~ * ~ ENSIKOT viikonloppuna 27.-28.5.2006 ~ * ~
Kommentit (57)
[color=olive]Olipas taas paljon luettavaa, kun en muutamaan päivään ole htinyt koneelle lueskelemaan juttujanne.
Katsotaan mitä muistan kommentoida.
[b]Mooli:[/b] Pikaista paranemista! Kurja juttu.
[b]Iisa:[/b] Onnitteluhalaus. Ja paljon tarrasukkia matkaan.
[b]Yedo:[/b] Oli laittanut kyselyä ratsastuksen vaikutuksesta synnytykseen. Tiedän ihan tuoreen tapauksen, joka on ratsastanut koko ikänsä ja synnytys ei onnistunut vahvojen lihasten (ja tästä syystä) ahtaiden paikkojen vuoksi. Jouduttiin tekemään sektio.
Mutta kuten täällä oli jo ollut puhetta, varmaan yksilöllistä sekin. Turha jännitää etukäteen. Mutta kannattaa varmaan mainita ratsastustaustasta sitten kun joskus (lue: toivottavasti pian) synnytys on omalla kohdalla ajankohtainen.
Minäkin ratsastan.
[b]Oma ).([/b]
Täti saapui eilen illalla ja nyt kivut valvottavat näin viikonlopun kunniaksi. Tavallaan olen tädin tulosta helpottunut, koska pelkäsin, että Teroista ei olekaan mulle mitään apua. Nyt onneksi kierto jäi normaaliksi. Ei muuta kun pää pystyyn ja nokka kohti uusia tuulia.
Nyt menen aamupalalle ja lukemaan päivän lehteä. jospa Burana alkaa pian vaikuttaa ja saisin uudelleen unta. Mies on viikonlopun reissussa, joten toisaalta voin myös löhöillä koko viikonlopun sängyssä. Kauppaan tosin pitää kammeta, ostamaan greippimehua. ja ovista päätin myös tikuttaa tässä kierrossa.
Keijunen kp2/35[/color]
Kiitos moolille vilkutuksista! Kiva kun jaksat muistaa, vaikka olet siellä sängynpohjalla toipilaana. Voimia paljon! Olet ihana, kun et luovu toivosta. *myöntää sisu-enska palkinnon*
Ja Killalle kanssa sisulisää¿ alat jo kuulostaa positiivisemmalta sinäkin! Hyvä!
Itselle ei kummempia, maanantaina olen menossa gynelle kyselemään, että onko kaikki ok (siis rutiinikäynti). Toivottavasti on mukava täti, kun en ole häntä ennen tavannut! Olisi kiva luoda pidempi hoitosuhde tämmöselle asialle.
Työasioitten takia on mieli maassa. Mun on-off-työsuhteiden piti maanantaina vihdoin kääntyä voitokkaasti toinen toistensa perään rakennetuiksi pätkiksi, joista tulee yhteensä yksi pitkä työsuhde. Mutta niinhän se sitten suullinen työsopimus lakkasi yhtäkkiä olemasta olemassa. Plaah¿ aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta¿
Kaikille uusille enskoille tervetuloa, teitä on tosi paljon! Mukavaa!
Ja erityisen kivaa, että maaltakin on jengiä mukana. Minä niin tykkään suomalaisesta ruuasta!
Keiju, mä toivoin, että olisit plussannut, kun ei susta hetkeen kuulunut! Toivottavasti kivut hellittää pian. Voimia!
Viipulikin chattaa reippaana, mukavaa! :) Olet piristys!
Plussapölyä kaikille tasapuolisesti!
Ja kesähäitä järjesteleville jännittäviä päiviä!
Ja onnittelut plussanneille! Vautsi, miten hienoa että niitä plussia aina silloin tällöin pärähtää pian ja nopsaan!
nellamaija
Täällä on aamuvirkkuja ihmisiä jo kerennyt aloitteleen viikonlopun pinot. Mulla oli pakko herätys ku luvattiin mennä tuttujen tontille avuks. päivän saa siis siellä ahertaa :)
[color=purple] Keiju [/color] Pahoittelut tädin saapumisesta. Me taidetaankin mennä samoja kiertopäiviä, päästäisköhän piinailemaankin samoihin aikoihin :)
[color=purple] Nella [/color]: Kyllä niillä työasioilla on tapana selvetä, tsemppiä
[color=purple] Ansku [/color]: Minkälaiset työllistymis näkymät siellä on insinööreille, onko vaikee löytää oman alan hommia? Oon vaan ite huomannu ettei se niin helppoa oo löytää vakituista työpaikkaa.
