Testaa, minkä muumiaiheisen voimalauseen saat ja kerro vastaus tähän.
Ja mistä muumikirjasta voimalause on tunnettu.
https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/arki/vapaa-aika/testaa-minka-…
Oma vastaukseni:
”Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa” - Nuuskamuikkunen, jaksosta ” Näkymätön lapsi.”
Kommentit (16)
”Usko minua; mikään ei ole niin vaarallista kuin sisässä istuminen.”
Hemuli, Taikatalvi
...oikein osuva!
”Nyt sinä olet aivan sen näköinen kuin olisit tullut vääriin kutsuihin.”
Pikku Myy, Taikatalvi
”Niin kauan kun sinä et pelkää, minäkin lupaan olla pelkäämättä.”
”Kummallista, että saattaa masentua ja tulla vihaiseksi siitä, että on liian hyvät oltavat. Mutta minkä sille mahtaa, jos niin on. Silloin on parasta aloittaa uudelleen toisesta päästä.”
Muumimamma, Muumipappa ja meri
No ei mulla liian hyvät oltavat ole, mutta ymmärrän pointin, levoton sielu kun olen.
”Kaikki on hyvin epävarmaa, ja juuri se tekee minut levolliseksi.”
Tuu-tikki, Taikatalvi
Juu ei. Kaikki on täysin epävarmaa ja olen KAIKKEA MUUTA kuin levollinen. Hyvä Tuu-tikille toki, ettei turhia ressaile.
Vierailija kirjoitti:
Tuu-tikki, Taikatalvi
Juu ei. Kaikki on täysin epävarmaa ja olen KAIKKEA MUUTA kuin levollinen. Hyvä Tuu-tikille toki, ettei turhia ressaile.
Sama.
Ja olen Tuu-tikin kanssa samaa mielta. Koska kaikki on kuitenkin epavarmaa, ei se siita stressauksella paremmaksi muutu, eli on ihan sama olla stressaamatta. :)
”Tietenkin me selviämme. Vain lurjuksille käy huonosti.”
Kopsasin tekstin näköjään ilman muita tietoja, muumimamma sen oli kai sanonut.
Toivoisin tosiaan, että asia olisi noin, mutta asiat tuntuu nyt menevän ihan päin peetä, vaikken lurjus olekaan.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu-tikki, Taikatalvi
Sama.
Ja olen Tuu-tikin kanssa samaa mielta. Koska kaikki on kuitenkin epavarmaa, ei se siita stressauksella paremmaksi muutu, eli on ihan sama olla stressaamatta. :)
No ei muutu, ei, mutta kun ei osaa olla stressaamattakaan. Niin ne asiat vaan pyörii koko ajan mielessä.
Nyt sinä olet aivan sen näköinen, kuin olisit tullut vääriin kutsuihin. - Pikku Myy, Taikatalvi
Hämmentävää :D
"Jos yritän saada kaiken entiselleen, niin minusta itsestänikin tulee samanlainen kuin ennen."
- Vilijonkka, Näkymätön lapsi
Huh, nyt kyllä osui!
Niin kauan kuin sinä et pelkää, minäkin lupaan olla pelkäämättä.
”Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa.”
On kait se näinkin. En kyllä ihaile ketään liikaa.
"Perhettään täytyy toisinaan tuulettaa.”- Muumipeikko, Taikatalvi.
Mitä tuo tarkoittaa mielestänne?
- Kyllä minäkin ottaisin poikaystävän, jos löytäisin tarpeeksi pienen. Pikku Myy Niiskuneidille.
Siis kirjasta, ei jaksosta.