Ärsyttää kun mies ei pysty edes puolen tunnin tv-ohjelmaa tai automatkaa olemaan ilman että räplää älypuhelintaan
Muutenkin joka tilanteessa puhelimessaan kiinni. Hymyilee ja nauraa puhelimelle. Ei kuule eikä näe mitään silloin.
Minä haluaisin viettää kahdenkeskeistä aikaa ja keskittyä parisuhteeseemme. Itse käytän nettiä ainoastaan kotikoneellani silloin kun mies ei ole paikalla.
Miehen älypuhelin pilaa suunnilleen suhteemme. Kaikkialla sen on oltava mukana. Syömässä, elokuvaa katsoessa, ulkona, lenkillä, autossa... Kun olen maininnut asiasta niin valittaa että niuhotan. Millä tuon saisi irti luuristaan?
Kommentit (14)
Seuraavan kerran kun ottaa luurin esiin niin lähde paikalta esim. toiseen huoneeseen. Aivan sama missä olette, lähde kävelemään jopa ravintolasta yms. "Nähdään sitten kun sulla on aikaa mulle"
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies on sanonut kun olette tästä keskustelleet?
Aloituksessa lukee että mies on sanonut että ap niuhottaa kun mainitsee puhelimesta.
Sama ongelma. Sit kun yrität keskustella ni vastaus on että ai mitä. Ja valittaa jatkuvasti kipeitä hartioita, no kai nyt on kun pää on koko ajan huonossa asennossa puhelimen takia. Minua ei kosketa kuin silloin kun haluaa seksiä, puhelinta räplää kyllä mielellään vaikka kuinka paljon. Mua on alkanu vituttaa se että koskee mua vain SE mielessään, mun halut katoaa tämä takia täysin.
Siis ihan aikuinen mies? Meidän 9v tyttö toimii noin, ettei kuule ja näe mitään kun on puhelimellaan. Ruokapöydässäkin saattaa ruoka roiskua ympäri pöytää kun keskittyy puhelimeensa.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan aikuinen mies? Meidän 9v tyttö toimii noin, ettei kuule ja näe mitään kun on puhelimellaan. Ruokapöydässäkin saattaa ruoka roiskua ympäri pöytää kun keskittyy puhelimeensa.
Ja tässä tapauksessa vanhemmissa ei ole mitään vikaa?
No miehellä on todennäköisesti salarakas kenen kanssa pitää viestitellä kokoajan. Nimim. kokemusta on.
Mieti aikaa 6kk taaksepäin, mieti valittiko mies siitä että torjut seksuaalisesti? Jos kyllä niin siinä syy!
Asperger. Ei ole kiinnostunut ihmisistä, ainoastaan omat, kapea-alaiset kiinnostuksen kohteet ovat tärkeitä. Voi vaikuttaa kivalta tyypiltä, koskaa osaa hymyillä, mutta paremmin tutustuessa huomaat, että se hymy ei tarkoita mitään.
Jos muutat pois, miehellä menee useampi viikko että huomaa mitään eroa, koska hänelle riittää puhelin elämäkumppaniksi. Mietipä nyt tarkkaan, kuka teille järkkää kaikki kivat jutut. Sinä, eikö totta. Jos miehestä olisi kiinni, ette koskaan kävisi missään, ettekä tekisi mitään. Miehelle sopisi se, että katoaisit kokonaan muuten kuin seksinharrastamishetkiksi. Se sitä miestä ainoastaan itkettää sitten jälkikäteen.
Nimim. diagnosoimattomasta aspergerista eronnut (ne ei ole kaikki mitään neroja)
Meillä on sama ongelma. Puolisen vuotta keskustelin asiasta ja sanoin, että meidän parisuhde kärsii ihan hirveästi siitä, ettei mies ole "läsnä" käytännössä ollenkaan, koskaan. Nyt on alkanut taas lipsua siihen, että puhelin on koko ajan kädessä. Joka hetki, kun ei ole jotain tosi olennaista actionia, niin se puhelin ilmestyy taskusta käteen. Eikä muuten jaksa keskittyä mihinkään yhtään hidastempoisempaan enää. Ei lue (ennen luki paljon), ei jaksa katsoa yhtään "hitaampia" elokuvia, ei jaksa käydä kävelyllä ihan vaan juttelemassa ja ihailemassa maisemia. Tylsistyy välittömästi, ja sitten on taas puhelin kädessä. En voi kilpailla internetin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No miehellä on todennäköisesti salarakas kenen kanssa pitää viestitellä kokoajan. Nimim. kokemusta on.
Itsekin elän puhelin kädessä ja ketään salarakasta ei kyllä ole. Ajan saa kyllä kulumaan muutenkin kiitos iltapäivälehtien, Instan, Facebookin, snapin, sähköpostin, vauvapalstan...
Niin ja siis on varmaan jonkin asteinen keskittymisongelma itselläni. Pakko selata puhelinta tai heiluttaa jalkaa tai pyöritellä sormissa jotain jne.
Vierailija kirjoitti:
Siis 9-vuotias ruokapöydässä puhelimen kanssa? Miksi?
Huhuu . Oikeasti se ongelma voi olla parisuhteessa pettymys vaikka siihen että on tullut jatkuvasti torjutuksi!
Ei tuossa auta muu kuin asettaa selvät yhteiset säännöt, esim. että kun syödään, niin puhelin on laukussa/taskussa (jos syödään ravintolassa yms.) tai eri huoneessa (jos syödään kotona). Ja "Älä häiritse" tilassa. Samoin silloin kun katsotaan yhdessä jotain tv-ohjelmaa.
Meillä ei kummallekaan tulisi mieleenkään pitää puhelinta esillä noissa tilanteissa joten mitään sääntöjä ei ole edes tarvittu, mutta miehesi kohdalla hänen oma harkintansa ei selvästikään toimi.