[color=purple] Lisbet [/color]: Teillä alkaa sitten olemaan hyvällä mallilla järjestelyt. Onko teillä tulossa isotkin häät?
olikos täällä muita ketkä oli kesän aikana menossa naimisiin?
Täällä onkin monia ratsastajia, Kiva :). Syksyllä jatkoin taas tätä mukavaa harrastusta ja onnellisena sieltä hepan selästä joka kerta laskeutuu.
Nyt aamupalalle
-Sara-Maria-
Töissä taas. Ammattigalluppiin vastaus -> olen fyssari. Pirteä ja urheilullinen... (voi kun oliskinkin!). Olen sellaisessa työssä mikä ei ole ihan perinteinen fyssarinhomma, tykkään ihan tosi paljon kyllä tästä! Lordi oli aika mainio eilen, tai noh, en niin kovasti siitä bändistä tykkää mutta fiilis siellä paikan päällä oli varmasti todella makea!
Itse asustelen Vantaalla ja ajattelin että olisi voinut mennä vaikka paikan päälle mutta laiskuus iski!
Kiitti Killa tsempityksestä noiden värien kanssa, mutta näin kun uusi päivä on valjennut niin olen taas unohtanut miten niitä käytetään! Niin ja täällä töissä mulla on mäkki käytettävissä joten noi väkäsetkin on vähän erilaisia.. en tiiä toimiiko ne! {}
Ja minulta paljon nyt tsempityksiä tädin yllättäneille, minä pukeudun valkosipuliin ja näytän ristinmerkkiä sitten kun mulla ois tädin aika! Toivon NIIIN kovasti ettei se tule.
Voimiksii kaikil!
*ryytynyt fyssari*
{color=maroon}testailen noita mäkin väkäsiä{/color}
Ihana, kun aurinko vähän pilkahtelee pilvien takaa...vaikka muuten ilma näyttääkin melko sateiselta ja kylmältä. Lähden kohta shoppaamaan miehen veljen tyttöystävän kanssa, pitäisi jotain päällepantavaa löytää ylioppilasjuhliin. Tai jos en mitään löydä, niin sitten kai on tyydyttävä johonkin vaatekaapin vanhaan riepuun:)!
Lisbet: Teillä tosiaan vaikuttaisi kaikki hääjärjestelyt olevan loistavasti mallillaan! Toivottavasti päivä olisi oikein aurinkoinen, mukava ja ikimuistoinen!!!
Keiju: Pahoittelut tätiryökäleestä *hali*. Inhottavaa, kun se tuo kaiken muun pahan lisäksi mukanaan kipuja:( No onneksi kiertosi ei kuitenkaan venynyt liian pitkäksi! Positiivisia ajatuksia seuraavaan yritykseen!
Nellamaija: Olipas ikävä juttu tuo työasia...hö=( Eikös sen suullisen sopimuksen pitäisi olla yhtä pätevä kuin kirjallisenkin?! No se on vaan yritettävä nostaa nokka pystyyn ja lähdettävä kohti uusia, parempia haasteita:)! Tsemppiä sinne paaaaljon! Ja kiitos mukavista sanoistasi:)!
Sara-Marialle iloista " työpäivää" tontilla:)!
Sininpilvi: Hauskaa, kun jaksat niin innolla opetella värien käyttämistä:)! Pitäisiköhän munkin jossain vaiheessa opetella tämä hieno taito...olen kyllä yleensä niin tumpelo koneiden kanssa, että voisi mennä ikuisuus, ennen kuin edes yksi väri olisi hallussa :D
Oma pikkunapa: Pitäisi kohta mennä tikuttelemaan ovista. Jotenkin tuntuu siltä, että viivat olisivat tänään samanvahvuisia...
