Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ * ~ ENSIKOT viikonloppuna 27.-28.5.2006 ~ * ~

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki pidennetty viikonloppu hyvää. Tuntui välillä työvauhti liiankin kiireiseltä. Nyt jaksaa taas töissä :)

Tappertin kanssa mennään samoilla linjoilla... Pessimisti ei pety... ;) Uskottelen itselleni, ettei kannata toiveita herätellä tässä kierrossa. Kaikesta huolimatta jostakin toivonkipinä herättelee itseään henkiin... vaikka teoriassa ei oikein ole mitään mahdollisuuksia.

Joku tässä kyseli alkoholin käytöstä. Ollaan täällä käyty keskustelua miten kukakin viinaksia käyttää. Tyylejä on monenlaisia, mutta taitaa olla melkoisen yleistä, että kohtuudella käytetään niin pitkään ennen kuin se plussa raskaustestiin pärähtää :). Itse olin varovaisempi silloin, kun aloitimme vauvayritykset, mutta nyt kun siitä on kulunut 9 kk, niin ihan normaalisti juon drinksuja juhlissa. En tosin ole mitenkään perso viinalle, mutta saunasiideri ja ruokaviini kyllä kuuluvat kuvioihin.

Sitten joku pohti sitä äitiyspäivärahan suuruutta. Tosiaan se menee niin, että jos la on 2007, niin katsotaan 2005 vuoden tulot. Silloin, jos tulot ovat viimeisen 6 kk aikana ennen äitiyslomalle jäämistä kasvaneet huomattavasti, niin päiväraha lasketaan niiden kuuden kuukauden tulojen mukaan. (korjatkaa joku jos meni väärin)

Tänään varmistui juhannussuunnitelmat. Mennään mökkeilemään oikein isolla porukalla. On ihanaa, kun voi jo ajatella loman lähestyvän :)

Tuisku kp 25/34

Vierailija
42/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä mukavalta kun te jaksatte niin kovin tsempata! Kiitos siitä! Ja Aftis ainakin siellä vielä toivoa elättelee, vaikka mä ite oon jo sen ihan menettänyt! =) Mulle katsos noi Aconin viivat testiajan jälkeen on täysin tuttu juttu, en oo ees pysynyt laskuissa montako kertaa oon sellaisen saanut.. Monta! Joten kyllä se täys kymppi nyt taitaa vaan olla realistinen ajatus noissa yrityskierroissa, josko sillä sitten tärppäis! =)

Mutta tosiaan kiitos teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko tänne mukaan uusi kuumeilija?

Taustaa jonkin verran: Ikää on 23 vuotta, mies on hieman vanhempi. Ensimmäinen lapsi on tilauksessa. Yritys alkoi huhtikuussa. Ensimmäisestä kierrosta ei tärpännyt. Nyt alkaa olla toinen kierto lopuillaan enkä usko, että tästäkään kierrosta olisi tärpännyt, oireet nimittäin viittaavat kuukautisiin. Joten taidan jo valmistautua kolmanteen kiertoon! Toivottavasti jossain vaiheessa tulisi plussa testitikkuun :)

Vierailija
44/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa viikonlopun loppua kaikille! Olin viikonlopun reissussa ja hirveät pinot olitte ehtineet saada perjantaille ja viikonlopulle aikaiseksi. En ihan jaksanut/ehtinyt vielä kaikkia lueskella, mutta jospa illemmalla sitten.

Moni kyselikin, joko täällä ollaan testattu. Jo. Ja testin tulos oli, kuten arvata saattaa, nega. En testannut aamupissistä, mutta testiaines oli rakossa melkein 6 tuntia. En saanut Acon 10:iin edes sitä jonkun mainitsemaa viivan paikkaa, joten ihan selvä negahan se oli. Kp 31/25-32(tai35) siis menossa. Ovis oli siis vasta kp21, joten kierto jatkuu vielä, lämmöt vielä ylhäällä. Ja rinnat arkana ja yökköolo (sellanen kokopäiväinen pienen pieni yökötys) jatkuu. Mutta täällä tähdätään jo seuraavaan kiertoon. :D

Hih, sitä juhannusvauvaa aletaan seuraavaksi suunnittelemaan. Sain Madame Mammalta vastauksen, että poika syntyy huhtikuussa -07, joten eihän tässä vielä ihan hirmusta kiirettä olekaan -mutta kohta on. Ja kuulemma ihan tehtailemaan noita lapsia aletaan, peräti 5 tulossa :) Ite kyllä olin neljää suunnitellut. Joten:

Gallup: Oletteko kyselleet Madame Mammalta tai Ennustaja-Elliltä lastenne lukumäärää? Miten suhtaudutte vastauksiin? Tiedättekö, onko jollain sattunut niin hyvin, että on suht. lähelle povausta mennyt? (ei hajuakaan, onko tästä aiheesta puhuttu aiemmin, mutta...)

*plussatuulia puhaltelee keuhkot vinkuen*

-A

Vierailija
45/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa kp 30 tai 2? en todellakaan tiedä koska eilisestä lähtien vähäistä tuhruttelua eikä kunnon tätiä kuulu.

Muutama kehottelikin testaamaan (kiitos tsempityksestä), joten testasin (justiinsa eli ei aamupissistä ja joinkin siinä välissä lasin mehua, tuskin vaikutusta?) ja negahan se (acon), ovis oli tod.näk. kp 21 joten eiköhän sen pitäisi jo näkyä..mutta missä on täti? eikö sitä tuu ollenkaan??? ei kyllä ikinä käynyt näin ja kierto on ollut max 28 pv ja täti tullut kerralla ja kunnolla. Lämmöt edelleen koholla että tosiaan omituista, mutta ei mulla kyllä suoraan sanoen ole lainkaan raskautunut olo..(paitsi vatsaa turvottaa, ja rintoja aristaa, mut sekin on normaali tätioire) joten alkaisi edes täti että pääsis jatkamaan, alko jo pelottaan että se rymähtää päälle jotenkin hulahtamalla työpäivän aikana..

tervetuloa myös kaikille uusille!

kaikille oikein paljon plussasädetystä+++++++++++++++

pattitilanteessa oleva miauu

Vierailija
46/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on AINA alkanut menkat kerta laakista vuotoineen päivineen, mutta nyt on ollut kolme kiertoa niin, että ensin on pari päivää tiputellut (jolloin olen jo aloittanut kp1:stä laskut) ja vasta kolmantena päivänä alkanut " varsinaisesti" vuoto ja kivut. Olin ihan ihmeissäni ensin, mutta kai se keho osaa tehdä temppujaan noinkin. Tiedä sitten mistä se johtuu.

-A

Vierailija
47/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla että tätä tapahtuu muillekin, ehkäpä se täti huomenna sitten viimeistään alkaa, inhottavaa tää pattitilanteessa oleminen kyllä on :(

Vierailija
48/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Tervetuloa joukkoon![/color]

[color=blue]Minäkin liityin tässä ihan huhtikuussa joukkoon kun annettiin lapselle lupa tulla! Oli tietty ihan varma että se tulee heti ensimmäisessä kierrossa, mutta tässähän saattaa mennä vaikka kuinka ja kauan! Mut ei se mitään hyvää jaksaa odottaa! ;) Meillä on enskojen lista jota päivitetään aina silloin tällöin, sinne vaan sitten nimi ja esittely itsestäsi![/color]

[color=blue]Kiva että ollaan saatu näin iso pino taas aikaiseksi, täällä on kaikki niin aktiivisia ja muksuja! Kauheeta myöntää, mutta mä olen ihan addiktoitunut tähän sakkiin! Pitää juosta aina vähän väliä katsomaan mitä kukin on kirjoitellut... Jep, mut minäpä menen nyt saunaan ja kirjottelen taas huomenna sitten töistä! Kivaa viikon alkua kaikille![/color]

Vierailija
49/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vieläkään tätiä...(*kuumeista odottelua*)

ajattelin ens viikolla sitten varata ajan gynelle ehkäpä kp 14 vois mun kohalla olla hyvä ajankohta kun ovis on yleensä myöhemmin? Meinaan ainakin ultrata että tapahtuuko sielä munasolujen osalta mitään kasvamista vai ei ja selvittää tuon luteaalivaiheen keston riittävyyden niin ja progestroonit ym. tarvittavat. Kannattaiskohan siihen samaan ottaa tuo aukiolotutkimus? onkohan kauheen kipuinen? mulle kun gyne käynnit on aina hirveetä tuskaa (kivuliaita) kun jännitän niitä välineitä.

Tää oli sitten kolmas tosiyrityskierto, että tekeepä mieli selvitellä enemmän noita juttuja. Niin ja onko teillä jotka ootte näissä tutkimuksissa olleet muistikuvaa mitä kaikki em. maksaa yksityisellä?

Niin ja pääkaupunkiseutulaiset mikä paikka olis hyvä esim. hesan keskustassa, jos joku tietäisi?

jaahas huomenna on sitten taas RReippimehun juonnin aika, ja mä kun en oikein pidä siitä juomasta, mutta toinen kierto pitäs kai vielä koklata vai ettei muuten vaan se aiheuta tätä omituista kiertoa???

mites meinaatte pitää kesälomaa? mulla on heinäkuussa että ei millään jaksaisi odottaa ois jo niin lomantarpeessa.

