Parisuhteen dealbreakerit- odotukset vrt. todellisuus
MItkä niitä nyt ihan oikeasti ovat?
Paljon tulee vastaan erilaisia luuloja ja odotuksia, vaikka arkitodellisuus näyttää että paljon sellaistakin menee läpi sormien mitä ei todellakaan pitäisi (asian sairaassa ääripäässä).
Mutta päästään terveellä ihmisellä, joka etsii päästään tervettä kumppania, mitkä ovat niitä asioita ja piirteitä jotka torppaavat mahdollisen suhteen alkutekijöihinsä? Oikeita syitä, ei provoja tai oletuksia.
Kommentit (47)
Minulle ei sovi mies, joka haluaa vielä lapsia tai jolla on pikkulapsivaihe menossa. Suhde liian kaukana asuvaan ei myöskään onnistuisi käytännön syistä. Kelpuutan ainoastaan lähes raittiin, savuttoman ja liikunnallisen miehen.
No listataan ensin niitä, jotka dealbreakereita EIVÄT ole.
- ylipaino, miehellä tai naisella. Tunnen monta ylipainoista jotka ovat onnellisesti parisuhteessa. Yleensä parisuhteen myötä niitä kiloja tulee vielä jonkin verran lisää...sitten lähdetään yhdessä lenkille.
- kalju miehellä. Hyvin vähän vaikutusta.
- silmälasit miehellä. Monelle naiselle nykyään enemmänkin plussa.
- silmälasit naisella. Kaikilla naisilla on nykyisin silmälasit.
- ujous ja arkuus. Ei ole dealbreaker sellaisenaan, kunhan pystyy unohtamaan ujoutensa siksi aikaa että pystyy juttelemaan kiinnostavalle kumppaniehdokkaalle edes hetken.
- erikoiset, intensiiviset kiinnostuksenkohteet. Ei estä mitään jos pysyy aisoissa. Helpottaa suunnattomasti jos kumppanilla on sama kiinnostuksenkohde.
Minulle dealbreakereita ovat :
- se että mies jatkuvasti vähättelee itseään ja nuijii itseään maan rakoon. Hyi helv-. Uskomatonta kunnioituksen puutetta sekä itseään että minua kohtaan (olenhan hänen kanssaan treffeillä tms.)
- mies on jollain tavalla sätkyn oloinen ja jatkuvasti varuillaan. Tulee sellainen olo että minäkään en voi rentoutua vaan minunkin pitäisi olla varuillani. (joku alkukantainen vaisto -> jokin vaara uhkaa meitä)
- mies on epävarma ja yrittää nuijia minua maan rakoon. Ei onnistu, näen tuollaisen läpi.
- mies on epävarma ja takertuu liiaksi ja liian pian. Tuollainen toiminta vain työntää minua kauemmas.
- mies on epäkiinnostunut ja kylmä, jatkan matkaani.
- mies valehtelee ja kuvittelee että en huomaa. Yksi kerta riittää.
Ehdoton ei:
Rikokset,suuret velat ulosotossa,väkivalta,huumeet naisella ja miehellä
Mulle myös ilkeys ja taipumus nälvimiseen ja piilovittuiluun sekä mielenterveysongelmat
Ulkonäkö on aika tärkeää,mutta ei ylipaino ole mikään iso juttu.Samuli Eedelmanin tyyppinen mies kelpaisi vähän tuhdimmassakin massassa.
Henkilö joka on vakuuttunut omasta erinomaisuudestaan. Tulen nopeasti siihen tulokseen että liian erinomainen minulle.
Henkilö, joka on henkisesti pahasti hajalla ja kuvittelee että on minun tehtäväni kursia hänet takaisin kokoon. Kieltäytyy hakemasta apua ongelmiinsa, vaan kykenee ainoastaan vellomaan pahassa olossaan.
Ripustautuu ja saa järkyttävät raivarit jos yrittää ottaa häneen etäisyyttä missään määrin.
Ei ei ei. Ruksit.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ei:
Rikokset,suuret velat ulosotossa,väkivalta,huumeet naisella ja miehelläMulle myös ilkeys ja taipumus nälvimiseen ja piilovittuiluun sekä mielenterveysongelmat
Ulkonäkö on aika tärkeää,mutta ei ylipaino ole mikään iso juttu.Samuli Eedelmanin tyyppinen mies kelpaisi vähän tuhdimmassakin massassa.
Se onkin muuten jännä miten moni nainen ottaisi riemusta kiljuen Samuli Edelmanin tuhdissakin kunnossa, vaikka hän ei tosiaan ole mikään unelmaprinssi ulkonäöltään. Hänessä vetoaa enemmän muut asiat kuten herkkyys ja huolehtivaisuus, lisäksi sellainen luotettavan "kunnon miehen" aura.
Miehenä vastaan. En haluaisi parisuhteeseen naista kenellä on
-Elämänhallinta ongelmia Johon kuuluu riippuvuudet. Peli, alkoholi, syöminen, tupakka jne.
- Laiska. Ei siivoa, pidä itsestään huolta eikä välitä miltå näyttää. Likaiset hiukset ja risat/likaiset vaatteet.
-intohimoton sängyssä ja elämässä.
- itseään täynnä oleva
Vierailija kirjoitti:
- se että mies jatkuvasti vähättelee itseään ja nuijii itseään maan rakoon. Hyi helv-. Uskomatonta kunnioituksen puutetta sekä itseään että minua kohtaan (olenhan hänen kanssaan treffeillä tms.)
- mies on jollain tavalla sätkyn oloinen ja jatkuvasti varuillaan. Tulee sellainen olo että minäkään en voi rentoutua vaan minunkin pitäisi olla varuillani. (joku alkukantainen vaisto -> jokin vaara uhkaa meitä)
- mies on epävarma ja yrittää nuijia minua maan rakoon. Ei onnistu, näen tuollaisen läpi.
- mies on epävarma ja takertuu liiaksi ja liian pian. Tuollainen toiminta vain työntää minua kauemmas.
Sinä itse olet kokonaisuudessaan dealbraker.
Pitää olla lakia noudattava ihminen. Pitää kyetä ylläpitämään itseään eli ei tuhoa terveyttään elintavoillaan eikä tarvitse toista ihmistä maammoamaan itseään.
Dramaattisuus, ikävuosia vähäisempi henkinen kypsyys ja itselle tai muille haitallinen impulsiivisuus ovat dealbreakereita. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Vierailija kirjoitti:
-Elämänhallinta ongelmia Johon kuuluu riippuvuudet. Peli, alkoholi, syöminen, tupakka jne.
- Laiska. Ei siivoa, pidä itsestään huolta eikä välitä miltå näyttää. Likaiset hiukset ja risat/likaiset vaatteet.
- itseään täynnä oleva
Eli et siis halua naista joka on masentunut. Onko tämä ihan totaalinen dealbreaker vai riittääkö se että hakisi ongelmiinsa samalla apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että olisin sinua iskemässä muutenkaan mutta kiitos mielipiteestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuiko maaliin? Kuka sinä olet noista tyypeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- itseään täynnä oleva
Eli et siis halua naista joka on masentunut. Onko tämä ihan totaalinen dealbreaker vai riittääkö se että hakisi ongelmiinsa samalla apua?
Ei kun jo valmiiksi täydellinen. En halua että minulta vaaditaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
- itseään täynnä oleva
Naisena vastaan että samat kriteerit pätevät myös miehille.
Vierailija kirjoitti:
- "päätä sinä, minä seuraan". Tällaisia naisia on paljon. Halutaan että mies briljeeraa kun nainen katsoo ihaillen alaviistosta. Tylsää vetää toista perässä
- himo herkutteluun. Paino ei pysy kurissa vaan sitä tulee lisää heti kun mies on sitoutettu. Vähän pullea 25v nainen voi näyttää ihan ok:lta, +10-20kg ja +10-20v ja ei takuulla näytä hyvältä
- pettäjänaiset, oksalta oksalle lennosta hyppelehtivät, seksisuhteilijat. Kyllästyvät ennen pitkää liian tasaiseen arkeen
Mikäs pakko sitä on suhteeseen jäädä jos toisen lihominen ottaa noin pahasti päähän?
On varmaan molemmille parempi että lähdet kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- "päätä sinä, minä seuraan". Tällaisia naisia on paljon. Halutaan että mies briljeeraa kun nainen katsoo ihaillen alaviistosta. Tylsää vetää toista perässä
- himo herkutteluun. Paino ei pysy kurissa vaan sitä tulee lisää heti kun mies on sitoutettu. Vähän pullea 25v nainen voi näyttää ihan ok:lta, +10-20kg ja +10-20v ja ei takuulla näytä hyvältä
- pettäjänaiset, oksalta oksalle lennosta hyppelehtivät, seksisuhteilijat. Kyllästyvät ennen pitkää liian tasaiseen arkeen
Muista myös itse olla kaljuuntumatta suhteen aikana, samoin käyt väh. 4krt viikkoon salilla pitämässä huolta fyysisestä vetovoimastasi, muuten tulee monon kuva hanuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- itseään täynnä oleva
Minulla on kyllä aika kovat kriteerit, että en haluaisia puolisoksi mielenterveys ongelmista kärsivää.
Mutta mutta... masennusta on eri vaikeusasteisia ja jotkut johtuvat sen hetkisestä elämäntilanteesta. Jos nainen ilmoittaa heti suhteen alussa kärsivänsä masennuksesta niin kyllä se minulla saa jokatapauksessa hälytyskellot soimaan. Ensin pitää laittaa itsensä kuntoon ja sitten etsiä kumppania. Asia on eri jos pitkässä parisuhteessa puhkeaa masennus.
- pierujutut. Yksi deitti rupesi puhumaan pierujutuista heti. Snäpissä laitteli jotain pieruhymiöitä ja kerran äänestä päätellen pieraisi ääniviestissä. Koitti peittää sitä heti röyhtäisemällä. Mua oksetti niin paljon, että mies lähti estoon.
- hirveä roikkuminen ja viesteillä pommitus. Sellainen saa tuntumaan, että tukehtuu
- sama pieruäijä muuten kerran snäpin videolla hölskytteli läskimahaansa, meni maku. Pieni ylipaino ei haittaa, mutta tollaiset liikkeet saa oksennuksen suuhun.
- rasvainen naama ja pesemättömyys
On jo lapsia tai haluaa niitä tulevaisuudessa
Haluaa asua jossain takahikiällä