miehet pidä sua ihan vain hulluna ämmänä, joka on valmis rikkomaan perheensä ja parisuhteensa vain saadakseen vielä yhden sinappikoneen pariksi vuodeksi, sitten se "vauva" onkin jo niin iso, että alat haaveilemaan seuraavasta. Jospa nyt vain nauttisit perheestäsi ja miehestäsi nyt. Sulla on jo lapsia ja viimeinkin hekin ovat jo isompia ja sulla on enemmän resursseja muuhunkin kuin synnytyskoneena ja meijerinä toimimiseen. Heräänainen ja mene nyt sinne apteekkiin heti.
P.S. Osta sieltä apteekista kuparikierukka.
Haluatko jatkaa miehen kanssa vai saada ennemmin sen yhden lapset? Tähän kun vastaat itse niin päätöksesi on helppo.