Ammatti joka on instant turnoff
Mikä ammatti menee moraalisesti niin matalalle tasolle ettei pysyisi katsomaan hemmon naamaa hetkeäkään kun kuulee mitä tekee eläkseen?
Aloitan: vakuutuslääkäri. Siis sellainen niljake joka näkemättä potilasta päättää että hän on 1% terveempi kuin vakuutuksen saantiin oikeuttava raja sattuu olemaan.
Ai sinua lyötiin ryöstön yhteydessä päähän etkä enää liiku kunnolla joten töistä ei tule mitään? No minusta olet ihan kunnossa, korkeintaan 49% invalidi. Miten niin haastattelisin sinua? Osaanhan minä vakuutuspapereita lukea.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Ulosottomies, Perintä firmojen työntekijät
Tekevät äärimmäisen tärkeää työtä kuten poliisit, palomiehet ja vartijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on yli kolmekymmentä eikä tilanne ole mikään väliaikainen paniikkipakkoratkaisu, niin pikaruokalatyöntekijä. Olen itsekin pikaruokalassa tällä hetkellä töissä, aluksi tuhlaamassa lukion jälkeisiä välivuosia ja kouluunpääsyn jälkeen opintojen ohella. Mutta kyllä mä niin ihmettelen tapaamiani, oikeasti aikuisia kollegoita jotka eivät edes meinaa tehdä koskaan mitään muuta elämällään.
Saattaa olla että arvostat joskus vanhempana vielä sitä että elämäsi ensimmäisessä työpaikassasi oli joku kokenut, iäkkäämpi esimies, joka turvasi sinulle hyvät opit työelämään, ja muutenkin panosti ja kantoi vastuun siitä,että sinä ja muut nuoret saatte mahdollisimman hyvän ensikokemuksen työelämään, vaikka tiesikin, ettette kauaa luultavasti aio siinä työpaikassa olla. Ei se välttämättä ole ihan niin syvää yksinkertaisuutta, kuin luulet!
Voisin itse ajatella että kun omat lapseni menevät ensimmäisiin työpaikkoihinsa, olisi ihanaa, jos heistä olisi siellä huolehtimassa joku kokeneempi esimies,joka varmasti pystyisi takamaan onnistuneen työkokemuksen, kykenisi johtamaan työtä ja ihmisiä tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti.
Niin no, semmosta duunia tein minäkin, 20-vuotiaana ilman mitään lukiopohjaa kummempaa. Hyvä esimies olin. Eipä siinä, silti arvostus myös kaikille vanhemmille ja kouluttautuneemmille hyville pomoille kans.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoija
Onneksi se on eri asia kuin tatuointiartisti
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kaikkia teurastaja -kommentteja kohtaan: tiedättekö/oletteko nähneet millaista teurastajan työ on? Kyseessä ei ole lihava mielipuoli joka tappaa kirveellä aitaan sidottuja sikoja vaan ammattitaitoa vaativa toimenpide. Teurastamossa on töissä myös lihanleikkaajia, ovatko hekin automaattisesti turn-off?
En itse ole teurastaja vaan siivoojana teurastamolla, kuitenkin olen nähnyt miten sikoja ja nautoja teurastetaan. Kyseinen toimenpide on olosuhteet huomioonottaen inhimillinen ja rauhallinen, eläinten ollessa elossa ja tajuissaan pyritään rauhallisuuteen ja välttämään kovia ääniä.
Kyllä, lihanleikkaajat ovat myös yhtälailla turn off listalla, en ikinä edes koskisi sellaiseen.
Lentokapteeni.
Koska ilmastonmuutos.
T. Aito Vihreä
Vierailija kirjoitti:
Ulosottomies, Perintä firmojen työntekijät
Työtä se on sekin, eikä yhteiskunta pyörisi jos noita ammatteja ei olisi. Jos lainaat itse jollekin kymppitonnin eikä tyyppi maksa takaisin vaikka rahaa olisi, toivoisit varmaan itsekin että saisit rahasi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin poliisimiehen... nam
Mulla on sellainen nam poliisimies.
Vierailija kirjoitti:
Tubettaja, vloggaaja, muusikko. MENKÄÄ TÖIHIN!
sinä työllistät heidät kun roikut somessa kauhistelemassa heidän tuotoksiaan. Joka klikkaus kilahtaa tube-veetin tai jannican taskuun.
Kaikki amikset, tatuoijat, pastorit, lomamatkailijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tubettaja, vloggaaja, muusikko. MENKÄÄ TÖIHIN!
sinä työllistät heidät kun roikut somessa kauhistelemassa heidän tuotoksiaan. Joka klikkaus kilahtaa tube-veetin tai jannican taskuun.
Omistan Googlen osakkeita, joten saan jokaisesta klikkauksesta siivun. Google omistaa myös YouTuben.
Personal trainer. Tuntisin alemmuutta omasta laiskuudesta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on yli kolmekymmentä eikä tilanne ole mikään väliaikainen paniikkipakkoratkaisu, niin pikaruokalatyöntekijä. Olen itsekin pikaruokalassa tällä hetkellä töissä, aluksi tuhlaamassa lukion jälkeisiä välivuosia ja kouluunpääsyn jälkeen opintojen ohella. Mutta kyllä mä niin ihmettelen tapaamiani, oikeasti aikuisia kollegoita jotka eivät edes meinaa tehdä koskaan mitään muuta elämällään.
Alapeukuttajat, mitä ihmettä? :D Väitättekö ihan tosissanne, että kun treffeillä teitä vastapäätä istuva, 35-vuotias mies kertoo olevansa mäkkärin kassa niin te ette yhtään ihmettele asiaa?
Ihmetteletkö jos mies kertoo työskentelevänsä ravintolassa- tai kaupan kassalla? Missä menee se raja, ettei tarvitse ihmetellä toisen työpaikkaa? Pitääkö olla amk/yliopisto koulutettu ettei tarvitse ihmetellä?
No ei nyt ihmetellä tarvi mutta kertoohan tuo vähän kunnianhimon puutteesta.
Niin? Ja mitä pahaa on kunnianhimon puuttessa? Ihminen voi vähästäkin olla onnellinen.
Uskonnonopettaja, kosmetologi, viemärisukeltaja.
Aloittaja ei ymmärrä vakuutuslääkärin työstä mitään. Ja aika epätodennäköistä että sellainen sattuisi olemaan ehdolla kumppaniksi kun niitä on muutama kymmentä, alle sata koko Suomessa, viisimiljoonaisessa kansassa aika vähän.
Vakuutuslääkäri antaa lausuntonsa oman erityisasiantuntemuksensa pohjalta vakuutusyhtiölle, joka tekee varsinaisen päätöksen korvattavuudesta ja päätöksestä saa valittaa jolloin valituksen käsittely tapahtuu vakuutusyhtiöstä kokonaan riippumattomassa lautakunnassa, johon kuuluu jopa kuusi alan asiantuntijajäsentä joiden päätös valituksen osalta perustuu lakiin ja asetuksiin.
Ei se vakuutuslääkäri yksin mitään päätä eikä etenkään valituksen osalta voi vaikuttaa valituksen osalta lopputulemaan mitenkään kun on jäävi sitten valituksen osalta.
Vakuutuslääkäri taas antaa oman erityisasiantuntijalausuntonsa kokonaan hoitavan lääkärin laatiman lausunnon pohjalta. Vakuutuslääkärin ei tarvitse itse tutkia potilasta eikä mitään tutkimuksia tehdä vakuutusyhtiön missään omassa sairaalassa vaan potilaan sairaus ja ennen kaikkea nykyisen terveydentilan kuvaus tulee olla hoitavan lääkärin lausunnossa kuvattu. eli aiemmat tutkimukset ja sen hoitavan lääkärin oma tutkimus.
Hoitavan lääkärin ei tule eikä tarvitse ottaa kantaa korvattavuuteen tai tehdä johtopäätöksiä, vaan kuvata vain terveydentila omassa lausunnossaan erityisen tarkkaan
koko päätös perustuu lopulta siihen ja sen pohjalta arvioituun lopputulemaan päätöksen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ymmärrä vakuutuslääkärin työstä mitään. Ja aika epätodennäköistä että sellainen sattuisi olemaan ehdolla kumppaniksi kun niitä on muutama kymmentä, alle sata koko Suomessa, viisimiljoonaisessa kansassa aika vähän.
Vakuutuslääkäri antaa lausuntonsa oman erityisasiantuntemuksensa pohjalta vakuutusyhtiölle, joka tekee varsinaisen päätöksen korvattavuudesta ja päätöksestä saa valittaa jolloin valituksen käsittely tapahtuu vakuutusyhtiöstä kokonaan riippumattomassa lautakunnassa, johon kuuluu jopa kuusi alan asiantuntijajäsentä joiden päätös valituksen osalta perustuu lakiin ja asetuksiin.
Ei se vakuutuslääkäri yksin mitään päätä eikä etenkään valituksen osalta voi vaikuttaa valituksen osalta lopputulemaan mitenkään kun on jäävi sitten valituksen osalta.
Vakuutuslääkäri taas antaa oman erityisasiantuntijalausuntonsa kokonaan hoitavan lääkärin laatiman lausunnon pohjalta. Vakuutuslääkärin ei tarvitse itse tutkia potilasta eikä mitään tutkimuksia tehdä vakuutusyhtiön missään omassa sairaalassa vaan potilaan sairaus ja ennen kaikkea nykyisen terveydentilan kuvaus tulee olla hoitavan lääkärin lausunnossa kuvattu. eli aiemmat tutkimukset ja sen hoitavan lääkärin oma tutkimus.
Hoitavan lääkärin ei tule eikä tarvitse ottaa kantaa korvattavuuteen tai tehdä johtopäätöksiä, vaan kuvata vain terveydentila omassa lausunnossaan erityisen tarkkaan
koko päätös perustuu lopulta siihen ja sen pohjalta arvioituun lopputulemaan päätöksen osalta.
KKO on siis pihalla?
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/258828-kkolta-harvinainen-lakialoite-h…
Liäsksi oman asiantuntemuksesi paljastaa jo tuo "niitä on muutama kymmenen, alle sata"
Vierailija kirjoitti:
Kaikki amikset, tatuoijat, pastorit, lomamatkailijat
Kiitoksia T. ambulanssin lähäri
Ps. Mikä ammatti lomamatkailija on?
Vierailija kirjoitti:
Miikka oli kolmekymppinen, urheilullinen kauppatieteiden kandi. Elämä näytti valoisalta, kunnes helmikuussa 2016 pelattiin kohtalokas lätkämatsi. Siinä Miikka taklattiin niin rajusti, että hän sai aivovamman. Aluksi Miikan vammaa hoidettiin lievänä aivovammana, jossa yleensä oireet häviävät muutamassa viikossa. Kyseessä oli kuitenkin vähintään keskivaikea aivovamma. Iskun voimasta osa aivoista kuoli. Miikalla oli kaikkiaan kahdeksan aivoverenvuotoa. Hän joutui opettelemaan kirjoittamisen alusta asti uudestaan. Enää hänen silmänsä eivät kestä valoa. Miikka väsyy nopeasti – hänellä on laajoja vaurioita aivojen eri osia yhdistävissä hermoradoissa, mistä johtuen aivot käyvät ikään kuin ”yhdellä moottorilla”. Yhden päivän keskittyminen voi tuottaa useamman vuorokauden lähes yhtäjaksoisen nukkumisen.
”Päätä mulla on särkenyt nyt 700 päivää yhtäjaksoisesti”, Miikka kertoo.
Miikka saattaa olla työkyvytön lopun elämäänsä. Näin kaikkien hoitavien tahojen mielestä – paitsi vakuutuslääkärien. Loukkaantuessaan Miikalla oli sekä koti-, sairas- ja urheiluvakuutus, kaikki samasta yhtiöstä.
Yhtiön mukaan Miikka ei ole oikeutettu kuntoutukseen saati ansionmenetyskorvauksiin minkään näiden vakuutusten pohjalta. Miikan kohdalla ansionmenetyskorvaukset olisivat tarkoittaneet vuosien kuluessa yhteensä 1,8 miljoonan laskua vakuutusyhtiölle. Ei ihme, että aivovammaa ei pidetty elämistä haittaavana.
Lobbari, siis tuollainen lääkäri tai muu asiantuntija joka suosittelee tiettyä savukemerkkiä
Ihan minkä tahansa puolueen työntekijä.