Tunnetko ketään, joka syö mielestäsi todella kalliisti?
Miten hän syö?
Kommentit (30)
Mieheni, koska maksan ruokalaskun. Loimulohta, kuhaa, siikaa, naudan sisäfilettä, broilerin sisäfilettä, raakamakkaroita, artesaanioluita, kalliita viinejä ja erikoiskahveja, paljon kasviksia sekä vihanneksia. Noin mäkin söisin, jos joku muu sen maksaisi. Kun olen yksin kotona lasten kanssa, syömme makaronilaatikkoa tarjousjauhelihasta tai hernekeittoa.
Minä ja lapseni kai nykystandardien mukaan. Ennen suurin osa rahoista meni ravintoon.
Me syödään joka pv tuoreita marjoja, kirsikkatomaatteja, salaatteja, avokadoa, jne. Vesimelonia netiksi lähes joka pv.
.. Ja valitsen aina ne tuotteet, jotka näyttävät parhaimmilta, en katso hintoja ruoissa.
Syödään myös tietty juureksia yms kasviksia. Käytetään nykyään aika usein nyhtistä ja härkistä..
Tilailen myös ruokarenkaasta lähiviljelijöiltä hyviä tuotteita, jauhoista marjoihin, sesonkituotteisiin yms.
Tykätään myös kaikenlaisista hyvistä raakaherkuista, raakasuklaata yms kakuista.
Mä oon kai joku poikkeus, mutta tykkään satsata ruokaan, maksan mielelläni. Koskaan ei kirpaise kun on vaan niin kiva syödä hyvin.
Itseni vaikka olenkin pienituloinen opiskelija ja yhden lapsen totaali yh.
Esim. Ystäväni syö joka päivää samaa ruokaa (sisältää enimmäkseen linssejä + näkkäriä) jolloin ruokaan menee hänellä oikeasti varmaan alle 20e kuussa.
Me taas syödään kaikkea mahdollista ja kallistakin raaka-aineista (kaikki perusjutut
ostetaan kuitenkin halvimpana mahdollisena).
Kauheasti muita menoja ei ruoan lisäksi ole.
Mutta esim. Saan toisinaan menemään yhden päivän ruokiin lähes satakin euroa, erityisesti jos pitää ostaa perusasiatkin. Toisaalta olen myös hyvä soveltamaan ja syömään samoja ruokia viikonkin putkeen.
Mutta joo, usein ihmiset kauhistuu ruokaostoksiani, mutta en oo vielä keksinyt, että mihin muilla se raha sitten menee.
Puolustukseksi on kuitenkin sanottava, että esim. Pakastinta ei ole aina ollut ja yhdelle/kahdelle on aika sama, että ostaako kilon halpajuuston vai kalliin pienen palan koska kilo menee samassa ajassa pilalle kuin pienemmän määrän ehtii syömään.
Sama pätee usein myös lihoihin jne.
Ja vielä Ohis. Mutta pakko mainita, koska aiemmassa 30e ruokaviikko-ketjussa monien mielestä ruoat maksoivat vähemmän kuin mitä täällä omasta mielestäni. Tosin tuntuu olevan kalliimmat kaupat ainakin verrattuna esim. Eteläisempään suomeen.
Myöskään lähimmissä isoissa marketeissa tai lidlissä ei ole niin merkittävästi (osassa tuotteissa ei lainkaan) hintaeroa verrattuna keskisuureen lähikauppaan, että kannattaisi useinkaan maksaa bussimaksua siitä ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, koska maksan ruokalaskun. Loimulohta, kuhaa, siikaa, naudan sisäfilettä, broilerin sisäfilettä, raakamakkaroita, artesaanioluita, kalliita viinejä ja erikoiskahveja, paljon kasviksia sekä vihanneksia. Noin mäkin söisin, jos joku muu sen maksaisi. Kun olen yksin kotona lasten kanssa, syömme makaronilaatikkoa tarjousjauhelihasta tai hernekeittoa.
Mitä alapeukuttamista? Maksan ruuat ja mies lainan sekä laskut ja katsoo että sen varjolla voi ostattaa minulla kaikkea mitä haluaa. Itse syön ostoksiani niin vähän kuin mahdollista ettei rahaa kuluisi, mutta mies muistaa mässyttää koko rahan edestä. Lasten kanssa keskenämme syömme edullisia ruokia, jotta jotain rahaa jäisi itsellekin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja lapseni kai nykystandardien mukaan. Ennen suurin osa rahoista meni ravintoon.
Me syödään joka pv tuoreita marjoja, kirsikkatomaatteja, salaatteja, avokadoa, jne. Vesimelonia netiksi lähes joka pv.
.. Ja valitsen aina ne tuotteet, jotka näyttävät parhaimmilta, en katso hintoja ruoissa.Syödään myös tietty juureksia yms kasviksia. Käytetään nykyään aika usein nyhtistä ja härkistä..
Tilailen myös ruokarenkaasta lähiviljelijöiltä hyviä tuotteita, jauhoista marjoihin, sesonkituotteisiin yms.Tykätään myös kaikenlaisista hyvistä raakaherkuista, raakasuklaata yms kakuista.
Mä oon kai joku poikkeus, mutta tykkään satsata ruokaan, maksan mielelläni. Koskaan ei kirpaise kun on vaan niin kiva syödä hyvin.
Ruokaan menee meillä noin 800e/kk. Yhtään liioittelematta.
Brunssittelijat, fine dining -tyypit. Monia kiinnostaa jopa tuloihin nähden murkina aika kohtuuttomasti.
Me. Haen ulkokanan munat ja luomulihat tuottajalta. Syödään kotimaisia marjoja, kotimaista villiä kalaa. Aina on tuoretta ja pähkinöitä/siemeniä tarjolla, toki myös juureksia.
Maitotuotteet ostan missä lyhin ainesosaluettelo, eli mitään ikuisuuksia säilyviä vedellä lantrattuja kermakkeita ei käytetä. Eikä mehukattimehuja tms.
Jäätelöt ja suklaat pieniltä tuottajilta. Karkit laatua, ei mättöä.
Lapselle ostan 0,33l limupullon saunajuomsksi vaikka litran saa halvemmalla. Yksittäiset oluet ja siiderit on pienpanimoiden. Kellarissa on kyllä laatikko olvin olutta ja original lonkeroa jos janottaa.
Yhden asianajotoimiston perustajaosakas.
Harvoin kun syö kotona tehtyä ruokaa, syö vain riistaa.
Lienee tarpeetonta sanoa ettei syö paikoissa joihin ei periaatteessa tarvitse tehdä varausta ajoissa. Niitä sitten väännetään välillä.
Vierailija kirjoitti:
Itseni vaikka olenkin pienituloinen opiskelija ja yhden lapsen totaali yh.
Esim. Ystäväni syö joka päivää samaa ruokaa (sisältää enimmäkseen linssejä + näkkäriä) jolloin ruokaan menee hänellä oikeasti varmaan alle 20e kuussa.
Me taas syödään kaikkea mahdollista ja kallistakin raaka-aineista (kaikki perusjutut
ostetaan kuitenkin halvimpana mahdollisena).Kauheasti muita menoja ei ruoan lisäksi ole.
Mutta esim. Saan toisinaan menemään yhden päivän ruokiin lähes satakin euroa, erityisesti jos pitää ostaa perusasiatkin. Toisaalta olen myös hyvä soveltamaan ja syömään samoja ruokia viikonkin putkeen.Mutta joo, usein ihmiset kauhistuu ruokaostoksiani, mutta en oo vielä keksinyt, että mihin muilla se raha sitten menee.
Puolustukseksi on kuitenkin sanottava, että esim. Pakastinta ei ole aina ollut ja yhdelle/kahdelle on aika sama, että ostaako kilon halpajuuston vai kalliin pienen palan koska kilo menee samassa ajassa pilalle kuin pienemmän määrän ehtii syömään.
Sama pätee usein myös lihoihin jne.
Ja vielä Ohis. Mutta pakko mainita, koska aiemmassa 30e ruokaviikko-ketjussa monien mielestä ruoat maksoivat vähemmän kuin mitä täällä omasta mielestäni. Tosin tuntuu olevan kalliimmat kaupat ainakin verrattuna esim. Eteläisempään suomeen.
Myöskään lähimmissä isoissa marketeissa tai lidlissä ei ole niin merkittävästi (osassa tuotteissa ei lainkaan) hintaeroa verrattuna keskisuureen lähikauppaan, että kannattaisi useinkaan maksaa bussimaksua siitä ilosta.
Olisi kiva kuulla esimerkkejä teidän ruoista/ruoka-aineista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä alapeukuttamista? Maksan ruuat ja mies lainan sekä laskut ja katsoo että sen varjolla voi ostattaa minulla kaikkea mitä haluaa. Itse syön ostoksiani niin vähän kuin mahdollista ettei rahaa kuluisi, mutta mies muistaa mässyttää koko rahan edestä. Lasten kanssa keskenämme syömme edullisia ruokia, jotta jotain rahaa jäisi itsellekin.
Sitä alapeukuttamista, että vain idiootti suostuu kaikkiin miehen vaatimuksiin ja vielä tinkii lasten ruuista niiden takia. Jos sinä maksat ruokalaskun, sinä päätät, minkä verran rahaa ruokaan käytetään ja suurelta osin myös sen, mitä ostetaan. -eri
Ihanaa, ihanaa, tämä ketju herättää positiivista kateutta tällaisessa perusruokaa syövässä, ja usein siitä mistä aita on matalin menevässä, ihmisestä! Kuulostavat oikeasti ihanilta herkuilta, haluan kuulla lisää, ehkä inspiroidun itsekin näiden myötä.
Minä. Hävettää sanoa mitä menee viikossa saati kk YKSIN ruokaan!!!!!
Kun opiskelin söin silloinkin sisäfilettä ja usein ulkona. Jotenkin ruoka ja mielenkiintoiset ravintolat on aina ollut mulle ”harrastus”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä alapeukuttamista, että vain idiootti suostuu kaikkiin miehen vaatimuksiin ja vielä tinkii lasten ruuista niiden takia. Jos sinä maksat ruokalaskun, sinä päätät, minkä verran rahaa ruokaan käytetään ja suurelta osin myös sen, mitä ostetaan. -eri
Ei ole noin yksinkertaista. Elämässä on paljon harmaan sävyjä ja jos en jousta, löydymme kadulta.
Naapurin häviäjä raahaa harvasepäivä kotiinsa törkeän kallista kebab nimistä sekasotkua. Hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noin yksinkertaista. Elämässä on paljon harmaan sävyjä ja jos en jousta, löydymme kadulta.
On juuri noin yksinkertaista. Ruoka ei kuulu niihin elämän harmaisiin sävyihin. On suorastaan lasten laiminlyöntiä, jos he isän ahneuden takia jäävät ilman monipuolista ja terveellistä ruokaa. Vastuutonta vanhemmuutta sekä äidiltä että isältä suostua tuollaiseen. Jos mies haluaa erikoisruokia, hän ostaa ne ihan itse. Muussa tapauksessa syö mitä muutkin perheessä syövät. Joustaminen ei tarkoita perusoikeuksista tai ainakaan lasten edusta tinkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa KAIKEN MUUN. Sinäkö elät jossain ilmaiseksi? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa KAIKEN MUUN. Sinäkö elät jossain ilmaiseksi? -eri
Vaikka maksaisi vielä kuunkin kaupan päälle, se ei oikeuta erikoisvaatimuksiin ruuan suhteen. Varsinkaan, jos vaimon ja lasten täytyy tinkiä omasta ruuastaan kyetäkseen vastaamaan isän vaatimuksiin. Niin kauan kun ei itse osta ruokiaan, syö tasan sitä mitä ruokahuollosta vastaava tarjoaa tai on ilman.
Sauli ja ministerit