Hoitaja kotiin hoitamaan lasta
Mitä mieltä olette siitä että hankitaan hoitajan " pimeänä" kotiin hoitamaan lasta/lapsia ts. ei makseta veroja tms. ja sitten nostetaan kotihoidon tukea ja käydään itse töissä.
Minun mielestäni törkeää verovarojen väärin käyttöä ja tällaiselta ihmiseltä pitäisi ottaa kaikki tuet yms. pois!!! Törkeää myös puolin ja toisin, tapauksessa jonka tiedän, kyseinen hoitaja on sairaseläkkeellä!! Myös häneltä siis eläke pois!!
Kommentit (6)
Joissain kunnissa jopa paljon paremman. Muutimme juuri ja tässä uudessa asuinkunnassa saamme kahdesta lapsesta yhteensä 400 e enemmän tukia kotona käyvälel hoitajallemme kuin edellisessä saimme vain sen kotihoidontuen verran!
Ei kyseinen tapaus mielestäni ole törkeää verovarojen väärinkäyttöä, koska saahan sitä tukia myös ei-pimeälle hoitajalle. Meidän kunnassa saa tukea hoitajalle 280¿/lapsi tai sitten voi valita kotihoidontuen kumman parhaaksi näkee.
Miksi ihmisten pitää aina puuttua toisten asioihin, eikö omissakin ole tarpeeksi murehdittavaa?
Siis työntekijän kannalta tilanne on huono. Enkä itse suostuisi edes moiseen. Mutta kukin taablaa tyylillään =)) Minusta se on jokaisen oma asia, miten asiat hoitaa.
niistä suurin osa halusi tehdä pimeänä..
Tämä siis nuorisotyöttömyyden riivaamalla Vantaalla. Siis yksikään nuorisotyötön ei edes soittanut !!!! No niin, onhan 2- ja 4-vuotiaiden hoitamisessa tietysti enemmän työtä ja vähemmän seksiä kun hengailla jossain " teatterityöpajalla" .
Ilmoitus oli työkärin netissä neljä kuukautta. LIsäksi ilmoitus kirkon lehdessä ja kauppojen ilmoitustauluilla.
Ns. tavallisia hakijoita verokortin kanssa liikkeellä taisi olla yksi vai oliko kaksi. toinen niistäkin eläkkeellä. Se ainoa " tavallinen ihminen " sanoi että tulee viitenä päivänä viikossa, mikä taas ei käynyt mulle.
Eli jos joku haluaa lapsilleen hoitajan, vaihtoehdot on vähissä. Moralisoisin kyllä ensisijaisesti systeemiä, joka kannustaa joutenoloon ja tukien nostamiseen.
Lapset laitettiin perhepäivähoitoon. Mikä olikin onnistunut ratkaisu, ja PALJON halvempi kuin hoitaja kotiin.
Mutta pointti tässä jutussa olikin se että minusta on törkeää käyttää valtion tukia pimeän työn teettämiseen! Näinkö kevytmielisesti täällä suhtaudutaan pimeän työn tekemiseen? Että se on niinkuin ok, kun muuhun ei ole varaa?
Jos jokainen huolehtisi verojenmaksusta niinkuin se kuuluu, olisikohan kenties mahdollista että lapsiperheiden tuet olisivat huomattavasti nykyistä suurempia? Todennäköisesti!! Mutta juuri tällaiset pimeän työn tekijät vievät valtiolta ja kunnilta verovarat joita voisi käyttää esim. lapsiperheisiin.
Ja toinen pointti jutussa oli se että jos ihmiselle on myönnetty sairaseläke, se tarkoittaa silloin sitä että ihminen on niin sairas ettei ole kykeneväinen tekemään työtä. Joten minua ihmetyttää kuinka tällainen ihminen voi olla 5 päivää viikossa, 9 tuntia päivässä alle 3-vuotiaan lapsen kanssa, touhuta kaikkea, käydä pulkkamäessä, leipoa, leikkiä, tehdä hiekkakakkuja hiekkalaatikolla. Kotiäitinä olo ei ole mitään kevyttä puuhaa, sen meistä tietää jokainen. Eli ihmetyttää vain kuinka " ei työkuntoinen" ihminen voi tehdä täyttä työpäivää ja työ ei ole mistään kevyimmästä päästä. Minua ainakin ärsyttää tieto, että minun veromarkkani kuluvat tällaisten ihmisten tukemiseen!
Tästä tuli nyt tällainen " veromarkka" -puhe, mutta sanoinpahan vain oman mielipiteeni. Enkä koe tätä toisten ihmisten elämään sekaantumisena...
ap
Jos perhe palkkaisi virallisen hoitajan, saisivat kuitenkin yksityisen hoidon tukea. Ja sairaseläke on tosi pieni, sillä ei tule huonostikaan toimeen, jos ei muualta rahaa saa... ja tämä maa on täynnä sossun luukulla ramppaajia, jotka eivät oikeasti edes yritä tehdä mitään muuta saadakseen tuloja. Suurempi epäkohta se minusta on.