Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhemmat oikeudessa pakottaa antamaan ennakkoperintöä?

Vierailija
13.07.2019 |

Eli eivät ole suostuneet ostamaan minulle tiettyjä perusjuttuja, joita elämässäni tarvitsen. Olen täysi-ikäinen, mutta en pysty itse näitä perusjuttuja ostamaan. Voinko vaatia oikeudessa vanhemmilta ennakkoperintöä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, sori siitä. 

Vierailija
2/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne oo näköjään pystyneet hankkimaan sulle aivojakaan.

Juu ei voi vanhempia pakottaa antamaan ennakkoperintöä. 

Vierailija
4/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjuttujen antamiseen vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta sen jälkeen kun et ole enää ollut heille elatusvelvoillinen. Ennakkoperintöä ei voi kukaan vaatia koskaan. Käytätä nyt vaan ihan omat rahasi niihin perusjuttuihin jotka tarvitset.

Vierailija
5/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Jos sinulla ei ole rahaa saat varmaan toimeentulotukea ja siitä pystyt ostamaan tarvitsemasi asiat.

Vierailija
6/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Jos sinulla ei ole rahaa saat varmaan toimeentulotukea ja siitä pystyt ostamaan tarvitsemasi asiat.

Kyse ei ole mistään saippuasta tms vaan autosta jne. Tarvitsen ennakkoperintöä noiden hankkimiseen. Asun hankalassa paikassa.

AP

Vierailija
7/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeastaan aika pirun hauska, en ole näin onnistunutta lukenut hetkeen. Toivottavasti tulee vielä ainakin 168 vastausta, että ei voi. 

Vierailija
8/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon ei ole varaa, mutta oikeudenkäyntikuluihin olisi siis varaa?

Vierailija
9/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voittajan tarvitse maksaa.

AP

Vierailija
10/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mistään saippuasta tms vaan autosta jne. Tarvitsen ennakkoperintöä noiden hankkimiseen. Asun hankalassa paikassa.

AP

No et silti voi saada oikeuden päätöksellä vanhempiesi omaisuutta ’ennakkoperintönä’.

Aika mielenkiintoinen ajatus kyllä. ”Miksi mun pitäisi elättää itseni, miksi vanhemmat voi muka luopua omastaan ettei mun tarvi kulkea bussilla, on niin noloo olla köyhä ja mä asunkin niin hankalassa paikassa” - HUOH!

Ap, minkä ikäinen sinä oikein olet?

Vierailija
11/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tottakai saat ennakkoperintöä, kun tarvitset auton etkä pääse muuten kulkemaan. Käy heti ostamassa ja laitat laskun vanhemmille

Minkä hintainen auto? Ihan huonoa ei kannata ostaa. Riittäisikö 20 tuhatta?

Vierailija
12/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi, pösilö.

Vierailija
13/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voittajan tarvitse maksaa

AP

Sä saat hopeeta.

Vierailija
14/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista myös sinällään, miksi ikääntyvät hyvin toimeentulevat ihmiset eivät enempää tue lapsiaan?

Meillä lapset 18-25 ja ostamme kyllä ihan kunnon lahjat ja usein annamme vaikka joululahjaksi 500€ tms mutta me koemme, että on erittäin tärkeää, että nuori oppii, että vain itse tienattua rahoja voi käyttää ja elintaso pitää mitoittaa sen mukaan.

Vähän olemme apn kaltaista ajatusmaailmaa joutuneet läpikäymään kun yksi lapsista on kova matkustelemaan ja sitten meille aina ruikuttaa, ettei ole rahaa salikorttiin tai opintotuet on niin pienet, ettei taaskaan voi ostaa uutta talvitakkia...vinks vinks. Mutta siis, oppikoon hänkin laskemaan mihin rahat riittää.

Mitäs te muut vanhemmat asiasta ajattelette?

Vierailija
15/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ei ole perusjuttu, ensinnäkään. Ei ole mitään perintöä tai oikeutta perintöön kun vanhempasi vielä elävät. He voivat kuluttaa eläessään kaiken omaisuutensa viimeistä senttiä ja kahvikuppia myöten.

Tämä aloitus ei voi olla oikea, kukaan ei voi olla noin tietämätön.

Vierailija
16/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ylitä syyteharkintakynnystä, joten ap ei pääse oikeuteen asti. 

Vierailija
17/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista myös sinällään, miksi ikääntyvät hyvin toimeentulevat ihmiset eivät enempää tue lapsiaan?

Meillä lapset 18-25 ja ostamme kyllä ihan kunnon lahjat ja usein annamme vaikka joululahjaksi 500€ tms mutta me koemme, että on erittäin tärkeää, että nuori oppii, että vain itse tienattua rahoja voi käyttää ja elintaso pitää mitoittaa sen mukaan.

Vähän olemme apn kaltaista ajatusmaailmaa joutuneet läpikäymään kun yksi lapsista on kova matkustelemaan ja sitten meille aina ruikuttaa, ettei ole rahaa salikorttiin tai opintotuet on niin pienet, ettei taaskaan voi ostaa uutta talvitakkia...vinks vinks. Mutta siis, oppikoon hänkin laskemaan mihin rahat riittää.

Mitäs te muut vanhemmat asiasta ajattelette?

Emmehän me nyt tässä kohtaa tiedä, paljonko vaikka ap:n syliin on jo lapettu rahaa ja miten häntä on tuettu. 

Minäkin tuen omia lapsiani, mutta kyllä aikamoisen herneen vetäisin nenääni, jos minulle ehdotettaisiin vielä sen päälle, että miten olisi ennakkoperintö.

Vierailija
18/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla siskoni - etkös olekin...?

Vierailija
19/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitä jotain, mistä voit syyttää vanhempiasi ja vaatia korvauksia! Pitää kyllä todistaakin...

Jos "asut hankalassa paikassa" ja tarvit auton, mikset muuta "helpompaan" paikkaan? Vuokra nousisi?

Polkupyörällähän sitä nuori mies polkasee 20km, etenkin kesäisin.

Vierailija
20/27 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitä jotain, mistä voit syyttää vanhempiasi ja vaatia korvauksia! Pitää kyllä todistaakin...

Jos "asut hankalassa paikassa" ja tarvit auton, mikset muuta "helpompaan" paikkaan? Vuokra nousisi?

Polkupyörällähän sitä nuori mies polkasee 20km, etenkin kesäisin.

Mies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän