Lapselle nimeksi Kastehelmi?
Mielipiteitä nimestä Kastehelmi, jota olemme miettineet tytöllemme. Ja mitkä sopisivat toisiksi nimiksi?
Kommentit (32)
Kastehelmi Kukka-Maaria
Kastehelmi Suvi Elina
Kastehelmi Louna Tuulia
Kastehelmi Tuuli Sofia
Kastehelmi Aamu Aurelia
Kastehelmi Josefin
Kastehelmi Eleonora
Kastehelmi Sade Anelma
Kastehelmi Alma Ellen
Kastehelmi Verna Linnea
Kaunis nimi, toki melko erikoinen. Itsekin olen miettinyt kyseistä nimeä mahdolliselle tulevalle lapselle, mutta mies ei lämmennyt nimelle sitten ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko nimi myös aikuiselle?
Tunnen yhden aikuisen Kastehelmen, ja hänelle nimi sopii täydellisesti.
En kyllä kutsumanimeksi laittaisi.
Laittaisin toiseksi nimeksi, noista pitkistä etunimistä kun muodostuu yleensä lempinimi käytössä ja kohta teillä on "helmi"...
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin toiseksi nimeksi, noista pitkistä etunimistä kun muodostuu yleensä lempinimi käytössä ja kohta teillä on "helmi"...
Itse veikkaan, että lempinimeksi vakiutuu ”Kassu”.
Tunnen aikuisen Kastehelmen (ennen kuin tapasimme kuvittelin hänen olevan thai-vaimo) - hänen lapsensa ovat tyyliin Matti ja Minna. Mitä siitä sitten voi päätellä...?
Sinällään kaunis nimi, mutta niinkuin melkein mikä nimi tahansa, lapsi / teini / aikuinen voi vihata sitä omana nimenään kuin ruttoa. Ehkäpä antaisin toiseksi nimeksi ainakin jonkun vähän ’tylsemmän’ Minkä hän voi sitten halutessaan ottaa käyttöön jos hänen persoonaansa ei tuo Kastehelmi istukaan?
Kastehelmi Sade-Unelma Kesäusva Hattara-Pilvi
Vaikea ja liian omintakeinen. Hyvä toiseksi nimeksi
Laittaisin myös mieluummin toiseksi nimeksi.
Heini Kastehelmi
Henna Kastehelmi
Ellen Kastehelmi
Ada Kastehelmi
Amelia Kastehelmi
Selma Kastehelmi
Viola Kastehelmi
Linnea Kastehelmi
Isla Kastehelmi
Ella Kastehelmi
Maria Kastehelmi
Saga Kastehelmi
Verna Kastehelmi (Verna merkitsee keväistä)
Vuokko Kastehelmi
Kielo Kastehelmi
Kaisla Kastehelmi
En antaisi nimeksi. Liian omituinen, eikä välttämättä sovi kantajalleen ollenkaan. Tulee siis mieleen sellainen utuinen, omissa maailmoissaan leijuva runotyttö, ja jos lapsi ei ole sellainen niin nimi on lähinnä hassu.
Pelkkä Helmi olisi kauniimpi nimi.
Minusta Kastehelmi on aivan ihana nimi!
Vierailija kirjoitti:
Kastehelmi Sade-Unelma Kesäusva Hattara-Pilvi
Kyllä taas huuli lentää. Luuletko olevasi kovinkin vitsikäs?
Kastehelmi Karjalainen, oliko kanteleensoittaja vai runonlausuja, sitä en muista.
Itse olen Kastehelmi ja rakastan nimeäni. Onko teillä suvussa mitään sopivia toisia nimiä?