Onko tällaiset kommentit mieheltä loukkaus, kohteliaisuus, pottuilua vai mitä? En käsitä
Mainitsen näin alkuun että minulla on todettu aspergerin syndrooma, joten en aina ole tilanteissa yhtä hyvin "perillä" kuin muut. Se ei näy mitenkään ulospäin ja esimerkiksi yli kymmenen vuotta minut tunteneet ihmiset olivat ihan ihmeissään kun kerroin asiasta.
Olen siis tapaillut kymmenisen kertaa yhtä miestä johon tutustuin netissä. Aina, kun hän kehuu minua niin piilottaa kehuun mukaan jonkun arvostelun tai moitteen. Esimerkiksi seuraavanlaisia tilanteita on käynyt.
Olemme huoltoasemalla ostamassa juotavaa ja autossa mies kommentoi "Sä oot melkein yhtä nätti kuin tuo Saara" (huoltoaseman miehelle tuttu myyjä) Myyjä oli kyllä tosi kaunis, joten en vieläkään tiedä olisiko tuo pitänyt käsittää kehuna vai haukkuna?
Hänen kaverinsa mökillä sanoi, että jos menet uimaan niin älä kastele hiuksia ettei ne mene sitten päätä myöten, kun laitettuna hiukseni ovat niin nätit. Olisiko tämä pitänyt käsittää että ne ovat märkänä rumat?
Kun otimme ruokaa ja valitsin grillistä pihvin, niin sanoi että hyvä kun olen oma itseni mutta muut naiset ottivat kyllä kanasalaattia.
Selventäkää nyt tyhmälle, että miten itse olisitte ottaneet tuollaiset kommentit noissa tilanteissa? Asiallista keskustelua kiitos.
Kommentit (36)
Kyllä noista heitoista on ainakin kohteliaisuus kaukana.
Haluaa lytätä ja alistaa sinut. Juokse.
Mies on idiootti, samoin hänen kaverinsa.
Miehellä on tarve kiusata ja kyykyttää sinua, miksi ihmeessä olet hänen kanssaan? Törkeitä kommentteja mieheltä ja myös hänen kavereiltaan! Ei kenellekään sanota noin.
Pölvästi mies. En sietäisi tuollaista tyyppiä. Taitaa olla itsekin aspergeri tai jotain. Tai ehkä muka humoristinen. Sinä et kuulosta aspergerilta ollenkaan. Oli miten oli, mutta en jaksaisi kuunnella tuollaista miestä.
Vttuilua ja kontrollointia. LAittamasi esimerkkit ovat klassikkoja miten murentaa toisen itseluottamusta vähän kerrassaan kunnes mitään ei ole jäljellä.
Sanoisin että jos mistä tahansa kommentista tulee ikävä olo asiasta voi sanoa kommentoijalle.
Ensimmäinen ja kolmas kaameita. Toinen olisi kohteliaisuus, ellei noita muita olisi. Lyttääjä.
Tuo on miehen tapa varoittaa olevansa ääliö ja sinun tulisi juosta karkuun.
Klassinen: isot munat, pienet aivot.
Ei ole normaalia tai kunnioittavaa käytöstä. Ei todellakaan vertailla muihin naisiin, tai arvostella syömisiä viitaten muihin naisiin jotka syövät ''hienosti salaattia''.. Tuo hiusjuttu vielä menee töksäytyksenä kaverilta, jos oikeasti piti sun laitetuista hiuksista, mutta olisin hänenkin kanssa tarkka ettei käytös rupee menee yli rajojen.
Ehkä sillä miehellä on itsellään asperger, koska tollasia heittoja ei kukaan normaalisti heitä.
Kannattaa puhua asiasta hänen kanssaan ja jos hän tahalteen heittelee tollasia, niin juokse.
Kuka mies sanoo kaverinsa uudelle tyttöystävälle, että hänen hiuksensa on nätit laitettuna, ja vielä ehdottaa ettei kastelisi niitä tämän takia. Eikä noi muutkaan ihan normaalilta kuulosta.
Vittuilua, kontrollointia ja lyttäämistä. Yksikään noista ei ollut aito kehu. En tapailisi tuollaista moukkaa. Tulisi vain paha mieli.
Mä sanoisin takas. En joka kerta mut esim tohon "oot yhtä kaunis" juttuun vaikka että "Mut mä en ookkaa snagarilla tai mikä tää nyt on, töissä"
Ja tohon kanasalaattiin toteisn vaa "mä en ookkaa ku muut"
Jos mies haluu susta alistettavan, se ei pidä vastaansanomisesta ja jättää sut melko nopesti. Jos toi on hänen huumorii tai viatonta "tapaa kokeilla haluamansa naisen mielipiteitä^, nii se että sanot jotain takas saa sen pitämään vaa susta lisää. Mut älä aina oo sanomas takasin äläkä ilkeile.
Joskus tuntuu ettei naiset osaa enää naisten viehätysvoimaa käyttää..
Ehkä sitä yhdettätoista kertaa ei ehkä kannata miestp tavata, ellet halua itsetuntosi tuhoutuvat ja saada ongelmia elämään.
Sinä ansaitset parempaa.
Mies yrittää kontrolloida sinua ja toivoo, että ”ymmärtäisit” tuolla perusteella olla tietyn näköinen ja käyttäytyä tietyllä tavalla. Teidän suhteenne voi onnistua, jos jaksat olla ymmärtämättä ja pysyt omana itsenäsi ja ajan myötä mies oppii oikeasti tykkäämään siitä tai sitten ei. itse en jaksaisi tuollaista, vaan sanoisin, että menee sitten ja etsii jonkun, jolla on kuohkea tukka , syö kanasalaattia ja näyttää huoltamon roosalta.
Kuulostaa kusipäältä. Tuon kaverin kommentin olisi voinut ottaa kömpelönä kohteliaisuutena, mutta ethän sinä häntä tapaile...
Kannattaa loukkaantua ihan varmuuden vuoksi jos ei tiedä.