Ulkomaisissa hotelleissa usein hassua se, miten paranoidisesti kyselevät huoneen numeroa aamiaisella
Eikä aina niin kovin ystävällisesti. Jokainen on salasyöjä, kunnes toisin todistetaan!
Suomessa ikinä kysytty hotellin aamiaisella mitään.
Kommentit (29)
Mä tajusin just, että en oo koskaan ulkomailla asunut muuta kuin yhden tähden hotelleissa. Hotelliaamiaiskokemukset ovat siis pelkästään Suomesta (eikä oo kysytty huoneen numeroa). Oon kyllä pari kertaa ollut ihan hyvällä hostelliaamiaisella, Hollannissa ja Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tajusin just, että en oo koskaan ulkomailla asunut muuta kuin yhden tähden hotelleissa. Hotelliaamiaiskokemukset ovat siis pelkästään Suomesta (eikä oo kysytty huoneen numeroa). Oon kyllä pari kertaa ollut ihan hyvällä hostelliaamiaisella, Hollannissa ja Saksassa.
Ei ku oonhan mä ollut lapsena Kreikassa hotelliaamiaisella, ja joskus 90-luvulla Venäjällä useamman kuin yhden tähden hotellissa, mutta siihen ei ehkä kuulunut aamiaista....
No kyllä kysytään Suomessakin ja vedetään nimi yli listassa.
Tampere, Jyväskylä, Oulu sekä pari pääkaupunkiseudun hotellia, ei ole koskaan aamiaiselle mennessä kysytty huoneen numeroa.
Minusta ruokailijoiden ruokailuoikeuden tarkistus ei ole mitenkään kummallista, varsinkin jos paikka on sellainen, että pummilla syöminen on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelen tosi paljon ulkomailla, eikä minulta ole ikinä kysytty hotellihuoneen numeroa.
Minäkin matkustan erityisesti Keski-Euroopassa, ja kyllä kysytään huonenumero, jos aamiainen ei kuulu automaattisesti huonehintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kysytään ihan esim Sokos Presidentissä Helsingissä.
Sokos Vaakunassa (Helsinki) taas ei kysytty, eikä Sokos Arinassa (Oulu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulta on kysytty huoneen numeroa sumalaisissakin hotelleissa. Aina kun on mahdollista ostaa huone joko aamiaisella tai ilman.
Miten niin aina? Suomessa hyvin harvassa hotellissa voi ostaa huoneen ilman aamiaista. Ketjuista ainoa, minkä itse olen huomannut myyvän huonetta ilman aamaista, on Omenahotellit.
No voi ostaa, esim. Radisson Blue, Holiday Inn ja Hilton tulevat ensimmäiseksi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä salasyöjät eivät ehkä ole niin suuri ongelma kuin jossain turisteja vilisevässä kohteessa. Aina löytyy joku oman elämänsä budjettimatkailija-urpo joka hyödyntää aina tilaisuuden tullen sen ilmaisen aamiaisen. Tästä koituu tietenkin hotellille salasyöjien määrästä riippuen todella suuriakin turhia kuluja.
Sukulaisella oli tapana varata joku halpa budjettihotelli ja sitten vaan pokkana käveli jonku luxushotellin altaalle viettämään päivää. Hän osaa käyttäytyä kuin maailmanomistaja eikä koskaan tultu kyselemään onko itse asiassa hotellin asukas. Hänellä on reissuista kuvia todisteena. Itse en kyllä kehtaisi, mutta hän on vähän erikoinen tapaus.
Varsinkin Venäjällä vahditaan aamiaisella, että siellä käyvät vain ne jotka ovat siitä maksaneet. Joko pitää näyttää huoneen avain tai usein on myös hotelliin tullessa annettu aamupalakuponki, joka pitää antaa aamiaselle mennessä.
Suomessa, Ruotsissa tai Norjassa minulta ei ole koskaan kysytty mitään aamiaiselle mennessä.