Rikkoisitko lakia läheistesi takia?
Varastaisit ruokaa lapsillesi, avustaisit sairasta vanhempaa eutanasiassa, valehtelisit viranomaisille ystävää suojellaksesi tai mitä näitä nyt on...?
Kommentit (17)
En ihan helposti kyllä. Ainoastaan hengenhätä tilanteessa tuskin välittäisin.
Rikon joka tapauksessa ihan periaatteesta.
Lieviä juttuja jos henki olisi kyseessä, mutta mieluummin en. Ennemminkin niin päin, että narautan jonkun lain rikkomisesta, että jää kiinni.
Olen ajanut humalassa läheiseni takia. En tiedä menikö promillet yli sallitun, mutta normaalioloissa en olisi lähtenyt ajamaan juotuani alkoholia. Kyseessä oli läheisen itsemurhayritys.
Eli joo, olen rikkonut lakia läheisen takia. Mutta riippuu tietysti mitä lakia ja mikä tilanne.
Rikon lakeja usein ihan huvikseni.
Ei voi vastata kyllä tai ei. On niin monta lakia ja vakavuuttaan eriasteisia rikkomuksia. Myönnettäköön nyt, että olen esim. antanut mökillä vierailevan kaverini uistella, vaikkei hän kalastonhoitomaksua (entinen kalastuslupa) ollutkaan suorittanut. Kalastuslakia siis rikottiin.
Kyllä. Mitään ehdottoman vääräksi kokemaani en tekisi missään tilanteessa (esim. tappaisi), mutta lakeja on niin monenlaisia.
Jos joku läheiseni kävelisi punaisia päin risteyksessä, niin soittaisin heti kytille.🚦🚓🚨
Milloin tahansa. Tosin erästä läheiseni pyyntöä en voi tulevaisuudessa mahdollisesti toteuttaa, koska minut tuomittaisiin murhasta tai ainakin avunannosta itsemurhaan. Tämän olen toki hänelle kertonut.
En todellakaan rikkoisi ellei olisi hengenhätä. Tai ainakaan ei nyt ihan helposti tule mieleen miksi pitäisi.. ruokaa saisin läheisiltä tarvittaessa, rahaa on maksaa vanhempien eutanasia jos he sitä tahtovat. Mulla ei ole ystäviä joiden puolesta Valehtelisin viranomaisille, koska ainoat ystäväni eivät tekisi mitään laitonta tai arveluttavaa. Tietysti tosi paikan tulle tuollainen punnittaisiin, voihan sitä teoriassa ajatella ihan mitä vaan.
Oletko ap vaikeassa tilanteessa?
Tilanteesta riippuen kyllä.
T: tuomari
Tottakai. Kunhan muistaa vähimmän haitan periaatteen. Jos hengenlähtö kyseessä, niin lähes kaikki sallisin itseltäni.
Pahinta oli, kun olisin toivonut voivani auttaa isää kuolemaan, mutta ei onneksi edes pyytänyt. Toivoi vain että olisi mahdollista.
F (AA)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan rikkoisi ellei olisi hengenhätä. Tai ainakaan ei nyt ihan helposti tule mieleen miksi pitäisi.. ruokaa saisin läheisiltä tarvittaessa, rahaa on maksaa vanhempien eutanasia jos he sitä tahtovat. Mulla ei ole ystäviä joiden puolesta Valehtelisin viranomaisille, koska ainoat ystäväni eivät tekisi mitään laitonta tai arveluttavaa. Tietysti tosi paikan tulle tuollainen punnittaisiin, voihan sitä teoriassa ajatella ihan mitä vaan.
Oletko ap vaikeassa tilanteessa?
Puolisolla on hautaan vievä sairaus. Ap
Kyllä.