Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto ja suojaosuus,auttakaa tyhmää!

Vierailija
13.07.2019 |

Suojaosuus yksinelävälle on siis vajaa 700, tarkoittaako tämä, että palkasta saa käteen vain tuon 700?
Jos näin on, niin eihän mun todellakaan kannata saada töitä, sillä vuokranmaksun jälkeen ei elämiseen jää edes sen vertaa kuin työttömyyspäivärahan ja pienen toimeentulotuen kanssa.
Eihän se oikeasti voi olla näin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Googleta ulosottolaskuri.

Vierailija
2/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulosotto merkite mitää nykyään. Lähes kaikki missit on ulosotossa ja elää silti luxuselämää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ulosotto merkite mitää nykyään. Lähes kaikki missit on ulosotossa ja elää silti luxuselämää

Valitettavasti ap ei ole missi, eikä elä lähellekään mitään luksuselämää. Nyt kun elämä alkaa muuten olemaan kunnossa terveyden osalta, olisi mahtavaa päästä töihin ja maksaa velkoja pois, mutta näyttää siltä, että taloudelliseen suohon siinä joutuu, eli ellei palkka ole todella hyvä, ei kannata töihin mennä. 

Vierailija
4/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kuitenkin menisit töihin ja maksaisit velkasi. Se kai se ulosoton ajatus on.

Vierailija
5/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kuitenkin menisit töihin ja maksaisit velkasi. Se kai se ulosoton ajatus on.

Talouden suunnittelukin kuuluu elämään. Ja koska en ole älyllisesti enää samanlainen kuin ennen sairastumisiani, on tämä haasteellisempaa toteuttaa. Nyt vuokran jälkeen jää lähes se 500, jolla pärjään ns kohtuullisesti, niin en halua tilanteeseen, että vuokran jälkeen jääkin vähemmän.

Vierailija
6/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihinotto on parempi kuin ulosotto.

Vierailija
7/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valitettavasti tarkoittaa ap tuota kuin ylhäällä kirjoitit. Olin itse pienehköpalkkaisessa työssä ja kun palkasta otettiin ulosotto niin minulle jäi n.800e/kk josta piti maksaa vuokra jne. Asumistukea en saanut kun raja meni juuri ja juuri ylitse vaikka palkkani oli pieni. Ainoa että toimeentulotukea olisi voinut saada vähän mutta sitä en hakenut. 

Se ulosottolaskuri näyttää todella paljonko jää käteen.

Vierailija
8/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ulosottolaskin, jolla voi helposti laskea ulosoton osuuden palkasta

https://www.rotvallinreunalla.fi/uo_ja_uljas/laskurit/ulosotto_laskin.h…

Vierailija
9/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se valitettavasti tarkoittaa ap tuota kuin ylhäällä kirjoitit. Olin itse pienehköpalkkaisessa työssä ja kun palkasta otettiin ulosotto niin minulle jäi n.800e/kk josta piti maksaa vuokra jne. Asumistukea en saanut kun raja meni juuri ja juuri ylitse vaikka palkkani oli pieni. Ainoa että toimeentulotukea olisi voinut saada vähän mutta sitä en hakenut. 

Se ulosottolaskuri näyttää todella paljonko jää käteen.

No näinpä, tuloksena pienituloisesta kärsiväksi köyhäksi...

Vierailija
10/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaosuuden jälkeen jäävästä palkasta ulosmitataan kaksi kolmasosaa, jos palkka on korkeintaan kaksi kertaa suojaosuus. Jos se on enemmän kuin kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan 1/3 suojaosuuden jälkeen jäävästä palkasta. Eli jos tienaat vaikka 1400 euroa palkkaa, niin (1400-700) x 0,33+700 = 1169. Jos tienaat 3000 euroa, niin teet samalla laskukaavalla, mutta koska käteesi jää kaksi kolmasosaa eikä yksi kolmasosa, niin muutat tietenkin kertojan kahdeksi kolmasosaksi (3000-700) x0,67+700= 2241 euroa.  Jos sinulla on lapsia, saat lisäksi huoltajakorotuksia. Nämä kaikki tiedot on löydettävissä paljon nopeammin ja vaivattomammin, kuin kyselemällä Vauva-palstalta. Menet vain ulosoton sivuille. 