*kyllä tästä risukasasta vielä ylös noustaan*

Vierailija
50/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miauu just mainitsi greippimehun, ja minäkin sitä viime viikolla litkin kun täältä luin että niin pitäisi tehdä - mutta miksi?? Eli siis tajusin just etten edes tiedä mihin tuo perustuu...eli mihin se vaikuttaa ja onko siitä jotain tutkimustuloksia oikein olemassa? Juon sitä kyllä oikeinkin mielelläni, mutta olis kiva tietää mihin sen teho perustuu, ja että onko sillä oikeesti jotain tutkittua tehoa, vai onko enemmän " taikajuoma" ...

Tervetuloa kaikille uusille! Täällä tosiaan on porukkaa melkoisesti, kestää kauan ennen ku oppii joten kuten tuntemaan nikit...mutta mikäs siinä, mahtavaa porukkaa tämä tuntuu olevan!

ON: Persona-vehkeeni näytti että olis ollu ovis edell.päivänä/eilen, mutta tänään on vasta alkanut jotain limaa erittyä. Olen ihan aloittelija näissä jutuissa, eikä ole mitään hajua mitä omassa kehossa tapahtuu ja koska (eka yrityskierto) - enkä tiedä tarviiko sitä tässä vaiheessa vielä noista niin kovasti ressatakaan. Tästä tulikin mieleeni heittää kysymys teille: miten vauvan yrittäminen on vaikuttanut teillä seksielämään? Mietin vaan, että pitää olla tarkkana ettei spontaanius kokonaan häviä, ja tule pelkkä tekemisen meininki...

Täällä on huomenna kansallinen vapaapäivä - ihanaa! Aurinkokin paistelee pitkästä aikaa. Mukavaa viikon alkua kaikille Enskoille!

SS

Vierailija
51/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ymmärtänyt niin, että greippimehu jotenkin vahvistaisi kohdun limakalvoa ja muutenkin edistäisi semmoista limaa joka edesauttaa raskautumista ja kun kohdun limakalvo on riittävän paksuinen niin kiinnittyminen toimisi paremmin, korjatkaapas muut jos jotain väärin kerroin. Reippimehistä (valion täysmehu) pitäsi juoda kirron alusta ovikseen asti n. puoli litraa päivässä...tiedän se on tosi paljon (jos ei kauheesti tyki tuosta)

Kikkakakkonen on sitten punkun juonti noin viikko oviksesta (puoli-lasillinen/Pv) kuulemma edistää kiinnittymistä myös kun lisää verenkiertoa ja taispa siinä olla jotakin flavonoidejakin...

että tämmöisessä käsityksessä miauu on näitä juomia nauttinut,

voi tietty olla tosiasiassa että vaikutus onkin plasebovaikutus :D :D *taikajuomia siis nauttimaan*

Vierailija
52/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greippimehusta oli puhetta täällä...Jos nyt en ole ihan täysin väärin ymmärtänyt, niin greippimehu vaikuttaa kohdunkaulan liman koostumukseen tehden siitä " siittiöystävällisemmän" . Korjatkaa, jos olen väärässä:)! Jotkut jopa huomaavat liman erityksen alapäässä lisääntyvän greippimehun (?) ansiosta...

Plussapölyä jokaisen Enskuliinin kotiin!!! [color=aqua][size=6]♥[/size][/color]

~Viipuli~

Vierailija
53/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan joukkoon. Sininpilvi kehoittikin käymässä esittäytymässä ensikoiden esittelypinoon, nostin sen ja se on päiväyksellä 26.5. Päivitetään se sitten sinne :)

aftikselle pahoitellut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon :)

avecos: toivottavasti se nega vaihtuiskin plussaks.

Tämä tyttö taitaa painella unten maille, jotta jaksaa herätä huomenna ajoissa töihin ja uuteen työviikkoon.

-Sara-Maria-

Vierailija
54/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juonpa siis greippimehua jatkossakin! Kiinnostaa sen verran, että taidanpa koittaa etsiskellä josko jostain löytyisi vielä taustoja tuolle - siis että miksi se sitä " limaa lisää" jne. Minä onneksi tykkään tosta mehusta, varsinkin aamulla se on just sopivan raikasta :)

Punkkukin maistuu, mistä tulikin mieleeni tuo aiemmin ollut gallup johon en ole vastannut...eli minä aion kyllä entiseen malliin (=kohtuukäyttö) tissutella kunnes saan plussan testiin. Eihän se sikiö kuitenkaan ymmärtääkseni ihan alkupäivinä vielä mitään ravintoa edes saa äidin kautta (korjatkaa jos olen väärässä!), eikä tuo meikäläisen käyttö mitään jokapäiväistä kännäystä muutenkaan ole.

Hyviä unia!

SS

Vierailija
55/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Mahdottoman kiireine viikonloppu takana, en oo paljon teidän juttuja ehtinyt edes käydä vilkaisemassa, joten kommentointi jää nyt vähiin!

Toisaalta en vaivaa teitä omalla navallanikaan, kun ei tässä vaiheessa muuta kerrottavaa kuin että täti on pakannut laukkunsa, toivottavasti pysyy pois ainakin vuoden! :)

Mooli: miten sä jaksat olla noin pirtee, vaikkei sit tosiaan onnistunut? :o No hyvä siis, että teillä on suunnitelmat selvillä jatkon suhteen. Eiköhän se plussa sulle tuu seuraavassa inssissä! :)

Hauska kuulla Aftiksesta!

Sara-Maria: sori kun en oo ehtinyt vastaamaan aiemmin, mutta saat aloittaa päivittämisen kun haluat! Koitan huomenna ehtiä kirjoittamaan sulle vinkkejä mitä itse sain ja mitä kokemus on opettanut siitä, että se helpoimmin sujuu!

Oon ihan poikki, joten nyt nukkumaan. Palaillaan ensi viikolla! Plussaonnea kaikille Ensikoille!

Killa kp 5/28-41

Vierailija
56/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=F08080][size=7]♥[/size][/color] [color=FF6A6A][size=7]♥[/size][/color] [color=FF6347][size=7]♥[/size][/color] [color=EE5C42][size=7]♥[/size][/color] [color=EE8262][size=7]♥[/size][/color] [color=FA8072][size=7]♥[/size][/color] [color=FF7F50][size=7]♥[/size][/color] [color=CD7054][size=7]♥[/size][/color] [color=CD5C5C][size=7]♥[/size][/color] [color=E9967A][size=7]♥[/size][/color] [color=EE6363][size=7]♥[/size][/color] [color=FFA07A][size=7]♥[/size][/color]

[color=FF7256]Avecosin galluppiin: juu, minä kans kysäisin jokin aika sitten sekä Ennustaja Elliltä että Madam Mammalta noista lapsista. Loppujen lopuksi olen kyllä kummankin vastauksiin tyytyväinen, vaikka en varsinaisesti tollaseen ennustushömppään uskokaan. Kiva oli kuitenkin kokeilla ja mistäs sen tietää vaikka jomman kumman ennustus pitäisikin paikkansa, en panisi yhtään pahakseni, sillä kahta lasta olen mielessäni suunnitellut ja tyttöä toivoisimme mieheni kanssa molemmat ensimmäiseksi lapseksi. Madam Mamma ennusti seuraavaa: " Korttieni mukaan saatte 2 lasta: tytön lokakuussa v. 2007 ja pojan huhtikuussa v. 2010." ja Ennustaja Elli: " Sinulle syntyy tyttö 26.8.2007" Jotenkin uskon ainakin tuohon, että lapsi on todella todellinen ensi vuonna, päivämääristä viis. [/color]

(Toivottavasti ketään ei häiritse kun tungen nyt noita sydämiä joka tekstiin... hih, ne on minusta nyt niin kivoja kun nyt opin tekemään niitä!)

[color=F08080][size=7]♥[/size][/color] [color=FF6A6A][size=7]♥[/size][/color] [color=FF6347][size=7]♥[/size][/color] [color=EE5C42][size=7]♥[/size][/color] [color=EE8262][size=7]♥[/size][/color] [color=FA8072][size=7]♥[/size][/color] [color=FF7F50][size=7]♥[/size][/color] [color=CD7054][size=7]♥[/size][/color] [color=CD5C5C][size=7]♥[/size][/color] [color=E9967A][size=7]♥[/size][/color] [color=EE6363][size=7]♥[/size][/color] [color=FFA07A][size=7]♥[/size][/color]

Vierailija
57/57 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF1493]~~~LÄMPIMÄSTI TERVETULOA UUSILLE ENSKOILLE!~~~ Siis uusia nimiä minulle oli ainakin[/color] [color=EE00EE]miauu, _apila_, miina79, -m@y-, Yedo, Ninca ja B_fly![/color] [color=FF1493]Jos joku meni ohi niin toivotan kuitenkin omasta puolestani kaikki uudet tervetulleiksi palstailemaan! Olen ollut keskenmenoni takia niin omanapainen, että tällaiset jutut meinaa unohtua. Sorry![/color]

[color=EE00EE]Titi-uu kp 9/30-31[/color]