Naputanko turhasta, kaveri satuttaa
Olemme yli kolmekymppisiä ja eräällä kaverillani on tapana leikin varjolla satuttaa muita. Siis esimerkiksi nappaa yhtäkkiä nenästä kiinni ja vääntää pitäen jotain typerää ääntä. Samaten jos lähden kävelemään hänen mielestään väärään suuntaan niin saattaa ottaa ponnarista kiinni ja alkaa ohjata oikeaan suuntaan.. jos heitän jonkun läpän hän saattaa nauraa ja lyödä käteen tyyliin ”älä viitsi!” Mutta ihan liian kovaa, niin että tuo kohta jomottaa vielä minuutteja sen jälkeen.
Olen miettinyt onkohan hän jotenkin vammainen?? Muistan tuollaista käytöstä teini ajoilta, mutta aikuinen ihminen? Kun sanon asiasta, hän vetoaa huumoriin ja minun tosikkomaisuuteeni.
Olenko vaan tosikko ja on ihan ok satuttaa leikin varjolla?
Kommentit (40)
Huoh. Eikö ihmiset osaa muodostaa omaa mielipidettä edes näin selkeästi asiasta? A. Jos käytös tuntuu ikävältä, olet oman tunteesi kanssa oikeassa. B. Et ole vastuussa kaverisi käytöksestä, etkä voi muuttaa sitä. C. Olet vastuussa ainoastaan siitä, että asetat itsellesi rajat mitä siedät. D. Jos kaverisi ei muuta käytöstään pyyntösi mukaan, olet vastuussa siitä mihin rajat asetat. Itse asettaisin ne siinä tapauksessa kauas kaverista, ja jättäisin hänet mäiskimään yksinään ja etsisin kavereita muualta.
Mitä teet sillä tiedolla, että me täällä av:lla moitimme kaveriasi, ihan kuin se saisi kaverissasi muutoksen aikaan? Ole aikuinen ja aseta itsellesi rajat ja tarvittaessa ota etäisyys kaveriisi.
Kuulostaa että kaverisi ei pelaa ihan täydellä pakalla...
Lyö takaisin tai vittuile ainakin niin raivokkaasti, että muistaa vielä viikonkin päästä
anna sille litsari ens kerralla ja sano "älä ny viitsi" kun kertoo jonkun jutun
Vierailija kirjoitti:
Lyö takaisin tai vittuile ainakin niin raivokkaasti, että muistaa vielä viikonkin päästä
Joo mikäs sen mukavampaa kuin saada molemmille pska fiilis ja lisätä negatiivisuuden ikuista kierrettä.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Eikö ihmiset osaa muodostaa omaa mielipidettä edes näin selkeästi asiasta? A. Jos käytös tuntuu ikävältä, olet oman tunteesi kanssa oikeassa. B. Et ole vastuussa kaverisi käytöksestä, etkä voi muuttaa sitä. C. Olet vastuussa ainoastaan siitä, että asetat itsellesi rajat mitä siedät. D. Jos kaverisi ei muuta käytöstään pyyntösi mukaan, olet vastuussa siitä mihin rajat asetat. Itse asettaisin ne siinä tapauksessa kauas kaverista, ja jättäisin hänet mäiskimään yksinään ja etsisin kavereita muualta.
Mitä teet sillä tiedolla, että me täällä av:lla moitimme kaveriasi, ihan kuin se saisi kaverissasi muutoksen aikaan? Ole aikuinen ja aseta itsellesi rajat ja tarvittaessa ota etäisyys kaveriisi.
Olen miettinyt sitä että katkaisen vaan välit, mutta hain nyt tässä muiden ihmisten mielipiteitä onko tuo riittävä syy. Onko tuollainen yleensä ihmisistä hauskaa, koska minusta ei ole.
Ap
Onko tää joku naisten juttu että pitää saada muun yhteisön kanta riitatilanteeseen ja vasta sen jälkeen voidaan muodostaa oma mielipide? Perua ajoilta, kun naiset hyöri aina keskenään keittiöissä ja ”akkaneuvoston” ja juoruamisen tarkoitus oli pitää keskinäinen sopu ja järjestys. Kasva aikuiseksi ap, et tarvitse muiden naisten ja miesten mielipidettä omasi vahvistukseksi.
Tunnetaankohan sama kaveri. Mun entinen kaveri otti kans mua ponnarista/letistä kiinni ohjaillakseen oikeaan suuntaan ja läpsi. Tämä loppui (ja samalla kaveruus, mutta ei jaksa kiinnostaa) kun hän taas kerran veti mut letistä oikeaan suuntaan ja mä kiskaisin häntä hiuksista kunnolla ja kysyin oliko kivaa. Hän ei millään ymmärtänyt mikä mulle tuli ja miksi ilman syytä kävin hänen kimppuunsa siitä syntyi riita eikä olla puhuttu sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt sitä että katkaisen vaan välit, mutta hain nyt tässä muiden ihmisten mielipiteitä onko tuo riittävä syy. Onko tuollainen yleensä ihmisistä hauskaa, koska minusta ei ole.
Ap
Niin että jos me sanotaan, että ei ole riittävä syy, että nyt täytyy vaan kestää niin sinä sitten kestät hammasta purren tuon kun ”av:lla oltiin sitä mieltä”?
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku naisten juttu että pitää saada muun yhteisön kanta riitatilanteeseen ja vasta sen jälkeen voidaan muodostaa oma mielipide? Perua ajoilta, kun naiset hyöri aina keskenään keittiöissä ja ”akkaneuvoston” ja juoruamisen tarkoitus oli pitää keskinäinen sopu ja järjestys. Kasva aikuiseksi ap, et tarvitse muiden naisten ja miesten mielipidettä omasi vahvistukseksi.
Ajattelin että keskustelupalstalla voi keskustella ja kuulla ihmisten mielipiteitä, mutta ei kai sitten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei sillä ole merkitystä mitä muut ajattelee. Jos tuntuu sinusta ikävältä niin se riittää syyksi. Itse sanoisin suoeaan, että nuo leikit loppuu nyt tai sitten saa etsiä uusia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin että jos me sanotaan, että ei ole riittävä syy, että nyt täytyy vaan kestää niin sinä sitten kestät hammasta purren tuon kun ”av:lla oltiin sitä mieltä”?
Ei, vaan sitten tarkastelen omaa käytöstäni ja suhtautumistani ja mietin olenkohan itse liian herkkä tällaiselle koska muista ihmisistä siinä ei ole mitään vikaa.
Ap
Olet siis sanonut kaverille, että tuollaiset ihan oikeasti sattuu, eikä silti ole lopettanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että keskustelupalstalla voi keskustella ja kuulla ihmisten mielipiteitä, mutta ei kai sitten?
Ap
Ei tässä oo mitään keskusteltavaa, ihan selvä tapaus. Kiinnostavampaa on, miksi koet tarvetta saada vahvistusta noin itsestäänselvälle asialla. Oletko epävarma? Yleensä kiusaajat ottaa sellaiset ”ystävikseen”, saavat sellaisia kiusata kun huomaavat etteivät ujot ja epävarmat osaa nousta vastaan ja asettaa rajoja. Opettele asettamaan ne rajat, veikkaisin että sille olisi tarvetta muillakin elämän osa-alueilla.
Pysyisin kauempana tuollaisesta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sanonut kaverille, että tuollaiset ihan oikeasti sattuu, eikä silti ole lopettanut?
Joo, hän alkaa nauraa ja sanoo että miten minusta on voin herkkä tullut kun leikkiä hän vaan laskee.
Ap
Up