Onko kesällä pakko tarjota "kesäruokaa"?
Muutin avokin kanssa yhteen ja sukulaisten/ystävien tupareissa oli tarjolla suolaisena RUOKAISIA tapaksia ja jälkkäriksi (kondiittori-avokin tekemä) uuden kotimme pohjapiirroksen mallinen unelmakakku. Kaikille maistui ja etenkin kakkua ihailtiin ja kuvattiin koko ilta! Äitini sitten supatti lähtiessä korvaani että olisi ollut viisasta tarjota jokin raikas keitto tai kesäinen salaatti kun päätimme pitää tuparit juuri niin kauniina kesäiltana ja juuri illallisaikaan ja kun eihän tässä naimisiin oltu menossa ja yleensä kesällä huomioidaan vieraat ja tarjotaan kevyt ateria joka ei tee näille raskasta oloa kotimatkalle. Noin niinkuin pääpiirteissään. Hyvin silti maittoi hänellekin ja enpä ole huomannut mitään kevennyslinjaa vanhempien grillijuhlissa ja lettukesteissä. Voiko hän olla vain kateellinen onnistuneesta illasta kun hän itse on innokas järkkäämään illanviettoja? Ei ole mitkään lämpimimmät välit meillä vaikka tekemisissä ollaan.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Vois luulla, että meillä on sama äiti.
Aina se on niiden keveiden keittojensa kanssa ja mansikkakakkua pitäisi olla nyt mansikka-aikaan koko ajan. Teki mieli lasagnea, joten tein sitä pitkästä aikaa. Eihän meillä sitä nyt joka päivä vedetä, talvellakaan. Jälkkäriksi tarjosin vadelmaleivoksia.
Todellakin ne hänen lettukestit ja hänen grillibileensä, mansikkakakkuineen, kun ovat niin keveitä... :D
Kyllä mä edelleenkin teen sitä ruokaa, mitä mä (meillä) halutaan oli mikä vuoden aika tahansa. Siis jatkan äitini tahallista ärsyttämistä, kuten hänen miehensä mulle asian sanoi. Olkoot tulematta sitten.
Kohtalotoveri! :D Ap
Ei mutta kyllä meillä on erikseen joitakin kesä- ja talviruokia.
Kesällä ei tee mieli tuhteja lihapatoja, jotenkin ne tuntuu liian raskailta. Toisaalta taas vihannekset on tuoreita ja makeita joten kesäkeitto ja kaalilaatikko on meillä enemmän kesäruokaa. Samoin savulohi ja uudet perunat, jotenkin vaan tulee talvella savustettua vähemmän
Mun mielestä ap teidän tarjoilut kuulosti tosi hyviltä!
Vois luulla, että meillä on sama äiti.
Aina se on niiden keveiden keittojensa kanssa ja mansikkakakkua pitäisi olla nyt mansikka-aikaan koko ajan. Teki mieli lasagnea, joten tein sitä pitkästä aikaa. Eihän meillä sitä nyt joka päivä vedetä, talvellakaan. Jälkkäriksi tarjosin vadelmaleivoksia.
Todellakin ne hänen lettukestit ja hänen grillibileensä, mansikkakakkuineen, kun ovat niin keveitä... :D
Kyllä mä edelleenkin teen sitä ruokaa, mitä mä (meillä) halutaan oli mikä vuoden aika tahansa. Siis jatkan äitini tahallista ärsyttämistä, kuten hänen miehensä mulle asian sanoi. Olkoot tulematta sitten.