- Greippimehua litkivä Viipuli -
Lisbet, olet muuten suositun hääpäivän valinnut:) Me olemme saaneet kaksi kutsua häihin tuona päivänä (toinen pariskunta, miehen sukulaistyttö pääkaupunkiseudulta on muutes syntynyt 1981).
Sara-Mariakos kyseli insinöörin työllistymismahdollisuuksista täällä suunnassa. Me asumme ihan suurkaupungin vieressä, joten asuinpaikka ei varsinaisesti töiden saantia rajoita. Enemmän rajoittaa se, että olen valinnut alan, jossa ei kertakaikkiaan ole koko Suomen maassa tällä hetkellä töitä. Kyllä harmittaa 4 vuoden turhat opiskelut. Hieman turhan ruusunpunaisia kuvia maalailtiin koulussa työllistymisestä.
Hyvää viikonloppua kaikille Enskoille toivottaa
Ansku kp 21/30.
Mun kaveri soitti äskön ja ne on menossa naimisiin!!! Ja arvatkaa mitä, MÄ OLEN KAASO!!! Olenpas nyt onnessani... Oli pakko tulla kertomaan enska-kavereillekin tästä ihanuudesta!
Voi että, olen niin ylpeä kun se valitsi mut kaasoksi, kunniatehtävä..
Niiden häät on 7.7.2007 ja vielä lauantaina... aika kiva!
Nyt en jaksanut väritellä, oon vähän tohelo noiden värien kanssa... ;)
*iloheilutukset kaikille*
Kivan yllätyksen sininpilvi oli saanut! Siinä varmaan puuhaa tulee riittämään!
Keijulle pahoittelut tädistä - mutta nyt mennäänkin sit miltei samoissa - onnekseni heräsin tädin vierailuun aamulla, JEEEEEE!!!
Uusi kierto ja uutta inssiajankohtaa suunittelemaan. Heinäkuussa sitten lomien vuoksi pakollinen " lomakierto" ja jos lomanjälkeinen kierto natsaa kohdalleen, niin yritetään sitten IVF/IVM:ää elokuussa.
Kuumekin alkaa pikkuhiljaa laskea ja toiv. olen ma jo työkunnossa. Ja ihanaa, että kesälomaan on enää kuukausi! Lomasuunnitelmat vielä auki, tässä niitä on tarkoitus tehdä:=)
+++++++++++säteitä kaikille ja vilkutukset kamuille***
-mooli, kp1 (/26)
[color=A52A2A]Mukavaa viikonlopua kaikille. On taas olut niiiiiiin mukavan pitkiä pinoja että!
Mooli:voi kurjuus, kyllä sinua nyt koetellaan pikaista paranemista!! Onnitelut tädistä ja tsempiä uudelle hoito kierokselle toivottavasti se tuotaa toivotua tulosta bdbdbdbd
Tätipahpoitelut vielä ainakin keijulle! On se vain sellainen vieras joka vetäämielen matalaksi kaikesta huolimatta.
Nalle: pahoitelut työ juttujen takia. Täällä myös yksi suullisen sopimuksen omaava, joka kylläkin on toiminut jo viisi vuotta!! Aina välillä noi työ jutut pistää mietityttämään kun alakaan ei kaaikista työllistävin ole joten tästä aasinsillalla Anskulle onnea työn etsintään!
Lisbet: kiva kuulla että hää järjestelyt on hyvällä mallilla ja eiköhän se jännityskin sieltä vielä ehdi tulla =)
Sinipilvelle onnea kaason tehtävästä! Siinä riittää ihan kiitetävästi mukavaa hommaa riippuu tietysti häistä. Itse toimin toisena kaasona toissa kesänä.
Viipulille onnea oviksen metsästykseen![/color]
[color=2F4F4F]ON olisi vuorossa eli eilen tuli testatua nega. Nyt olisi kp33/30-32 tai sitten se 40 johon edellinen kierto venähti. Pitihän sitä pienet itkut tirautaa, tietenkin =) vaikka odotukset ei kauhean korkealla ollutkaan.
Oviksen suhteen oli vähän hämäryyksiä limat kyllä oli mutta tikuun en saanut aivan tasavahvoja, viivoja lähelle kumminkin =) Sitten loppu tikut ja työmatkakin vielä hämmensi sopaa.
Tätiä odotellessa toivon vain ettei nämä kierrot nyt vallan venymään rupeaisi![/color]
[colorA52A2A]Mukavaa viikonlopua kaikille ja ++++++++pölyä!
Ai niin oli se Lordi juhla eilen aika mahtava vaikka sitä porukkaa oli aivan älyttömäsit. Luulen että telkarista olis tällaisena pitkän huiskeana nähnyt paljon paremmin ;)
-hapö-[/color]
Unohdin sitten taas sulkea tuon jälkimäisen väri jutun. Saa nähdä koskahan onistuisin ihan kokonaan :)
jaahas... Huomaan taas roikkuvani täällä jatkuvasti.... No, ehkä se tosiaan on tämä lisääntyvä auringonvalo, joka saa hormoonit hyrräämään! Toivottavasti se ainakin jollain johtaisi vahvaan plussaan!
Mulla sitä " vaaraa" ei liiemmin tosiaan vielä pitäisi olla.. Jos ei pyhästä hengestä - tiedättehän. Sitä tää sinkkuilu on.
Mutta mutta, kuten Killa ja Mooli sanoivat, siittiöitä vaeltaa pitkin katuja yötä päivää! Meikkis vaan on niin huono lähtemään mihinkään, että ei ne taida osata oikealle ovelle tulla??
Oon@ odottelee kiltisti eteisen matolla :)
Kiva että on muitakin enskoja jotka ratsastaa.. Pitää sitten tosiaan manita kun on ajankohtaista, että on tullut harrastettu pitkään ja hartaasti.....
Olikos viikonloppuna testailijoita???
ON: kp 17/28-30... tää odottelu ja oireiden seuranta tekee kyllä vähintäänkin hulluksi!!!! Eka yritys vasta menossa, vaan luulen, että sehän tässä just jännittääkin!!! Tasantuu toivon mukaan yrityksen jatkuessa... Niin kauan oon toivonut, että yrittämään päästään ja nyt kun lupa viimein yllättäen tuli niin pasmat ihan sekasten..
Eilen kävin kaverilla saunassa ja piti tietty kertoa, että yritetään. On mun paras ystis ja niillä on tenavat kolme ja yks... Kovasti se oli iloinen.
Etova olo ollut eilen illan ja tänään aamulla.. aina kun jotain syö niin yök... alamahalla ollut jotain pientä jomotusta ja väsyttää!!! mulle ihan outoa, kun sellainen virtapiikki olen normaalisti. Tekee kyllä nämät ilmatkin, kun jatkuvasti sataa...kuvittelua kaikki ja vielä mahalla ressaaja olen niin eipä ole kivaa.. kuluis nyt nämät päivät joutuin!!! Tulis kunnolla oireita ja jos ei niin täti ainakin aikanaan kylään niin pääsis uudelle kierrokselle. Ajattelin silloin kyllä tikuttaa tuota ovista, kun en koskaan ole, niin tietää onko tuntemusten mukaan ollut oikeilla päivillä liikenteessä..
Eilen selvittelin netistä sitä äippä päivärahaa ja muillekin tiedoksi, jotka ei vielä tiennyt, niin jos LA 2007 niin raha lasketaan 2005 verotuksen mukaan.. Ainakin näin ymmärsin ja mullahan silloin vielä normaali tulot. Hyvä niin!!
Piinailijat: Ilmoitelkaahan plussa uutisia niin voipi vähän fiilistellä teidän puolesta!!!
Tänään tuli ovistikkuun samanvahvuiset viivat:)! Jee! Aamulla olikin sellainen olo, että ovis voisi olla lähettyvillä! Pupuilu kuuluukin sitten meillä viikonlopun ohjelmaan:)! Aika nopsasti keskenmenon jälkeen ovis tulee! Kuvittelin jotenkin, että saisin odotella seuraavaa ovulaatiota pidemmän aikaa...mutta hyvä näin=)!
Sininpilvi: Ihanaa, kun pääsit kaasoksi:)! Se on kunniatehtävä! Tulee varmasti olo, että on todella tärkeä ihminen toisen elämässä, kun saa vastuulleen niin ison ja ihanan asian!
Hapö: Tyhmää, kun sen negan piti siihen testiin tunkea=( Hö...ei reilua! Toivotaan, ettei kierto venähdä pitkäksi...tai että saisit plussan ruutuun:)!
Yedo: Toivottavasti oireesi viittaavat vauveliin, eivätkä ole ollenkaan kuviteltuja:)!
Lämpöisiä plussatuulahduksia kaikille Enskuille!
-Viipuli-
[color=red]Viipuli[/color][color=blue], ollaan siis samoilla viivoilla noiden piinailuiden suhteen!!! Mulla pitäis alkaa menkat 6.6. ja 24.5. oli ovis. Pidän sulle kovasti peukkuja että plussautuisit!!! Niin ja minä kans! :)[/color]
[color=red]Yedo[/color][color=blue], mekin aloitettiin yrittämään vasta nyt huhtikuussa ja olin ihan onnessani kun luulin olevani raskaana! Olo oli tosi outo ja menkatkin oli 4 päivää myöhässä. Mutta minulla alkoi menkat sitten kuitenkin! Olin tosi pettynyt ja ihmeissäni, koska olen aina ajatellut että kun lapset saa tulla niin ne sitten tulee... mut ei se näin vissiin menekään! Mä olen nyt yrittänyt suhtautua siihen että voi mennä vuosiakin ennen kuin tärppää, niin kuin mun yhdillä tutuilla. Onneksi on vielä nuori (25) niin vuosia on vielä kymmenen ja päällekin yritysvaraa! Mutta sormet, varpaat ja korvat ristiin että onnistutte ekalla!!! Sehän olisi aivan mahtavaa![/color]
[color=maroon]Galluppi: Oletteko ajatelleet että jos ette saa lapsia niin voisitteko harkita adoptiota? Mulla on vähän sellainen olo nyt, että en ehkä olisi siihen valmis, mutta jos tulisi tilanne että en tosiaan saisi lapsia niin mieli varmasti muuttuisi.[/color]
[color=red]PS. Killa, mun on pitänyt myös ilmoittautua sinulle että voin kyllä ottaa tämän päivittämisen hoitaakseni jos sattuu että joku joka ottaa sen hoitaakseen nyt raskautuisi. Sano vaan sitten jos tarttit apua![/color]
[color=green]Hei kaikille![/color]
[color=blue]Vilkasta keskustelua ollutkin eilen, monta sivua juttuja! Eilen ei oikein ehtinyt nettiin, kun piti käydä Lordia katsomassa. Kauheasti siellä oli ihmisiä, pois pääseminen kesti tosi kauan, kun kaikki halus pois yhtäaikaa. Ja bussit oli tupaten täynnä, ihmisiä jäi pysäkeille.[/color]
[color=red]Viipuli[/color]: hienoa, että ovistikkuun tuli viivoja! Mä bongasin tänään kanssa lupaavia limoja (kp15). Viimeksi limoja oli 4 päivää ennen ovista, viittaisi siis vähän lyhyempään kiertoon kuin viimeksi, jos nyt menee samalla logiikalla. Täytyy huomenna alkaa tikuttelemaan, ja myös pikapikaa varmistelemaan, että ei mene petipuuhienkaan kannalta ovis ohitse! Jee, ihanaa kun pääsi taas ovispaikoille kierrossa, tää alkukierto on aina ihan sietämätöntä odottelua.
[color=red]Moolilla[/color] olikin kurja tauti. Tsemppiä paranteluun! Kiva kuitenkin kuulla, että voit jo paremmin, ja etenkin tietty että mensut alkoivat ja pääset suunnittelemaan jatkoa.
[color=red]Hapö[/color] pahoittelut negasta!! Niinkuin nyt on monta kertaa jo sanottu, niin ennen tätiä on toivoa, joten ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. bdbd myös [color=red]miauulle[/color] ja muille jotka piinailette!
[color=red]Lisbethille[/color] ihanaa häiden odotusta! Mun hääpäivä on mun yksi parhaista muistoista elämästä, niin kornilta kun se saattaa kuulostaakin. Oli vaan niin uskomattoman lämminhenkinen, positiivinen, rakastava, iloinen tunnelma sinä päivänä, että se on painunut mieleen jäädäkseen! [color=red]Sininpilvelle[/color] myös mukavia kaasoiluja!
[color=blue]Sähköpostiin oli muuten tipahtanut ennustus Madam Mammalta, jolle piruuttani meilailin tuossa viikolla. Ennusti meille tyttöä 07/07 ja poikaa 2010. Jos pitää paikkansa, niin vielä menee monta kiertoa ennenkuin tärpppää ekan kerran... Huumorilla toki suhtaudun, mutta olipa hauska kokeilla tätäkin.
Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!
-bianco 15/28-34
Joku (Yedoko?) puhui siitä, kuinka paljon on tuntevinaan oireita. Voin vaan sanoa, että joskus kannattaa luottaa omaan kroppaan. Tietysti, jos ei koskaan aiemmin ole kuulostellut omaa kehoa, niin voi kyllä tulla paljonkin erilaisia oireita, mutta jos vähäänkään tuntee omaa kroppaansa, niin kyllä pitäisi huomata, jos tuntuu erilaiselta kuin normaalisti. Tsemppiä!! :)
[color=red]Plussaonnea kaikille ensikoille++++bdbdbd[/color]
Täällä on ainakin ollu kurja ilma pihahommien kannalta joita on nyt sitten joutunut taas siirtämään. Kukkapenkki rehottaa niin kamalasti, mutta onneks on ollu sitten sisällä hommia joita on sitten voinut tehdä, maalailla ym.
Hommia on vaan haitannu koko ajan " lievä" päänsärky, mutta ei voi mitään. En oo viittiny mitään särkylääkettäkään ottaa jos vaikka olis jo pikkuihminen matkassa mukana,en oo viittiny ottaa ibumaksia ku sehän on vähä sellanen ettei vois ottaa, et toi panadol olis parempi tai jotain?
Täytyy laittaa ittelle lapulle muistiin et muistais maanantaina hakee panadollia apteekista.
(.) Nyt on menossa kiertopäivä 25,ja vaikka ei nyt vielä oo ollu varsinainen yritys kierto menos niin on ollu muutama sellanen kerta et vois kumminki olla mahollista olla raskaana, mutta en kumminkaan toivo kauheesti kun varsinainen " yritys" alkaa kun on menkat tullu, eli jos kaikki menee kuin on suunnitellu niin menkkojen pitäs alkaa ti tai ke
kaikille hirmuisesti - olen ollut ihan ahdistuksissani kun en ole päässyt lukemaan kunnolla moneen päivään kuulumisianne! Meillä on vieraita vieläkin ja joudun vaan nopeesti jossain välissä kurkkaamaan...no, huomenna pitäis olla aikaa ja rauhaa paneutua taas tähän olennaiseen :)
Uusia plussia ei nyt vissiin ollut tullut pariin päivään, jos en sitten kiireessä missannut niitä. Toivotaan että viikonloppuna kuullaan vielä ilouutinen/-uutisia!
ON: kp16/28-30 ja kunhan saadaan vieraat pois nurkista niin pöllytellään peittoja ;) Kauheeta, mähän kuulostan ihan siltä kuin mulla olis jotain noita vieraita vastaan...siis ei todellakaan ole, ihanaahan se on kun tulee ystäviä kyläilemään! Joku kyseli ammateista - minä olen kallonkutistaja :)
Makkara
Pääsin noin puoli tuntia sitten töistä ja päätin aloittaa meille uuden pinon viikonloppua varten..
Eli siis joo, kaikki on kunnossa häitä varten. Viimeiset puvun sovitukset on ma:na ja sitten ti:na on pitopalvelun kanssa viimeiset järjestelyt tehtävä. Sitten odottelemme vain HÄÄPÄIVÄÄMME la. 10.6:tta! =)
Vielä ei jännitä, mutta kai se kohta " tulee päälle" ..
Ovulaatiotestiin tuli haalea viiva edelleen, joten jatketaan tikuttelua..
ÖITÄ ja viikonloppuja kaikille!
=) Lisbet.