Etla suosittelee, että ikääntyvä väestö myy asuntonsa ja ostaa hoivapalveluja varallisuudellaan
Näin isot ikäluokat tekevät viimeisen kuppauksen lapsiltaan. Hienoa että tätä oikein uutisissa mainostetaan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Lahjoittivat jo varat jälkikasvulle ja yhteiskunta maksakoot hoidon. Etla voi pyyhkiä suosituksillaan sitä itseään. Lahjoitukset tehtiin jo hyvissä ajoin jos joku hallitus saa päähänsä että myös varat otetaan huomioon hoitopaikkamaksuissa.
Tämä on meidänkin suunnitelma, hallintaoikeus voidaan pitää tuottojen käyttämiseksi. Eli omaisuutta ei ole, yhteiskunta maksaa hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea. Jäävät ahneet lapset nuolemaan näppejään kun vanhemmat tekevät isämmaallisen teon maan talouden pelastamiseksi.
Isänmaallinen teko = ulkomailta Suomeen muuttaneiden elintason ylläpito? Siksikö veteraanit sotivat?
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea. Jäävät ahneet lapset nuolemaan näppejään kun vanhemmat tekevät isämmaallisen teon maan talouden pelastamiseksi.
No, ne rahat päätyvät jonnekin muualle kuin tämän maan rattaita pyörittämään... sehän nähtiin jo sote-selvityksistä.
Oikeisto kyllä myy vaikka siemenviljat laarista, koska ideologia niin vaatii. Siitä vaan Altia, VR, lannoitetuotanto ja kaikki ulkomaiseen omistukseen. Viekää vaikka tuhkatkin pesästä, koska valtion ja yhteiskunnan ei liiketoimintaan pidä sekaantuman.
Näin kirjoitti Adam Smith, näin vaati Ayn Rand, näin päätti Thatcher. Ja tämä on se, millä Suomea on viimeiset 20 vuotta kehitetty (= alasajettu). Seuraavaksi terveys- ja sosiaalisektori. Miljardit odottavat noutajaansa ulkomaisten sijoittajien muodossa.
No mahtavaa. Mun sukupolvelle on jäänyt sitten tyhjä kortti käteen. Töitä ei löydy kuin vuokrafirmasilppuriistoa, ilmanstonmuutos ja pa k0laistulvat kaatuvat niskaan ja nyt sitten perintökin menee jonkin pörriäisfirman salaisille Cayman-tileille.
Vttu hip hei.
Etla saa suositella mitä haluaa, uppoaa keneen uppoaa.
Kuka tässä uskaltaa mitään myydä, kun viiden vuoden päästä tullaan vaatimaan korvauksia itse aiheutetusta vesivahingosta.
Minä en myy talooni kellekään. Tasan tiedän, ettei vaurioita ole, mutta en ota riskiäkään. Asukoot jälkikasvu tässä sitten, hyvälaatuisessa talossa. Kyllä niistä joku tämän ottaa ihan mielellään.
Niin kauan kuin tuo järjetön laki on olemassa, suosittelen kaikille asuntokauppojen täydellistä jäädyttämistä. Rakentakoot uudet asuntonsa, kun kerran rahaa on. Ja kippuroikoot sitten itse samassa liemessä, kun tulevat vanhoiksi ja taas ollaan vaatimassa että 50 vuotta vanhassa talossa on oltava uusimpien määräysten mukaiset rakenteet.
Juu en myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee maksullisia hoivapalveluja, niin noinhan ne saa maksettua. Oletteko niin ahneita että perintö vain vilkkuu silmissä, vai miksi vanhempanne eivät voisi hankkia parasta hoivaa mitä rahollaain saavat?
Jos ei ole asuntoa, kunta maksaa hoidon. Miksi työtätehneen täytyy maksaa hoidosta, kun laiskottelija saa saman verovaroilla? Palvelutalossa asuminen yksiössä maksaa 1500 e/kk eikä siihen hintaan saa kuin asunnon ja option hankkia siivousta, pyykinpesua, lääkäripalveluja jne. Mutta ne kaikki maksaa erikseen lisää, siivouspalvelu 75 e/h ja pyykinpesu 3x sen, mitä pesulalle pitää maksaa. Kyse on rahastuksesta! Se maksaa, jolla on rahaa ja ikänsä töitä vältellyt valitsee listasta haluamansa, ei ole tarvetta miettiä hintaa.
