Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöttekö mielellänne laatikkoruokien päällistä?

Vierailija
12.07.2019 |

Tuli mieleen kun tein eilen lasagnea, joka ei sukulaislasten mielestä ollut hyvää, koska "siinä oli kovaa päällä". Olisi varmaan pitänyt ottaa se juustonuori pois. Nämä kuitenkin olivat lapsia, mutta miten on aikuisten laita? Pidättekö esim. makaronilaatikon korppujauhotestusta kuoresta, ja laatikkoruokien päällisistä ylipäätään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. 

Vierailija
2/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsakka juustokuori on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä laatikkoruokia, joten en pidä.

Vierailija
4/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona meillä ei noita ruokia syödä, mutta pidän äitini makaronilaatikosta. Hän sekoittaa sitä aina niin, että kuorta ei tule. Lasagea en ole syönyt sitten peruskoulun, joten en muista pidinkö juustokuoresta.

Vierailija
5/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokuori on paras osa lasagnea. Korppujauhokuoresta en tiedä, koska en ole ikinä syönyt makaronilaatikkoa, jossa olisi korppujauhoja. Joululaatikoista syön vain perunalaatikkoa ja siinäkin kyllä rapsakka kuori on parasta. 

Vierailija
6/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä itse, jos pinta on rapsakkaa. Lapset ei pidä, jos on vähänkin tummempaa pinnassa, sitä eivät syö.

Vierailija
7/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä.

Vierailija
8/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa laatikkoruuissa kuori on ihan parasta, njam. Juusto- ja korppujauhokuoret erityisesti, mutta esim. kaali-, kala- ym. laatikoiden kuori (siis kaalilaatikossa tietty kaalia, muissa perunaa) tummaksi paistettuna ja rouskuvana on himottavan hyvää! :)

Vierailija
9/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös pidän laatikkoruokien kuoresta. On ihan paras osa koko laatikosta.

Moni muukin näyttää pitävän kun työpaikan ruokalassa useimmiten laatikkoruoista on ensimmäisenä napattu päällimmäiset osat lautaselle ja alla olevaa mössöä on jäänyt paljon enemmän tarjolle. Usein tekisi mieli kiljua jonossa kun odotan vuoroani että hei ei sitä lähestulkoon koko kuorta tarvitse rohmuta omalle lautaselle, voi jättää muillekin...

Vierailija
10/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Syön kyllä tietenkin urhoollisesti senkin.

Vierailija
11/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrasta juustokuoria, enkä korppujauhokuoria ruuanlaitossa.

Esim lasagneen laitan päällimmäiseksi bechamelkastikkeen, kosteuttaa, eikä jää palanutta juustoa.

Makaronilaatikkoon tarpeeksi nestettä, että kaikki peittyy, tulee kuorta vähän. En syö - muu perhe kyllä.

Perunaisissa laatikko ruuissa rakastan niitä pikkasen ruskettuneita pottuja.

Vierailija
12/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös pidän laatikkoruokien kuoresta. On ihan paras osa koko laatikosta.

Moni muukin näyttää pitävän kun työpaikan ruokalassa useimmiten laatikkoruoista on ensimmäisenä napattu päällimmäiset osat lautaselle ja alla olevaa mössöä on jäänyt paljon enemmän tarjolle. Usein tekisi mieli kiljua jonossa kun odotan vuoroani että hei ei sitä lähestulkoon koko kuorta tarvitse rohmuta omalle lautaselle, voi jättää muillekin...

Olen lounaskokki ja meiltä välillä kysellään, että olisko kuorta lisää, kun ruuassa ei ole. Öö, me ei tehdä kuorta erikseen ja pihdata sitä tiskin takana. ;D

Muistan ekoja kertoja, kun olin töissä, niin mä aloin rapsuttelemaan sitä palanutta ja kuivunutta kuorta roskikseen. Sain leikkimieliset huudot siitä asiasta. Ei tullut mieleenkään, että siitä "tappelee" ruokajonossa.