Meen ihan lukkoon aina kun mun mies suuttuu mulle
Riiteleminen on jo valmiiks ikävää, mutta sillon kun mulla tulee erimielisyyksiä mun avomiehen kanssa keskusteleminen tuntuu jopa mahdottomalta.
Meen niin paniikkiin, suorastaan sokaistun pelosta enkä saa ajatuksista otetta. Kumpikin osapuoli kärsii kun ei saada aikaan järkevää keskustelua ja loukkaan miestäni vain enemmän. Mikä avuksi?
Huom. muiden kanssa en koe vastaavanlaista pelkoa. En myöskään osaa sanoa, että pelkäänkö menettäväni mieheni vai mikä se pelon lähde oikein on.
Kommentit (5)
Riidat on 99% miehen aloittamia. Yleensä huomaamattani teen jotain mikä loukkaa häntä.
Mies pitää mykkäkouluu ja kohtelee kylmästi. Oon koittanut selvittää asiat heti, antaa tilaa, antaa aikaa, mut kaikki mitä teen vaan suututtaa miestä lisää. Kun mies viimein päättää, että on tullut aika puhua nii hän voi kuluttaa useita kymmeniä minuutteja vaan mun mollaamiseen :/ Itsetunto aika huono tämän jälkeen... Eikä oo mitään väliä, että oliko se mun teko tahallinen vai ei. Tietysti oon aina pahoillani yms. mutten oikeen tiedä, että mitä mies musta haluaa kun mikään mitä sanon ei riitä.
Mulla ei itseasiassa lapsuudesta oo paljoakaan kokemusta riitatilanteisiin liittyen. Vanhemmat ja muut riiteli vain kun en nähnyt, eikä mulla ollut tapana riidellä ikätovereiden kanssa. Ehkä en vain oikeen osaa riidellä?
Eroa. Mieshän on luonnehäiriöinen. Nuo ei parane, vaan pahenee ajan kanssa.
Tyhmäkö olet? Eikö olisi mukavaa hakata myös päätään seinään? Tai juosta täysillä jyrkänteeltä monta kertaa alas?
Jos tykkäät satuttaa itseäsi, niin kokeile jotain tuollaista mukavaa vaihteen vuoksi mielummin. Jos taas mielestäsi itsensä satuttaminen tahallaan ei ole kovin kivaa ja järkevää, niin lopetat sen.
Ihan samalla tavalla kuin voit lopettaa myös suhteesi. Turha huonosta suhteesta ja miehen riidoista on valittaa kenellekään, jos ei meinaa asialle mitään tehdä. Tyhmyydestä sakotetaan. Niin makaa kuin petaa.
Mies kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä. Ja se lukkoonmeneminen on tietysti alitajuinen tapa supjautua. Varmasti ymmärrät tiedostamattasi, että tuo mies on väkivaltainen. Henkistä väkivaltaa on jo ja se voi muuttua milloin tahansa myös fyysiseksi väkivallaksi. Aika hienoa, että alitajuntasi tietää sen jo, vsikka olet ehkä toistaiseksi torjunut tuon faktan tietoisesta mielestäsi.
Eroa heti.
Millaisia teidän riidat on? Onko ne selvitetty vai onko asiat vain lakaistu maton alle?
Onko sulla lapsuuden kokemuksia riitelystä, joka on jättänyt suhun arvet?
Ei ole normaalia pelätä omaa kumppaniaan. Jos koet, ettet voi hengittää etkä saa olla suhteessa oma itsesi, jokin on pahasti pielessä.