En ole laiskottelija enkä työn välttelijä kymmenien työvuosien työhistorialla. Vain yksi 9 kk äitiyslomakin tuli pidettyä enkä ollut vuositolkulla tekemässä lapsia. Näin tuntuu nykynaiset tekvän päästyään vakituiseen työpaikkaan. Ihan suunnitelmallisesti vielä. Kolme-neljä lasta putkeen ja kaikista kaikenmaailman hoitovapaat, johan siinä työtaidotkin unohtuu kotona ollessa.
Joissakin ammateissa vaan ei makseta kovin suurta palkkaa, joten se eläkekin jää pieneksi vaikka olisikin ollut lähes 50 vuotta töissä. Siksi onkin hyvä, että yhteiskunta sentään tulee loppumetreillä avuksi ja me vanhukset saamme jonkinlaista hoitoa. Emmekä viru jossain kaduilla pahvien päällä kerjäämässä. Vai olisiko sellainen yhteiskunta teille hyvinvoiville hyvätuloisille omakotitalon, mökin, pari autoa omistaville kokoomuslaisille mieleinen? En epäile, etteikö voisi ollakin. Olette kyllä sen verran omahyväisiä omaan napaanne keskittyneitä.
Huvittaa nämä "suuret ikäluokat sitä sun tätä" -jutut, kun näköjään naama pitkänä odotellaan vain rahaa ja perintöä heiltä. En minä ainakaan kaipaa rahaa vanhemmiltani. Harmitti jo se, kun mummo aikanaan kitkutteli köyhästi ja jätti sitten perillisilleen mukavat kaljarahat.
Vierailija kirjoitti:
No mahtavaa. Mun sukupolvelle on jäänyt sitten tyhjä kortti käteen. Töitä ei löydy kuin vuokrafirmasilppuriistoa, ilmanstonmuutos ja pa k0laistulvat kaatuvat niskaan ja nyt sitten perintökin menee jonkin pörriäisfirman salaisille Cayman-tileille.
Vttu hip hei.
Siinähän sitä työtä tulee, kun vanhukset ostavat omilla rahoillaan hoivapalveluita. Ole onnellinen.
Olen kyllästynyt siihen, että jatkuvasti puhutaan suurista ikäluokista. (kukaan suvussani ei kuulu heihin)
Kun he syntyivät, tuli kamala ongelma lastenhoitopaikoista.
Sitten valitettiin, kun kouluissa on ahdasta. Sitten ne veivät työpaikat seuraavilta sukupolvilta ja odotettiin, kunhan jäävät eläkkeelle, valtavasti työpaikkoja vapautuu. (niin ei käynyt)
Sitten valitetaan, miten he täyttävät vanhainkodit ja heidän hoitonsa maksaa nuoret silppytyöläiset.
Eihän he oo syyllisiä siihen, että ovat suuret ikäluokat.
Yhtä hyvin voitaisiin syyllistää pieniä ikäluokkia. Heidän syytä, että heitä on liian vähän ja talous ei kasva jne.
Entäs jos ei ole sitä asuntoa, mitä laittaa myyntiin?
Neuvooko Etla näitä ihmisiä menemään kiikkuun?
Tai sitten laittaa keräyksen pystyyn?
Alkoholistivanhemmiltani ei tule jäämään mitään, eikämutta isommin vaimoni vanhemmiltakaan. Itse tosin olen ns hyvätuloinen, joskin "alarajalla".
Mutta silti pistää suorastaan raivostuttamaan nämä FK/Etla-kähmyt, jotja yrittää saada pilkkahintaan ihmisten vaivalla hankkiman omaisuuden haltuunsa, vaikka sitten lakimuutoksen avulla. Ettei vaan seuraava sukupolvi pääse yhtään helpommalla vaan nöyrästi raataen koittaa hoitaa asuntolainansa yms ja rahakähmyt voi naureskella iltaisin klubilla.
Onhan se toisaalta typerää investoida tuottamattomaan asuntoon, mutta se ei todellakaan kuulu noille tahoille mitä ihmiset tekevät imvestoinnilleen. Etenkään kun pitkän veronmaksuputken päätteeksi luulisi saavansa edes asiallista hoitoa ilman omaisuutensa likvidoimista rosvofirmojen hyväksi.