Vierailija
11/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ite sössinyt niin saa myös itse kärsiä

Vierailija
12/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sairastuneet harvoin ovat sairastuneet sössimisen vuoksi. Puskurirahojen jälkeen tyhjästä on paha nyhjäistä. Ja kuten kirjoitin, onnekseni sairauteni ovat tällä hetkellä jo melko hyvällä tolalla, eli terveyden puolesta voisin palata työelämään.

Vierailija
13/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oe pakko, voihan sitä jatkaa työttömänä, ja toimeentulo on sentään tietyllä tasolla.

Vierailija
14/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että kannattaa antaa ottaa palkasta suoraan ulosoton, niin on oikeutettu toimeentulotukeen. Jos tekee sopimuksen ulosoton kanssa, että maksaa tietyn sovitun summan suorana, eikä palkasta niin silloin ei saa toimeentulotukea vaikka olisi siihen oikeutettu.

Vierailija
15/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että kannattaa antaa ottaa palkasta suoraan ulosoton, niin on oikeutettu toimeentulotukeen. Jos tekee sopimuksen ulosoton kanssa, että maksaa tietyn sovitun summan suorana, eikä palkasta niin silloin ei saa toimeentulotukea vaikka olisi siihen oikeutettu.

Huomioidaanko ulosotto asumistuessa jossa bruttotulot ratkaisee?

Vierailija
16/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli silloin eläisin kuten tälläkin hetkellä, siis ns samoilla tulolla, tämä kävisi mulle ok. En tarvitse luksusta. Tämän hetkinen terveyteni on mulle riittävää luksusta :)

Vierailija
17/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioidaanko ulosotto asumistuessa jossa bruttotulot ratkaisee?

Ei

Vierailija
18/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaosuuden jälkeen jäävästä palkasta ulosmitataan kaksi kolmasosaa, jos palkka on korkeintaan kaksi kertaa suojaosuus. Jos se on enemmän kuin kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan 1/3 suojaosuuden jälkeen jäävästä palkasta. Eli jos tienaat vaikka 1400 euroa palkkaa, niin (1400-700) x 0,33+700 = 1169. Jos tienaat 3000 euroa, niin teet samalla laskukaavalla, mutta koska käteesi jää kaksi kolmasosaa eikä yksi kolmasosa, niin muutat tietenkin kertojan kahdeksi kolmasosaksi (3000-700) x0,67+700= 2241 euroa.  Jos sinulla on lapsia, saat lisäksi huoltajakorotuksia. Nämä kaikki tiedot on löydettävissä paljon nopeammin ja vaivattomammin, kuin kyselemällä Vauva-palstalta. Menet vain ulosoton sivuille. 

Vauvapalstaliset ainakin osaa laskea, toisin kui  sinä. Eli

- Jos tienaa nettona palkkaa 1400 euroa, niin ulosoton määrä palkasta on 466,67 (ilman huollettavia).

- Jos tienaat nettona 3000euroa, ulosoton määrä palkasta on 1145,04 kk.

Vierailija
19/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oe pakko, voihan sitä jatkaa työttömänä, ja toimeentulo on sentään tietyllä tasolla.

Normaalit ihmiset kantavat vastuun veloistaan ym eivätkä maksata nii muilla. Mutta täällä AVlla on ilmeisesti ainoastaa WT velkaisia paskoja jotka loisivat veronmaksajien kukkarolla koko elämänsä.

Tiedoksi: tästä tehtiin ilmoitus ylläpidolle herjaavan kommentin vuoksi.

Vierailija
20/21 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset kantavat vastuun veloistaan ym eivätkä maksata nii muilla. Mutta täällä AVlla on ilmeisesti ainoastaa WT velkaisia paskoja jotka loisivat veronmaksajien kukkarolla koko elämänsä.

Kuka niitä ulosotossa olevia velkoja maksaa, ketkä muut siis? Jos minä en niitä pääse maksamaan, ei kukaan tee sitä puolestani. Enkä tosiaan ole loisinut veronmaksajien kukkarolla koko ikääni, vasta muutaman vuoden, eli sairastumisteni jälkeen. Sitä ennen olen tehnyt töitä yli 20v. Puskurivarat on käytetty, pienempään ja halvempaan on muutettu. Nyt olen terveyden puolesta ns normaali ihminen jälleen, ja koetan etsiä töitä, ja yritän myös löytää uuden alan, jolle voisin kouluttautua. Ei nämä muutokset parempaan elämään tapahdu parissa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi