Voiko tahtomattaan punnertaa niin, että toinen puoli kehosta työskentelee enemmän?
Olen tehnyt säännöllisesti punnerruksia, kiinnittäen huomiota asennon virheettömyyteen. Oikea puoli kehosta tuntuu tehneen selvästi enemmän. Onko se normaalia? Voiko asialle tehdä jotain? Pitääkö minun punnertaessa ajatella enemmän tekeväni vasemmalla kädellä?
Kommentit (6)
Totta kai niin käy todella helposti. Sama pätee kaikkiin liikkeisiin. Siksi saliharrastajat tekevät myös yhden raajan tai jalan liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai niin käy todella helposti. Sama pätee kaikkiin liikkeisiin. Siksi saliharrastajat tekevät myös yhden raajan tai jalan liikkeitä.
Miten näitä sitten pitäisi osata tasapainottaa? Mistä tietää mikä määrä korostusta sille vasemmalle puolelle on tarpeeksi mutta ei liikaa?
Oletko katsonut että liike näyttää symmetriseltä?
Mulla ainakin oikea puoli on ehdottoman dominoivampi kaikessa liikkeessä. On selvästi voimakkaampi ja kehittyneempi, mutta jostain syystä myös rasitus tuntuu siinä herkemmin. Oon koittanut muistaa välillä treenata pelkästään vasemmalla ylimääräisiä toistoja.
En tiedä onko siitä apua?
up