Minkä takia toisten ihmisten on niin vaikea tajuta, ettei toisia voi pakottaa ystävyyteen, sukulaisuuteen yms?
Minulla on muodostunut hieman kiusallinen tilanne erään ihmisen kanssa. Hän vuoroin on minua kohtaan mukava ja vuoroin - jos asiat eivät mene hänen toivomalla tavalla - todella hankala. Olenkin päättänyt ottaa nyt etäisyyttä.
Minulle on ollut kuitenkin yllätys, miten tämä ihminen ei hyväksy tätä. Hän ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten joku ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Hän on alkanut vaatia ja uhkailla. Ihan kuin minulla olisi joku velvollisuus viettää aikaa hänen kanssa.
Miksi joku ihminen käyttäytyy tällä tavalla?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan mene kaikille perille. Sitten jos sanot todella suoraan, alkaa uhriutuminen. Parempi vaan vältellä, keksiä tekosyitä maailman loppuun saakka. Minulla on yksi tuttu, jolla kesti 5 vuotta hoksata että ihan oikeasti en aio nähdä häntä. Olin asian suoraankin sanonut, mutta ei mennyt perille, ei. Koska nähdään? -Ei koskaan. -Aha. No mä soitan sulle viikon päästä. -Ei tarvitse soittaa. -Mä soitan! Moikka!
Nämä tyypit luulevat että kun tarpeeksi sinnikkäästi painostan, kyllä se toinen väkisin sitten luovuttaa ja viettää aikaa minun kanssani. Niillä ei ole mitään häpeää itseään nöyryyttämisestä.
Mutta en ymmärrä miksi joku tekee näin!?
Jos joku sanoisi minulle suoraan että ei kiinnosta, niin en tosiaankaan alkaisi tyrkyttää.
en oikein usko, että pakottaminen on hyvä lähtökohta mihinkään ihmissuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan mene kaikille perille. Sitten jos sanot todella suoraan, alkaa uhriutuminen. Parempi vaan vältellä, keksiä tekosyitä maailman loppuun saakka. Minulla on yksi tuttu, jolla kesti 5 vuotta hoksata että ihan oikeasti en aio nähdä häntä. Olin asian suoraankin sanonut, mutta ei mennyt perille, ei. Koska nähdään? -Ei koskaan. -Aha. No mä soitan sulle viikon päästä. -Ei tarvitse soittaa. -Mä soitan! Moikka!
Nämä tyypit luulevat että kun tarpeeksi sinnikkäästi painostan, kyllä se toinen väkisin sitten luovuttaa ja viettää aikaa minun kanssani. Niillä ei ole mitään häpeää itseään nöyryyttämisestä.
Mutta en ymmärrä miksi joku tekee näin!?
Jos joku sanoisi minulle suoraan että ei kiinnosta, niin en tosiaankaan alkaisi tyrkyttää.
en oikein usko, että pakottaminen on hyvä lähtökohta mihinkään ihmissuhteeseen.
Koska heillä on oikeus! Ei tietenkään mitään velvollisuuksia.
Mutta suosituilla ihmisillä on näiden logiikan mukaan jokin velvollisuus raahata mukana ihmisiä, joiden kanssa ei ole mukava olla ja joiden kanssa siksi ei kukaan halua olla. Koska yhyy.
sama kun joku "sellainen" pakkomielessään jankuttaa ongelmiaan jonkun miehen perässä, on sitten Kampissa sekoileva väkisin panoseuraa yms. tyrkyttävä häirikkö, kakara joka jankuttaa pihalla ongelmiaan jostakin naapuristaa pakkomielteisesti ihan oikeusasteeseen vastaajaksi asti.
kuule, ihmisillä on oikeus valita (nais)seuransa, mikäli alat siitä vääntämään kasvojen häpeän peittmisesksi juorua ja ties mitä, hankkiudu johonkin hoitoon.
aloittajan asiasta ei selviä millianen suhde tällä on "erääseen mieheen".