Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina työpaikoilla puhutaan, että on huono johto. Mitä se käytännössä tarkoittaa?

Vierailija
11.07.2019 |

Itse näkisin huonon johdon olevan autoritääristä, puolueellista, välinpitämätöntä ja työnkuvasta mitään ymmärtämätöntä. Muuta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäpiirin supinoita, kuppikuntia, eristämistä, suosimista, palkan polkemista vaikka tuotteliain työtekijä jne.

Vierailija
2/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka kuumenee, jos on monta laitetta päällä samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativiin ja vastuullisiin tehtäviin valittu kaveri/toveri/mies/nainen joka edustaa samaa aatemaailmaa, mutta ei tehtävän vaatimaa osaamista.

Vierailija
4/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikää lähestyvä henkilö, jolla ei ole muuta virkaa enää kuin puuttua epäoleellisuuksiin vaikeuttaen ja hidastaen työtä. Esimiehet joilla ei ole selkärankaa seistä työntekijöidensä puolella. 

Vierailija
5/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka kuumenee, jos on monta laitetta päällä samaan aikaan.

No sinne päin juu.

Vierailija
6/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvät johtajat ovat samankaltaisia, jokainen huono johtaja on erilainen, Tolstoita mukaillen.

Itselleni tulee eniten mieleen itsetehostava mutta epävarma, työntekijöitään laiskureina pitävä, vainoharhainen siitä että työntekijät yrittävät huijata häntä joka välissä, alaistensa ideat lyttäävä jne...

Vierailija
7/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta ominaisuutta on jo mainittu. Autoritarisuus ei ole huono ominaisuus, jos on sekä taitoa että halua niin asioiden kuin ihmisten johtamiseen. Silloin pitää olla hanskassa asiaosaaminen ja työntekijöiden tasapuolinen kohtelu ja arvostus. Hyvällä johtajalla on hyvät työntekijät.

Vierailija
8/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit joita kiinnostaa lähinnä se johtajan status ja palkka. Varsinainen johtaminen ja oman johtajuuden kehittäminen puolestaan ei kiinnosta. Kunhan onnistuu pitämään ne yläpuolen henkilöt tyytyväisinä.

Vierailija
9/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono johto pitää vaihtaa heti. Sähkömies nopeasti paikalle huomenna.

Vierailija
10/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköt poikki heti pääkeskukselta, huono johto on vaarallinen.

Vierailija
11/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein johtajaksi valitaan jollakin tavoin ko. alaa osaava pitkän linjan henkilö, jolla ei kuitenkaan ole johtajakoulutusta. Johtajuus on oma osaamisalueensa, sama kuin lääkäriksi laitettaisiin varastomies, joka vain on hyvä tyyppi. Harvassa yrityksessä on ammattijohtajia, ja sen kyllä huomaa. 

Nimim. Ammattijohtaja

Vierailija
12/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono johto voi aiheuttaa tulipalon.

Vierailija
13/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä johto on työntekijöiden mielestä huono, jos joku johto on. Varsinkin silloin kun itse ei ole sen johdon suosikki tai jos sinne on nostettu joku oma kilpailija. Etenkin silloin kun johto olettaa, että työntekijät yrittävät tehdä tulosta.

Vierailija
14/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin käytännössä sitä ettei pomoa koske samat säännöt. Sellaisista rikkeistä, joita hän itse jatkuvasti tekee, saa muut huomautuksia ja jopa varoituksia. Odottaa muilta siis täydellisyyttä, mutta itse saa tehdä miten vain haluaa.

Vierailija
15/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua AINA ottaa kupoliin, kun näiden vatipäiden aloitukset alkavat yhteenniputuksella AINA. Meillä on loistava johto. Ja juu, en ole johtoportaassa saati omistaja firmassamme.

Vierailija
16/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran huono johto töissä. Paloi iloisesti poikki kun kuormitettiin sitä urakalla.

Vierailija
17/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon johtajan tunnistaa siitä että se alkaa heti kerätä "hovia", eli nuoleskelijoita ympärilleen.

Vierailija
18/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostunut työntekijöistä ja heidän hyvinvoinnistaan. On tyly ja aika kylmä ja etäinen. Huono johto on vaikeasti lähestyttävää ja heille on vaikea puhua mistään työasiastakaan.

Vierailija
19/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua AINA ottaa kupoliin, kun näiden vatipäiden aloitukset alkavat yhteenniputuksella AINA. Meillä on loistava johto. Ja juu, en ole johtoportaassa saati omistaja firmassamme.

Vatipää olet kyllä ihan vain sinä.

Vierailija
20/29 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatipää olet kyllä ihan vain sinä.

Tulihan se sieltä. En kyllä mitään älykästä sinulta odottanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän