Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dilemma. Sinulla on kiire ja löydät kadulta eksyneen pienen lapsen. Jäätkö odottamaan?

Vierailija
13.07.2019 |

A) jos sinulla on kiire lentokoneeseen?
B) jos sinulla on kiire työhaastatteluun
C) jos sinulla on kiire kauppaan?
D) jos sinulla on kiire kiinni menossa olevaan päiväkotiin hakemaan omaa lastasi
E) jos sinulla on kiire töihin?

Jos jäät odottamaan lapsen kanssa kadulle, niin myöhästyt siitä mihin sinulla on kiire.

Äänestys, kuka jäisi missäkin tilanteessa odottamaan lapsen kanssa ja miksi. Miten itse tekisit?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lennolle kiirehtiessäni en jäisi. Muissa tilanteissa soittaisin kyseiseen paikkaan ja selittäisin tilanteen.

Lennolle mennessäni kiirehtisin eksyneen lapsen läheiseen virastoon/kauppaan ja pyytäisin soittamaan poliisin.

Vierailija
2/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lapsi jo löytynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Kyllä, ja toivoisin saavani vakuutuksesta lentolipun hinnan takaisin. Heitteillejättö kun on laitonta. Tosin yrittäisin saada jonkun kiireettömän aikuisen odottamaan lapsen kanssa jos mahdollista.

B) Kyllä. En halua työpaikkaa jossa tuollaista syytä myöhästymiselle ei hyväksyttäisi.

C) Kyllä. Ei minulla ole ikinä niin kiire kauppaan.

D) Kyllä.

E) Kyllä. Työnantaja ymmärtäisi varmasti.

Vierailija
4/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi odottamaan missään tapauksessa. Vaikka minulla ei olisi kiire minnekään, en jäisi siltikään odottamaan. Lapsista huolehtikoot ne jotka ovat lapsia hankkineet. Ei ole minun asiani hyysätä toisten kersoja.

Vierailija
5/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla omat menot siirtyisivär tärkeysjärjestyksessä kakkoseksi. Mutta onhan noissa esimerkeissä aika pahojakin valinnanpaikkoja. En silti jättäisi hätäöntynyttä pientä lasta yksin vaan etsisin toisen aikuisen, jonka haltuun luovuttaisin lapsen.

Vierailija
6/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu tilanteen yksityiskohdista joten kaikenkattavaa vastausta en voi antaa. Yleisvastauksena jäisin aina odottamaan jos olisin huolessani lapsesta, oli kyse vaikka sitten lennosta.

Vierailija
7/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en TOD. jää väijymään minkään vieraan kersan tähden. Mulla on aina sen verran kiire että ei pysty.  Ratkaisu ongelmaan on viikata se kakara lähimpään postilaatikkoon odottelemaan ja jättää heippalappu siihen päälle.

Vierailija
8/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin 112 ja kertoisin, että mulla on kiire paikkaan X ja ottaisin lapsen sit vaikka mukaan ja pyytäisin, että tulevat hakemaan sen sieltä paikasta X. Lentokentällä antaisin sen sit vaikka jonkin työntekijän hoiviin, jos lento olisi just lähdössä.

Vierailija
9/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi odottamaan missään tapauksessa. Vaikka minulla ei olisi kiire minnekään, en jäisi siltikään odottamaan. Lapsista huolehtikoot ne jotka ovat lapsia hankkineet. Ei ole minun asiani hyysätä toisten kersoja.

Entä jos kadulla harhailisi oma dementoitunut vanhempasi, voiko hänet jättää pyörimään hädissään autotielle?

Vierailija
10/10 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) En jäisi odottamaan. Saattaisin lapsen jonkun aikuisen luo odottamaan. Jos en muuta keksisi niin taksikopille, tai ravintolan ovimiehelle.

Kaikki muut tilanteet jäisin odottamaan.