Onko 11-v. teini?
Kommentit (9)
Joo 13 vuodesta lähtien on teini. Ihan iän nimityksen perusteella . 13- 19 v on teini-ikä.
Ihmettelen aina, kun yksi työkaveri puhuu 11-vuotiaastaan teininä. Itsellä on 10-v eikä kyllä todellakaan voi vielä puhua teinistä.
13-19 menee sen mukaan jos on teen numeron perässä. Tosin henkilökohtainen kypsyys ei aina mene rajojen sisällä.
Teini-ikä alkaa 13-vuotiaasta. Englannin kielen sana teen viittaa ikävuosiin 13-19, jotka kaikki päättyvät englanniksi -teen.
Minun mielestä yläasteella olevaa voi vasta kutsua teiniksi..outoa tuo, että 11-vuotiasta kutsutaan teiniksi tai edes esiteiniksi. Ainakin Kouvolassa olen tuohon ilmaisuun törmännyt. Kyseessä "vähän" wt-uusioperheen lapsi😂
Olen opettanut viidesluokkalaisia ja se on ikä, missä on valtavasti hajontaa kehityksessä. Osa on aivan lapsia henkisesti ja fyysisesti, osa taas jo opea päätä pidempiä finninaamoja( olen 170cm) ja heitä kiinnostavat seurusteluasiat ja Twilight kirjat. Osalla tytöistä on jo menkatkin alkanut, itselläkin oli vitosella. Ymmärrän hyvin, että osan vanhemmat mieltävät lapsensa jo teineiksi. Toki he eivät vielä saa teinin vapauksia.
Ei ole. Sana teini järjestysluvuista englanninkielessä (thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen).
11-vuotias on lapsi, ei teini.