S Selänteen englannintaito
Käsittämätöntä, että tyyppi on asunut vuosikausia USAssa, ja englannin taito on ihan alkeellinen. Tarkistuttaisi edes tekstinsä jollain, ennen kuin instassa julkaisee
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa Instassa hänen viimeisimmän julkaisun tekstin. Mitä sinä, ap, et siitä ymmärtänyt? Mihin olisi tarvittu oikolukijaa?
No vaikka nämä ihan alueelliset virheet olisivat voineet jäädä pois:
A million things
A gift
(Molemmista siis puuttui ihan perusartikkeli, opetetaan varmaan ekana vuonna)Life goes on, ei monikossa
On this earth, ei in,Let’s make sure we keep (ei to keep)
Loving each other, ei monikossa.Riittikö nämä näin alkuun? Muutenkin alkeellista ja lapsellista tekstiä.
A million things
En tieda onko erikoistapaus, mutta monikko A:lla???
Loving each other
vai
Loving each others
Nyt kylla riippuu asiayhteydesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa Instassa hänen viimeisimmän julkaisun tekstin. Mitä sinä, ap, et siitä ymmärtänyt? Mihin olisi tarvittu oikolukijaa?
No vaikka nämä ihan alueelliset virheet olisivat voineet jäädä pois:
A million things
A gift
(Molemmista siis puuttui ihan perusartikkeli, opetetaan varmaan ekana vuonna)Life goes on, ei monikossa
On this earth, ei in,Let’s make sure we keep (ei to keep)
Loving each other, ei monikossa.Riittikö nämä näin alkuun? Muutenkin alkeellista ja lapsellista tekstiä.
Ei riitä. Puhekieli on Suomessakin hieman rennompaa kuin kirjakieli, tämä koskee myös USAa. Ja kuluneisiin sanontoihin ei tarvitse hirttäytyä. Jos haluaa korostaa eri ihmisten elämiä, on oikein järkevää käyttää monikkoa.
Itse olen asunut vuosia Usassa, eikä minua teksti häirinnyt. Sinä et ole tainnut asua Suomen ulkopuolella.
Olen kyllä aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Englanti nyt ei edes ole mikään erityisen hankala kieli ainakaan tuolla tasolla. Aivan todella tökeröitä virheitä, jotka ei ehkä tosiaan häiritse kaikkia edes natiiveja, mutta jotka paljastavat kyllä sivistystason todella selkeästi niille, joita ne sitten häiritsevät. Olen asunut 20 vuotta ulkomailla. Ugh.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus oli kirjoittaa alkeelliset, ei alueelliset. Autocorrect ehti ensin.
OIsko Sipelläkin autocorrect?
Tuotantoyhtiö haluaa Sirpan ohjelmalle maksimaalisen julkisuuden. Herättää ihmisten kiinnostuksen , ja mikä tärkeämpää
mainostajien.
Kommentti 21/25 olen samaa mieltä kanssasi. Toimittajamiehet ovat päättäneet sokeasti ihailla Teemua. Haluavat kaveerata hänen kanssaan.
Sirpa osaa käyttää suutaan oikeassa kohdassa, kirjoituksesta viis. Luulenpa kuitenkin, että saamme muutaman vuoden päästä lukea, että Teemu ja Sirpa eroavat ystävinä. Lapset saatu tarpeeksi isoksi ja Teemun ura paketissa. Toivottavasti Sirpa saa hyvät erorahat.
Sirpa ja Teme ovat pysyneet yhdessä ihan siksi, että Sirpa on aktiivisesti sulkenut silmänsä Teemun sivusuhteilta eikä urheilu- tai juorulehdistö uskalla paljastaa ihan yleisessä tiedossa olevia juttuja, koska Teemun kansansuosio on niin kova ja julkisuuskuva puhtoinen. Joutuisi vain lehti yleisen vihan kohteeksi, jos jotain paljastaisi.
Minusta ovat molemmat vastenmielisiä ja melko yksinkertaisia ihmisiä. Helppohan se on tuosta asemasta selittää, että kuka tahansa voi saavuttaa mitä tahansa, jos vain oikein yrittää.